Avatar billede the_snow Nybegynder
06. marts 2003 - 21:15 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Film, grønne firkanter ?

Jeg har lige fået et klip fra nettet, men når denne afspilles får jeg stortset kun vist grønne (firkanter) osv. det skal lige siges jeg har installeret nimo codecs pack, divx 5 & xvid.

Nogen som har en ide om hvilken codec jeg mangler eller hvordan problemet løses ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2003 - 21:17 #1
Hvilket klip er det? Vil lige teste om det nu ikke er klippet den er gal med. bare smid linket.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
06. marts 2003 - 21:18 #2
det er noget codec du mangler har haft problemet selv men installerede ffdshow
XviD og nimo codects pakken og så kan jeg kører det hele
Avatar billede the_snow Nybegynder
06. marts 2003 - 21:18 #3
ehm, kan nok ikke lige lade sig gøre filen fylder teeemeligt meget 1500 mb :-s
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
06. marts 2003 - 21:19 #4
svar skulle det have været
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2003 - 21:20 #5
det er ligemeget - vil gerne teste alligevel
Avatar billede riversen Nybegynder
06. marts 2003 - 21:21 #6
jeg kan også godt teste...kører hurtigt internet, så det er ikke noget problem at hente den.
Avatar billede the_snow Nybegynder
06. marts 2003 - 21:25 #7
hpdenmark > skal lige teste, øjeblik :)
Avatar billede riversen Nybegynder
06. marts 2003 - 21:30 #8
kan jeg ikke få linket?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
06. marts 2003 - 21:31 #9
du skal installere ffdshow

det plejer at løse problemet ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2003 - 21:36 #10
the_snow> smid nu det link - så får du sikkert den hjælp du fortjener :)
Avatar billede lassez Nybegynder
06. marts 2003 - 21:43 #11
Hvis jeg var dig, ville jeg downloade codec'et "MP43 video codec"

Du kan fx finde det på kazaa. Mange kender dte ikke, men virker tit for mig!
Avatar billede the_snow Nybegynder
06. marts 2003 - 21:46 #12
hehe, nej kan jeg desværre ikke er til en privat ftp og den kan jeg desværre ikke give adgang til :-/
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:47 #13
john stigers >> LOL... du får aldrig det link. Det lugter langt væk af film med (C)
....men jeg går ud fra at du har luret den :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2003 - 19:48 #14
phatlasse> Jeg ved det ;)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 19:57 #15
Jeg synes bare det var så sjovt at læse dine indlæg.

Man skal passe på hvordan man stiller sine spørgsmål :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2003 - 19:59 #16
det bevægede sig fra et filmklip over til en lille fil på 1500 Mb *g*
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 20:02 #17
ja - og fra nettet til en privat FTP :o)
Avatar billede the_snow Nybegynder
07. marts 2003 - 22:19 #18
LOOOL - Ftp er oxo en del af nettet *GG* well der er faktisk intet af ovenstående som her virket
(Bortset fra jeg efter at have installeret noget af ovenstående slet ikke kunne se nogen film... sort skærm ved alle *LOL*)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
08. marts 2003 - 22:23 #19
har du installeret ffdshow?
Avatar billede nogetfx Nybegynder
08. marts 2003 - 23:57 #20
For everyone with the green screen / green pixellation / green artifact / green image / green block issue (now it'll probably show up for anyone using the search )

You can simply unregister the fddshow filter by going to Start, Run and type:
regsvr32 /u ffdshow.ax

This goes for a whole lot of parts which are installed with installing certain codecs or packs. No need to download or re-install the codecs again. If you want to register it again for whatever reason: you can, just type the complete path and remove the /u. I found this out under Win XP after installing the nimo codec pack. I had a lot of problems, images upside down, crashing of media player (all players). When checking the source of the error it became clear that some .ax files caused these errors for some reason. So I tried to unreg them which solved the problems. No new problems appeared. Should they appear, you can always reregister the file.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
08. marts 2003 - 23:58 #21
Avatar billede nicki72 Nybegynder
14. marts 2003 - 01:23 #22
Et alternativ når det nu tidligere er nævnt at man skal "tæske" sig selv med en frossen kylling (hvis man bruger Nimo) kan være at installere Ace Mega Pack 5.01 - det er en "pakke" ligesom Nimo der indeholder (alle) de nødvendige codecs for at se forskellige DivX og Xvid formater du evt. har film liggende i. Pakken kan hentes på følgende URL: http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html

Dette vil løse problemerne og forhåbentligt lukke alt den snak om links/små filmklip og hele film med (C).......

c",) Nicki7²
Avatar billede pharao Nybegynder
20. marts 2003 - 07:26 #23
Hvis du køber Mpeg encoder 4.0 lavet af Honestech, er der ikke flere problemer med at lave avi om, fylder de for meget til en cd, kan du klippe dem med TMPGenc, det virker så at sige perfekt, tager lidt tid, men hvad gør det når man får et godt resultat bagefter.
Avatar billede the_snow Nybegynder
24. juli 2003 - 14:45 #24
ffdshow var det codec jeg manglede mange tak hpdenmark ;)