Avatar billede bumboksen Nybegynder
08. november 2000 - 19:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Partition Magic 5.0 Pro

Min IBM 20 GB harddisk skulle partioneres, så jeg installerede Partition Magic Pro 5.0 på min 10 GB harddisk. Det hele gik fint nok, windows lukkedes og dos-programmet kørte også fint nok, indtil det gik i stå ved omkring 68% fuldført. Maskinen frøs simpelthen ingen aktivitet overhovedet den næste time. Nåh, reset\'ter maskinen og går ind i Partition Magic igen. Programmet finder da også ud af at der er sket en fejl og beder om lov til at søge efter \"recovery markers\". Jeg trykker \"OK\" og den giver sig til at lede og lede og lede. Den her gang fryser selve programmet, og når jeg trykker Ctrl + Alt + Delete står der at \"programmet svarer ikke\". Hvis jeg vælger at den ikke skal søge efter \"recovery markers\", har jeg valget mellem at slette eller formatere partitionen, men jeg vil meget gerne have de data der ligger på den ud igen. Plz help me..

P.S. I mellemtiden har jeg også installeret Partition Magic 6
Avatar billede cstern Nybegynder
08. november 2000 - 22:23 #1
Det er bedst at starte programmet fra diskette eller i alt fald fra en anden disk end den der repartitioneres. Så prøv at køre fra en DOS diskette!
Avatar billede cstern Nybegynder
08. november 2000 - 22:24 #2
PS. du kan lave disketten fra PQ CD\'en (start installationen og vælg menupunktet der hedder noget med disktter)
Avatar billede bumboksen Nybegynder
09. november 2000 - 21:01 #3
programmet kører allerede fra en anden disk end den partitioneres......
Avatar billede cstern Nybegynder
09. november 2000 - 22:43 #4
Men under windows?
Avatar billede martin_laursen Nybegynder
10. november 2000 - 08:57 #5
Har du lavet en backup disk?
Avatar billede franksim Nybegynder
14. november 2000 - 10:01 #6
Hej, sådann som du beskriver i den sidste linie af din tekst.,så har den tabt oplysningerne af den patition. Kan du se om der er tildelt et drevbogstav til den patition. Hvis den har et drev bogstav kan du prøve at lave en image fil af din patition med ghost.... så sletter du patitionen igen og opretter den ny med fdisk eller partition magic, kopier så image tilbage med GOHST. Håber det kan hjælpe dig.,....

Det er altid sikrest at arbejde med partition magic fra dos disketter. Husk også at din bios virus advarsel ikke må være aktiv..... så kikkser det nemlig.... det giver ekstra arbejde....
Avatar billede bumboksen Nybegynder
15. december 2000 - 16:11 #7
Fedest, nu virker den!!
Tusind tak folkens
Avatar billede tommytc Nybegynder
26. april 2001 - 20:12 #8
Jeg vil lige spørge om \'bumboksen\' løste dette her problem ved blot at fjerne virus-protection i BIOS ?

Tommy