Avatar billede sv_bb Nybegynder
06. marts 2003 - 14:10 Der er 16 kommentarer

Irriterende crash !

Mit problem består i, at min computer crasher hvergang jeg spiller et spil i længere tid. Tit forskelligt hvornår den cirka gør det.

For at komme problemet til livs har jeg installeret de nyeste drivers til mit lydkort og grafikkort. Har endda formateret min computer for at komme via 4in1 drivers til livs, hvis det var problemet, dog havde jeg stadig problemet efter en formatering.

Så uden 4in1 drivers installeret, så havde jeg så en formateret hd med et geninstalleret winxp pro. Nyeste drivers til lydkort og grafik kort + Samtlige updateringer fra windows update. Da dette ikke hjalp, så prøvede jeg at se, om alt sad ordenlig fast af mit hardware (Prøvede også at installere mit hardware andre steder) men uden lykke.

Af tidligere erfaringer, så installerede jeg så gamle drivers, som jeg tidligere ikke havde haft problemer med, men selv har crasher den stadig, dog ikke så hurtig som før.

Nyttige information om min computer: AMD athlon 1800, 512ram, Creative Soundblaster 5.1 og som sagt xp pro installeret.

Så jeg håber der er nogle der har hørt om en typisk fejl hos andre, som medføre crash som ligner mit :-)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
06. marts 2003 - 14:14 #1
Er du sikker på der er køling på din cpu.???

Ellers gør som beskrevet her.

Tag alt ud undtagen en ram klods og en master disk en skærmkort og se så om ikke du kan starte op og lade den køre i længre tid. det kan godt skyldes noget hardwear er ved at være færdigt siden den kommer med blå skærm.
Avatar billede kichian Nybegynder
06. marts 2003 - 14:15 #2
Det kunne være afkøkingen der var noget galt med.. Kører alle dine blæsere som de skal?
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2003 - 14:16 #3
Prøv dette først:
Højreklik på denne computer-egenskaber-avanceret-indstillinger for og genoprettelse-fjern hakket for genstart ved system fejl.
Og derefter kan du kigge i loggen for xp og evt se en fejlmeddelse.
Avatar billede sv_bb Nybegynder
06. marts 2003 - 14:20 #4
Mine kølere har den temperatur som de nromalt kører med, så der er ikke problemer, men tak alligevel.

Resten: Vil jeg lige prøve.
Avatar billede zaditor Nybegynder
06. marts 2003 - 14:23 #5
Hmmm... Nu kan det godt være det måske er helt fejl, men kan det måske være din strømfordeler, som med et fin ord, ikke kan klare presset (at du måske skal have en ny med flere Watt) - ??? - Bare en indskydelse...
Avatar billede arnvig Nybegynder
06. marts 2003 - 14:23 #6
Hvilke temps har du på MoBo og CPU ?
Avatar billede sv_bb Nybegynder
06. marts 2003 - 14:23 #7
Hmm guiden var ikke helt som du beskrev den, men har deaktiveret fejl rapport. Var det i stil med det du mente ?
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2003 - 14:26 #8
Du skal klikke på det jeg skriver :)
Og nej det er ikke deaktivering af fejl rapport...
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2003 - 14:27 #9
Højreklik på denne computer-Klik på egenskaber-Klik på avanceret-Klik på indstillinger for start og genoprettelse-Fjern hakket for genstart automatisk ved system fejl.
Avatar billede sv_bb Nybegynder
06. marts 2003 - 14:31 #10
Resten: Vil prøve og se hvad der sker :-)

Zaditor: Muligvis... Ved at nogle AMD 1800 havde en strømfordeler, som ikke gav nok ampere eller noget og fik computeren til at crashe, men mit problem er kommet pludselig, så udelukker den mulighed.
Avatar billede zaditor Nybegynder
06. marts 2003 - 14:34 #11
Okay... Sidder bare lige og lytter med - hvis nogle har tid og lyst, så tjek lige mit spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/325276
Avatar billede arnvig Nybegynder
24. marts 2003 - 10:09 #12
sv_bb: Fik du løst probelemt
Avatar billede myggenm Nybegynder
02. april 2003 - 21:08 #13
Kører dette spørgsmål stadig???
Avatar billede fet321 Nybegynder
30. maj 2003 - 13:38 #14
sv_bb >> Har du fået løst problemet? Nu har det jo snart 1-års jubilæum (http://www.eksperten.dk/spm/241050)
Min teori er at dit problem startede her: http://www.eksperten.dk/spm/209240
og her: http://www.eksperten.dk/spm/209256

/fet321
Avatar billede arnvig Nybegynder
02. juli 2003 - 16:11 #15
lukkes ?
Avatar billede fet321 Nybegynder
02. juli 2003 - 19:09 #16
sv_bb's konto er lukket, så det bliver svært.