Avatar billede flapper Nybegynder
06. marts 2003 - 08:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overvågning af hjemmesider

Hej

Kender nogen et site, hvor man kan få overvåget et antal hjemmesider.

Jeg tænker her på, at man indtaster den relevante adresse og så modtager en mail, hvis der sker ændringer (eksempelvis opdateringer) på hjemmesiden.

Pft
Avatar billede monsterfish Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:31 #1
Hej
Det er godt nok lidt sent at du får svar!

jeg har lige lavet et program der næsten kan det du søger. listen af hjemmesider hentes fra mysql og en liste af nøgleord hentes fra en text fil og hvis et eller flere nøgleord findes på en hjemmeside så kommer det med i en mail som sendes når alle hjemmesider er gennemsøgt. dvs. at hvis et nøgle-ord er fundet så tjekker den lige om nøgle-ordet er flyttet og er den ikke flyttet køre den vidrer til næste. Jeg bruger den p.t. på http://www.troutfarmer.dk/ til at undersøge alle avisers hjemmesider og offentlige hjemmesider(Amter, ministerier osv.) og det køre automaisk kl 11:00:00 hverdag og så sendes en mail til mail-listen og det er ret nemt at sætte op

Mvh.
Mogens
Avatar billede flapper Nybegynder
22. oktober 2003 - 07:53 #2
Smart. Jeg tror dog nok at jeg søger et mere "idiotsikkert" system, da jeg bestemt ikke er en haj til det der med computere. Tak for svaret.