Avatar billede nav Nybegynder
07. marts 2003 - 02:29 Der er 11 kommentarer

Fryser når jeg afvikler Direct3D games og Benchmark prog.

Min maskine låser hver gang jeg afvikler Direct3D games og Benchmark prog. Bios på MB er som default, på nær onboard lyd, som er disabled, og AGP er sat til 8X.
Min maskine har flg. hardware konfig. :
Mb: P4G8x Delux(nyeste drivers, og Bios v.1003), Hercules Radeon 9700 Pro (ATI catalyst 3.1), SB Audigy 2 Platinium (nyeste drivers), Sony DVD-RW DRU500A, HD: Caviar Special WD1200JB 120GB, 2x512 mb DDR PC-3200 Seitec
Og Software konfig. :
WinXP + SP1, samt alt hvad der findes på win update, DX9.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
07. marts 2003 - 02:39 #1
hvor stor cpu
Avatar billede nav Nybegynder
07. marts 2003 - 02:43 #2
Sorry det havde jeg lige glemt.
Cpu P4 3066 Mhz, og jeg har disabled Hyper-Threading
Avatar billede nav Nybegynder
07. marts 2003 - 02:49 #3
Har lige skiftet mit gamle P4PE Delux ud med P4G8X, og havde ingen problemer før(Kørte ok på mit P4PE, 4872 i 3DMark03 alle indstillinger på default), og nu kan jeg ikke en disse :-(
Avatar billede game_tracker Nybegynder
07. marts 2003 - 03:05 #4
woot du har da ikke problemer med penge pungen men til det andet. det lydder mærkeligt men bliver din p4 kølet nok? (ved ikke helt hvad der kan være galt)
Avatar billede peet-49 Novice
07. marts 2003 - 08:46 #5
Du har vel DirectX installeret, der passer til dit grafikkort?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2003 - 09:04 #6
Prøv at fjerne directx9 og installer 8.1 til XP, Hjalp det?
Ellers check driverupdate til grafikkort
Avatar billede dennis.h.skov Nybegynder
07. marts 2003 - 11:50 #7
du har ikke noget siddende i PCI porten under grafikkortet?
hvis ja flyt den.
Avatar billede nav Nybegynder
08. marts 2003 - 14:39 #8
Jeg har installeret alle driver updates, til alt hvad jeg har af hardware, og har prøvet at smide DX8.1 på i stedet for DX9. Og mht om jeg har noget siddende under grafikkortet er svaret nej, jeg her mit sb siddende 3 PCI pladser under AGP porten.
Mskinen skyder helt fint når jeg afvikler OpenGl spil/Benchmarks, men så snart det bare lugter af Direct3D fryser den :-(
Jeg har hørt rygter om at fejlen evt. kan ligge i Bios til MB, og at der ikke er andet for end at sidde og vente på at der kommer en ny bios ver. (Har prøvet med en beta bios ver.1004_004 but same same problem, er nu tilbage på Ver. 1003). Mht. CPU temp ligger den på 42 C, og når den er belastet på ca. 49-51 C, så det er nok ikke der at problemet ligger.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2003 - 14:47 #9
hvis du tester dit grafikkort med dxdiag hvad siger den så i bundlinien. test grafik
Avatar billede nav Nybegynder
10. marts 2003 - 14:34 #10
Jeg har ingen problemer med at kører DirectDraw testen "No problems found.", men når jeg kører Direct3D testen fryser den :-(. Under fanebladet DirectX files skriver den "No problems found."
Avatar billede viciodk Praktikant
10. marts 2003 - 14:38 #11
Hvorfor i alverden har du slået Hyper Threading fra?