Avatar billede un1c0rn Nybegynder
06. marts 2003 - 15:34 Der er 6 kommentarer

DVD afspiller tilkobling til TV

Jeg har overvejet at køb en DVD afspiller hvor der er Phono, SVHS og SCART udgang på. Problemet er at mit TV er gammelt og derfor kun har Antenne indgang og SCART.

Næste problem er så at SCART stikket er røget.. Kan man få et stik som kan convertere enten
Phono til Antenne stik  eller
SCART til Antenne stik ?

Det skal altså IKKE være hvor antenne eller phono bliver til SCART, men omvendt så jeg ender med et Antenne stik

Giver 200 point hvis i kommer med et svar som kan løse mit problem. Hvis svaret er at det ikke kan klares - gives der ingen point

mvh Un1^
Avatar billede canedo Nybegynder
06. marts 2003 - 15:55 #1
Avatar billede canedo Nybegynder
06. marts 2003 - 15:50 #2
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
06. marts 2003 - 15:48 #3
Avatar billede zyco Nybegynder
06. marts 2003 - 17:33 #4
hvorfor kan jeg ikke lære hvad der står??
Avatar billede canedo Nybegynder
07. marts 2003 - 08:19 #5
Du spurte om man kunne få en adapter fra scart til antenne...

Ja, de kan skaffes, men de er dyre! Det nemmeste er, at tilkople din dvd til en videomaskine, som fører signalet videre til dit TV via almindelig antenne :o)

Der findes nogle bokse, som kan gøre det samme, men de gør i realiteten det samme som videomaskinerne gør,- fører signalet videre.
Avatar billede jessemand Nybegynder
11. marts 2003 - 16:34 #6
Til Canedo!
Jeg har hørt lidt om noget der hedder macrovision på dvd-afspillerne. Gør det ikke at signalet fra dvd'en bliver "ødelagt" når du kører det igennem videoen, da macrovision vist nok er en kopisikring!
Så jeg er bange for at det ikke vil lykkes på denne måde!
;-) Jes