Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:37 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

<select disabled> problem

hvis jeg submitter en form med en select der er disabled er værdien i den ikke tilgængelig på den side som jeg sender formen hen til (jeg lader php lave variablerne ud fra navnene i formen)?
Avatar billede hsg Nybegynder
06. marts 2003 - 12:38 #1
prøv med en hidden variabel hvor du gemmer din select'ed værdi
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:40 #2
det er bare lidt slam, kan man ikke komme uden om det?
Avatar billede hsg Nybegynder
06. marts 2003 - 12:42 #3
Du kan også bruge en session variabel.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2003 - 12:43 #4
Når et element er disabled er det disabled. Hvorfor skulle man sende et felt med der er disabled? Det er da endnu mere slam end hidden felter ;)
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:44 #5
det er så brugeren kan se dem..
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:45 #6
Det er jo bare lidt skridt, først at lave det ene og så lave det andet for det virker.. :) derfor jeg håbede at der var nogen der havde en smart løsning
Avatar billede hsg Nybegynder
06. marts 2003 - 12:45 #7
En mulighed er fx. editering af data.
Primærnøglen må jo helst ikke ændres,
men gerne vises.
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:46 #8
.. ok det var sort (for mig)
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:47 #9
lige meget kan forstå på jer at der ikke findes nogen super smart løsning :(
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. marts 2003 - 12:47 #10
Hvad med at sætte feltet til readonly så?
Så kan brugeren se de data der står i feltet men ikke rette i det?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. marts 2003 - 12:47 #11
hmm jeg blander vist ting sammen.... sorry :)
Avatar billede hsg Nybegynder
06. marts 2003 - 12:48 #12
quisifa> Blot en anden måde at sige det samme som du sagde.
Altså en måde at vise data på, som ikke må ændres.
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:49 #13
ahh men resten er med select, som for ikke at bryde stilen skal det være select(s) håbede bare på at man kunne lave noget readonly eller sådan noget gejl
Avatar billede exp Juniormester
06. marts 2003 - 12:49 #14
giv det attributten "readonly"
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:51 #15
attributten hvad er det? - select har ikke en readonly property
Avatar billede hsg Nybegynder
06. marts 2003 - 12:51 #16
exp> eksempel??? bruger selv session til at gemme den slags variable
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:51 #17
gider ikke bruge session på sådan noget, den bliver kun brugt engang nemlig, så er det lidt overkill..
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2003 - 12:53 #18
Alle data der sendes med en form er usikre. Hvis der er noget brugeren ikke må ændre i, skal det ikke sendes med en form.
Avatar billede exp Juniormester
06. marts 2003 - 12:56 #19
Sorry - mente helt bestemt readonly og gik i select-tagget...

Men det gør det jo ikke :o/
www.w3.org/MarkUp/1995-archive/Elements/SELECT.html
www.w3.org/MarkUp/1995-archive/Elements/OPTION.html
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 12:57 #20
jo.. Men det er ikke noget sikkerheds noget, så brugeren må godt ændre i det.. (Selv om det ville være at skyde sig selv i foden) :)
Avatar billede exp Juniormester
06. marts 2003 - 12:59 #21
Hvis brugeren ikke bør ændre det, hvorfor så ikke bare putte det ind i et <input readonly>-tag?
Avatar billede quisifa Nybegynder
06. marts 2003 - 13:00 #22
fordi det ville ødelægge stilen, det skal se ud som phpmyadmin når man laver tables.. Så er der bare nogen forudbestemte cols der skal være med..
Avatar billede exp Juniormester
06. marts 2003 - 13:28 #23
Så for at stilen skal være i orden, lader vi det gå ud over effektiviteten...

Så ville jeg bruge hidden