Avatar billede sgkong Nybegynder
05. marts 2003 - 09:17 Der er 6 kommentarer

xcdroast starter ikke

Jeg har installeret xcdroast i Red Hat 8, men jeg kan ikke starte programmet. I alm. bruger niveau kommer en boks op og siger, jeg ikke har rettigheder, og jeg skal starte som root og give dem. Men nås jeg prøver at starte programmet som root, sker der ingenting. Hvorfor?
Avatar billede sgkong Nybegynder
05. marts 2003 - 09:19 #1
Hov dette spg. skulle ikke være under server, men red hat
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. marts 2003 - 09:21 #2
det er jo nok fordi du ikke har rettigheder til det...
har du prøvet at køre en chmod 777 (eller hvad det hedder) på den???
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. marts 2003 - 09:22 #3
http://www.zachjorgensen.net/za/chmodtutor.html
det var rigtigt.... men jeg kan ikke huske hvad den skal stå til jeg ved bare at 777 så har alle rettigheder til alt...
Avatar billede sgkong Nybegynder
05. marts 2003 - 09:37 #4
nej det har jeg ikke prøvet....
Avatar billede sgkong Nybegynder
05. marts 2003 - 20:29 #5
Nu har jeg prøvet chmod 777 og det virker stadig ikke...? Hvad kan det så være?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
06. marts 2003 - 07:43 #6
så er jeg blank for svarmuligheder sorry... :-)