Avatar billede tofferman Nybegynder
05. marts 2003 - 21:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

b-one = b-none??

Hej.
Jeg skal lige have afløb for lidt galle...

Jeg fik indlogeret mig på webhotel hos b-one for en måneds tid siden. De er billige, og de tilbyder MySql, asp, php osv. Ingen mangler der.

MEN.

Jeg er ved at lave en seriøs website, og jeg er ved at være træt af, at jeg kun kan komme ind i min ftp og min database hveranden aften (ok, måske lidt overdrevet), men de sidste par uger har serverne været utilgængelige 6 gange i længere tid (flere timer om eftermiddagen/aftenen), når jeg har forsøgt at logge ind.

De undskylder sig hele tiden med, at deres servere enten er blevet opgraderet, eller at deres linie har været nede.

Derfor vil jeg hermed fraråde at man får webhotel hos b-one. De magter simpelt hen ikke opgaven. Selvom det er billigt, skal det jo fungere.
Avatar billede human Nybegynder
05. marts 2003 - 21:03 #1
Jeps.. Der har du helt ret. Synes skam også b-one er noget møg. Har også et par venner som klager om dem konstant.

Brug pil.dk, det skulle være et godt hotel.
Avatar billede choker Nybegynder
05. marts 2003 - 21:04 #2
Er helt enig.. B-one er ikke alt for gode når det kommer til uptime.. Eller for den sags skyld ASP understøttelse.. =)

Som man siger: Det billigste er som regel aldrig det bedste =)

Henrik Nørhede.
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. marts 2003 - 21:05 #3
Man kunne også vende den om. Hvis du selv mener du skal til at kører et seriøst website, hvor seriøst er det så at få hostet af en af de billige host  hmmm  :-)
Normalt laver man en aftale med et firma om at hoste. Nogle gange kan man få det utroligt billigt ved nogle at de seriøse firmaer :)
Avatar billede tofferman Nybegynder
05. marts 2003 - 21:10 #4
Tjahh, det har du måske ret i. Men jeg mener at om de så kun tog 1 kr. for det, så skal de holde hvad de lover alligevel.

Den idé jeg har fået vil jeg jo også gerne lige prøve af først uden de store udgifter. Så kan jeg jo altid senere flytte sitet, eventuelt til min egen server.
Avatar billede human Nybegynder
05. marts 2003 - 21:15 #5
Er du godt klar over hvor sygt dyrt det er at have din egen server stående hvis den skal undersøtte ASP?

Undersøh liiige det først :o)
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. marts 2003 - 21:16 #6
Det kan du selvfølgelig have ret i. Men normalt følger pris og kvalitet ad. Har prøvet cliche og b-one nu og de sutter lige meget. Prøv at kontakte nogle af de seriøse, nu vil jeg ikke nævne navne da der nok vil komme en del kommentare jeg ikke kan bruge til noget, men tag dem du selv vil tro er seriøse og snak med dem. Vi fik et næsten gratis webhotel da vi søgte og de fleste steder vi prøvede fik vi er godt og brugbart svar :)
Avatar billede choker Nybegynder
05. marts 2003 - 23:14 #7
human -> Ikke rigtigt.. Da jeg ikke beskæftiger mig så meget med servere (endnu) kan jeg ikke sige det nej.. Men ved at den server som min internet forening ejer (dalgashave.dk) understøtter det hele.. Lige fra ASP.NET til PHP - og hen i Andre former for scripts..

Henrik Nørhede
Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. marts 2003 - 19:54 #8
:-D sandt!
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. marts 2003 - 00:04 #9
Avatar billede tofferman Nybegynder
12. marts 2003 - 01:13 #10
Har bestilt plads hos Wannafind.
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 15:21 #11
Ja jeg kan kun give dig ret, b.one er noget lort !!!

Læs lige dette ;9

Så er den gal igen....

Denne mail fik jeg:
-------------------------------------------------

Kære kunde

Vi har per 18/6 – 2003 lukket dit webhotel grundet overtrædelse af vores forretningsbetingelser for driften af webhotellet på vores servere. Du bedes tage kontakt til support via vores hjemmeside www.b-one.nu med henblik på at finde en løsning på dette.

Med venlig hilsen / Best Regards

Hostmaster
-------------------------------------------------

Fed mail at få... der står ikke noget om hvorfor at mit webhotel er lukket?!?

Sender derefter en mail til deres support, 48timer efter får jeg svar...
----------------------------------------------------------

Hej Mads,

Grunden til at jeres webhotel er blevet lukket skyldes at der har været filer til download, da dette er modstridende med vores forretningsbetingelser har vi desværre set os nødt til at lukke hotellet.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
---------------------------------------------------

Dette står der i deres regler: Det er ikke tilladt at have større mængder fil arkiver liggedde til fri download....
----------------------------------------------------

Jeg havde 3 .zip filer til at ligge, som fyldte til samme 1mb <---- Der var bliver sendt ca. 300mb .zip filer ud fra min side på et ½år....

Men de brokker sig ikke over at jeg har 15mb .jpg billeder til at ligge, og af de .jpg billeder er der blevet sendt omkring 20GB ud af ... men det brokker de sig over.. ?!?!?
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 15:21 #12
men det brokker de sig over.. = det brokker de sig ikke over...
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:57 #13
De er for dumme! Jeg er skiftet til web10 og er dybt dybt tilfreds (i forhold til b-one) :-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. oktober 2003 - 22:01 #14
syntes sku det er iorden med et navn som dvdrip ved man sku aldrig hvad en zip fil kunne indeholde :P
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
26. oktober 2003 - 22:02 #15
så ku de jo lige tjekke først :)
Avatar billede allinge Nybegynder
30. september 2004 - 21:39 #16
Hej! Jeg er også flyttet til b.one. De har modtaget pengene (det gik stærkt), men de har endnu ikke givet mig lov til at komme ind på hotellet. Der er nu gået 5 uger. Hvad hjælper det, at man har en hjemmeside, når ingen kan læse den? Jeg har kontaktet firmaet pr. mail 5-6 gange, samt én gang pr. brev, men har aldrig hørt noget fra dem.
Et godt råd - hold Jer langt fra dette firma.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
01. oktober 2004 - 08:33 #17
Okay det lyder underligt.
Hvis du er interesseret, skal jeg gerne sende en fax til dem, hvis du skriver hvilket domænenavn det drejer sig om?
Avatar billede allinge Nybegynder
01. oktober 2004 - 17:57 #18
Hej igen!
Det drejer sig om www.nbks.dk
mvh
Bornholmeren