Avatar billede jdnpwcdk Nybegynder
05. marts 2003 - 12:52 Der er 6 kommentarer

Trådløst netværk Linksys Router

Hejsa,

Jeg har netop fået TDC ADSL 2Mbit med Linksys trådløs router og dertil hørende trådløse netkort.

Internetadgangen fungerer upåklageligt.

Hvordan opretter jeg et lokalt netværk mellem 2 eller flere PC'ere (Win2000) derhjemme? Jeg kan godt få forbindelse til PC1 fra PC2 efter at have oprettet et brugernavn til og delt mapper på PC1 ved bare i Internet Explorer at skrive \\brugernavn - men filoverførsler sker her kun med ca. 225 kbs - så det er som om, at det kører via internettet - jeg har i hvert fald ikke anden forklaring på den lave hastighed?

Så hvordan sætter jeg det lokale netværk op til at kunne køre med 10/100 Mbit imellem PC'erne?

(Jo flere detaljer jo bedre!)

mvh.

Novicen
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2003 - 13:02 #1
Hvilke IP adresser får du på dine computer?
Prøv at overfører via et ftp program
Avatar billede jdnpwcdk Nybegynder
05. marts 2003 - 13:06 #2
Nu sidder jeg ikke lige derhjemme, så IP adresser kan jeg ikke lige svare på. Jeg har prøvet at overføre via et ftp-program - men også kun, hvor overførslen kører ud over internet og tilbage igen - dvs. ca. samme hastighed 225 kbs.
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2003 - 19:53 #3
har du prøvet at gå i andre computere og så den vej at finde den anden computer, så skulle det hjælpe lidt på det.
Avatar billede drukhuset Nybegynder
06. marts 2003 - 11:31 #4
Vil lige gøre dig opmærksom på at trådløst netværk kun kører effektivt 3-7 Mbit. Så du vil slet ikke opnå den samme hastighed som på et LAN.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2003 - 13:53 #5
3-7 Mbit er nu lige og underdrive lidt. Mit kører 11 MBit hele tiden! Har også en Linksys Router
Avatar billede drukhuset Nybegynder
06. marts 2003 - 14:02 #6
Henviser til test af trådløst udstyr bl.a Linksys Router i PC WORLD nr 3/marts 2003.