Avatar billede stuffe Nybegynder
05. marts 2003 - 20:30 Der er 8 kommentarer

Abit AT7-MAX2

Hejsa!

Jeg har nogen alvorlige problemer som jeg håber i har nogen løsninger på.

Jeg har et bundkort ved navn Abit AT7-MAX2 og lige nu en Duron 750MHZ. Men CPU'en er en kammerats og han vil gerne have den tilbage. Derfor købte jeg midlertidigt en Duron 1200MHZ, men da jeg satte den i bundkortet, skete der intet. Jeg fik den byttet til en ny, og samme problem. Han testede den dog og havde samme resultat. Nu har jeg fået en Duron 1300MHZ men tør ikke lige sætte den i før jeg har fået nogen ting på det rene. Skal lige siges at hver gang sætter jeg bare 750'eren i og PC'en kører fint igen. Hver gang jeg har skulle skifte CPU har jeg haft batteriet ude i 2-4 minutter for at nulstille opsætningen.

Nu har jeg været inde på www.abit-usa.com for at finde den nyeste bios og der er ikke mindre end 4 forskellige. Skal jeg opdatere med alle 4 eller er det nok med den aller nyeste opdatering????

Er der ellers noget jeg har glemt at tage højde for?
Er der ellers nogen gode råd?

Må nok sige at jeg har aldrig haft så mange problemer med et bundkort/CPU og kan oplyse at det er overhovedet ikke første gang jeg har gjort dette stykke arbejde....

Point bliver delt ud til de svar jeg bedst kan bruge.
Med venlig hilsen Stefan
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 20:33 #1
Den nyeste BIOS er nok , er du sikker på det er fejlen ?
Avatar billede stuffe Nybegynder
05. marts 2003 - 20:34 #2
Nej, men jeg tænkte at det kunne hjælpe hvis jeg opdatere bios
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 20:36 #3
Det tror jeg såmænd også det vil , bare du er 100% sikker på det er den rigtige du opdaterer med.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 20:37 #4
Avatar billede stuffe Nybegynder
05. marts 2003 - 20:39 #5
Mener du den rigtige version til bundkortet? Jeg gik bare ind på deres HP og fandt download/bios/at7max2/ og fandt så 4 forskellige. Så efter deres side må det være den rigtige. Men det er godt nok en underlig måde man skal opdatere bios på. Der var det noget nemmere med asus (Asus-det lille program igennem windows. Abit-ude i dos, som jeg kender meget lidt til)
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 20:43 #6
Det må vi da gå ud fra at det er , jeg kigger lige på det.
Ikke fordi jeg vil lege "Kloge-Åge" , men jeg er lidt nysgerrig.*S*
Avatar billede hub Nybegynder
05. marts 2003 - 20:48 #7
Jeg kiggede lige på Compatability Report for dette board. Det skal kunne køre x13.5 med mac FSB på 250, så jeg tvivler på at du skal opdatere BIOS. Der må være noget andet galt. Hvis du kigger i manualen, kan du finde den jumper der resetter BIOS. Prøv det først...
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 20:51 #8
Hvis du følger vejledningen med en bootdiskette , er det nemt nok.
Husk at gemme den gamle BIOS , hvis du får muligheden.*S*