Avatar billede thor64 Nybegynder
08. november 2000 - 14:49 Der er 40 kommentarer

prik på 19\" skærm

Jeg har opdaget at der er en lille prik (lidt mindre end en pixel i 1024x768 opløsning) på min 19\" skærm  - jeg har tørret skærmen af, så det er ikk en skygget fra skærmglasset. Den forsvinder heller ikke når jeg skifter opløsning (den er på nøjagtig det samme sted). Jeg har godtnok lige flashed mit grafikkort (ASUS v7000 GeForce 2 Deluxe). Men jeg tror ikke det er det. Nogen der ved/kender til dette problem??? (Heldigvis er der stadig garanti på lortet!)
Avatar billede handmade Nybegynder
08. november 2000 - 14:53 #1
Så vidt jeg ved så er der en eller anden bagatelgrænse for, hvornår en skærm anses for at være defekt mht. døde pixels eller er det på TFT skærme - der er et eller andet...:-)
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 14:54 #2
Det er en død pixel på skærmen. Det kan du ikke gøre noget ved.
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2000 - 15:05 #3
I vores lokale Brugs, kan du købe noget Prikfjerner ;)
Spøg til side, som milo siger du får vanskelig ved at få skærmen byttet. Billedrøret har en fejl, men den overskrider ikke det acceptale.
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. november 2000 - 16:19 #4
Jeg ville personlig klage over ALLE fejl jeg fandt ved en ?ny? computer.
Hvis du er så heldig at have købt den i f.eks Bilka tager de den tilbage uden så meget som at kigge på den.... det plejer de i hvert fald at gører.
Avatar billede steffen Nybegynder
08. november 2000 - 17:50 #5
Hvis den er under 14 dage, har du formentlig fuld returret - dvs. tilbage med den, og få en ny.

Er den over 14 dage er du nok lidt i forhandlerens vold - en flink forhandler ville bytte den med det samme, men de tælles som bekendt ikke med kugleramme.

En standard forhandler kræver nok lidt overtalelse - men prøv dig bestemt ad - sekundært kan du gå direkte til producenten og høre - er det fx EIZO er jeg sikker på de vil kalde det et glip i deres kvalitetskontrol og bytte den med det vuns.
Avatar billede morten_b Nybegynder
08. november 2000 - 18:44 #6
Bad news:
Det er som milo siger en død pixel.

Jeg har nøjagtig samme problem på min skærm (en Hyundai billig-skærm) og da jeg kontaktede sælgeren fik jeg følgende forklaring:

En død pixel bliver ikke betegnet som en fejl, med mindre at der er mindst 4 ved siden af hinanden eller over 6 ialt på hele skærmen. Er der mindre end dette er det ikke en fejl, og du kan derfor ikke få byttet den, heller ikke selvom du stadigvæk har garanti på!

Eneste producent som har en anden politik er Sony. Hos dem vil du få byttet skærmen, under garantien hvis der bare er 1 død pixel på skærmen.

Altså: Hvis din skærm ikke er en Sony er det bare tough luck, du må leve med det!
Avatar billede handmade Nybegynder
08. november 2000 - 18:47 #7
Hmm, ja, men hvem bestemmer det? Gør branchen?
Man kan også se på det som at thor64 har købt en vare der er fejlbehæftet. Sælgeren skal så have en rimelig mulighed for at udbedre fejlen. Hvis ikke dette lykkes, kan handelen hæves. Sådan er det med andre varer. Jeg kan ikke se at en branche skal have lov til at lave sine egne regler!
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. november 2000 - 18:51 #8
PRØV, HVAD KAN DU TABE!!!!!!

morten_b>>>>> Jeg ville personlig ikke som producent af pc-monitorer udtale at det ikke er en fejl at der er døde pixels på dem. Det ville ikke værer ret god reklame. Monitorer der skal værer fejl på.... sig han kan rende dig noget så grusomt og giv så mig nummeret, det er lige før jeg faktisk har lyst til det :(.

Prøv det kan da ikke passe man skal betale for sådan en skærm. I det mindste burde der værer rabat.
Avatar billede handmade Nybegynder
08. november 2000 - 18:56 #9
Enig med tommyf- kan du ikke prøve at reklamere og hvis du får en masse sh*t hældt i ørerne om kutyme i branchen, så gå til Forbrugerrådet. IT-branchen skal holdes meget stramt i ørerne, se bare på hvad folk skal finde sig i, se her på Eksperten fx.
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. november 2000 - 19:25 #10
Godt sagt Handmade. Når man går ned i butikken for at købe en skærm så står der ikke uden på:

--------------------------------------------------------------------------------
Advarsel denne skærm indeholder døde prikker som er en fejl ved produktionen, da det aldrig var meningen at disses skulle værer der.

Dette kan resultere i en ekstrem irretation og længere varende samtaler med producenten om hvorvist dette er en fejl eller er.

--------------------------------------------------------------------------------

Man regner jo med at når man sætter opløsningen til 1280x960 så ER der 1228800 pixels og ikke 1228799.

Det er da ikke holdbart.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
08. november 2000 - 20:23 #11
Først og fremmest er du nødt til at fortælle os om det er en LCD(fladskærm, lcd osv.) eller CRT (Billedrør) du har!

Hvis du har en CRT skærm er der en fejl ved bundkortet i skærmen. Dette er selvfølgelig under garanti og vil blive repareret.

Hvis du har en LCD skærm er der ikke meget at gøre...

Det er jo klart at mange af dem som har besvaret spørgsmålet ikke har sat sig ind i teknologien bag LCD skærme... Hvis en fabrikant skal garantere at der aldrig er døde punkter, skal næsten alle skærme kasseres...Og så stiger prisen lige pludselig med 2 til 5 gange. Dvs at du er parat til at betale mellem 14000 og 30000 inkl moms for en 15\" TFT...Nej vel!!! Det er der ingen der vil, og dermed dør markedet for fladskærme.

Og nej...Bilka tager ikke varen retur *næsten* uden at kigge på den. De ser selvfølgelig efter om du har ødelagt varen, og om serienummeret på varen passer med det som er registreret på garantibeviset... Dengang de *bare* tog tingene retur tabte de millioner på at kunderne udnyttede det...Hvem betalte for det? Tjoh..Det gjorde TommyF og handmade når de købte varer i deres lokale lavprisvarehus!

Avatar billede steffen Nybegynder
08. november 2000 - 20:39 #12
aaa:

Har du hørt om 19\" LCD skærme?

.. og hvem mangler så at sætte sig ind i hvad, en gang til?

[kunne ikke lade være]
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. november 2000 - 20:42 #13
Rend og hop jeg købte en Nintendo ved dem der ikke virkede op til info og sagde det fik en ny med det samme. Det er et punkt hvor du kan sige hvad du vil. De ikke så meget som åbnede den.

Vi har på skolen 16 computere med fladskærme og IKKE EN af dem har en død pixel.

Og hvad tror du en 19\" LCD skærm ville koste??
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. november 2000 - 20:42 #14
steffen>>> Hov en til der var enig om størrelsen på skærmen :)
Avatar billede handmade Nybegynder
08. november 2000 - 21:12 #15
aaa 2500..
Hallo! Du vewd åbenbart mere om mine indkøbsvaner end jeg selv gør.
Mht. prisen og produktionsvilkårene for skærme: hvis du tror på det bavl, så kan man bilde dig alt ind. Man producerer vel ikke fx. usikre biler fordi det er for dyrt at gøre dem sikre.
Det du siger, lyder som en god gang salgsgas fra et underlødigt marketingsfirma...
Avatar billede morten11 Nybegynder
08. november 2000 - 22:49 #16
Jeg har haft det samme problem med min første skræm og det er en frabriks fejl du skal bare gå ned og bytte den hvor du har købt!
Det er vistnok en af maskerne der detr er gået.

NB!

Alle har krav på et års garanti det siger loven
Avatar billede morten11 Nybegynder
08. november 2000 - 22:54 #17
nu har nær læs det morten b skriver om 4-6 prikker før du kan bytte den og det er fis det er en fejl på din skræm og du \"kan\" og skal bytte den og det er ikke en fejl der kan repareres, den skal byttes til en ny!

hvis de ikke vil må du sku gå dem på klingen og ikke lade holde dig for nar.
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2000 - 23:54 #18
--->> aaa 2500 har ret i det meste, men kan vi ikke få at vide hvor pletten sider ?
Avatar billede thor64 Nybegynder
09. november 2000 - 01:16 #19
Det er ikke en TFT skærm - og  - hey -  forresten så er det en 17\" (ups :), men det er jo lige meget, sagen er jo den samme.
Den er købt igennem min fars arbejdsplads (I har vel hørt til sådan en hjemme-PC ordning). Den eneste grund til det var jo at det var rimelig billigt - Så derfor kan jeg ikke lige gå ned i den lokale med den.

Prikken sidder nogenlunde midt på skærmen. Jeg opdagede den da jeg skiftede farve på desktoppen, fra sort til hvidt :)

Det er en 1 år gammel Fujitsu skærm (yes!!!). Så kvaliteten er jo nok ikke så god som ved en Sony/Eizo.

Om man kan leve med det? NEJ - slet ikke når jeg  bruger min PC til billedredigering/Digital Art mm.

Jeg vil lige prøve at tilslutte skærmen til en anden computer, for at se om det virkelig er skærmen eller om det er noget andet der forårsager problemet. Men jeg tror sku ik\' at det er grafikkortet, for så burde prikken ikke være på nøjagtig det samme sted, når jeg skifter skærmopløsning ?!

Men hvis de IKKE bytter den /udbedrer fejlen så ska\' de få en ordentlige omgang dårlig reklame!!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
09. november 2000 - 09:56 #20
>steffen
>aaa
>Har du hørt om 19\" LCD skærme?
>.. og hvem mangler så at sætte sig ind i hvad,
>en gang til?
>[kunne ikke lade være]

ja det har jeg da...

TX-D9L51F - Panaflat LC90S f.eks
.. og hvem mangler så at sætte sig ind i hvad, en gang til?

>Steffen
At den venlige Bilka dame ikke en gang så meget som åbnede pakken er jo nok fordi hun ikke gad...Der er dovne mennesker som ikke kan leve op til deres job beskrivelse i alle organisationer...

At der er 16 fladskærme på din skole som ikke har døde punkter er da fint...I har været heldige...Jeg har solgt fladskærme i 5 år, og jeg har set mange heldige mennesker, men også mange uheldige mennesker...

En LCD 19\" er dyr, men da spørgeren ikke havde oplyst om det var LCD eller CRT, var det naturligt at spørge...Du ved sikkert godt at de fleste spørgsmål er så nuancerede at de fra svarerens side må følges op med en masse spørgsmål!

>handmade
Det koster typisk fra få hundrede kroner til over 10000 kroner at producere en fladskærm, men desværre er fejlraten MEGET høj(Fejlrate= flere døde punkter end fabrikanten vil acceptere) Du skal tænke på at hvert billedpunkt skal have sin egen transistor(Aktive skærme)...

Du kan ikke sammenligne biler og fladskærme...
En bils funktion er at køre, og en fladskærms funktion er at være flad... Du kan simpelthen ikke lave en notebook med en CRT skærm på(eller rettere...Det kan man sikkert, men ikke engang handmade ville købe den!) Igen...Sæt dig ind i det!

>morten11
Jepper det kan selvfølgelig være gitteret der er gået!

Nej loven siger ikke at alle har krav på et års garanti!

Alt salg til privat skal behæftes med et års REKLAMATIONSRET fra leveringsdatoen!

Garanti betyder at varen ombyttes uden diskussion!
Reklamationsret betyder at varen repareres!

mvh

Avatar billede handmade Nybegynder
09. november 2000 - 11:17 #21
--> aaa
Om funktioner:
En fladskærms funktion er da MEGET mere end at være flad, ellers var det jo meningsløst :-)) Monter et grydelåg ved siden af computeren, det er jo også fladt, men der vil nok ikke være meget billede... Og sammenligningen med biler holder også. Hvis ikke køberne stillede krav om sikre biler, ville de ikke blive fremstillet til en acceptabel pris. Det sørger konkurrencemekanismerne for. Med fladskærme: uanset hvor dyrt og besværligt det er at fremstille fladskærme der opfylder forbrugernes krav, så skal det nok blive gjort billigere, hvis fabrikanterne oplever at det produkt de sender på markedet kommer retur pga. defekter. Sagt med andre ord: produktet bliver kun udviklet HVIS behovet er der. Prisdannelsen tager forbrugerne sig af.
Jeg tror, det DU mangler at sætte dig ind i er, hvordan produkter via forbrugernes interesse, indgår i en markedsmekanisme og dermed prissættes. Når du har gennemskuet det så kan du også bedre forstå, hvorfor fx. harddiske der jo i mange år var særdeles kostbare pga. extremt høje krav til nøjagtighed i produktionen, nu har vist sig at være et produkt med en acceptabel prisdannelse - udelukkende pga. forbrugerkrav om hurtige, store og prisbillige diske. Forbrugerne skal aldrig acceptere fejlbehæftede varer UANSET baggrunden. Det er at skyde sig selv i foden og en sovepude (og pengemaskine) for fabrikanterne..
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. november 2000 - 14:53 #22
Synes heller ikke den holder. Godt eksempel med grydelåget. Gad vide ao det var aaa der solgte ham skærmen *s*. Ellers vil jeg meget gerne vide hvor aaa arbejder, så jeg aldrig kommer ind i den butik.
Avatar billede morten_b Nybegynder
09. november 2000 - 16:56 #23
Jeg kan se at flere er uenige i mit svar. Til det har jeg ikke andet at sige end: Nå!

Jeg kontaktede stedet hvor jeg har købt skærmen (Zitech) og fik der at vide at EN pixelfejl ikke bliver betegnet som en fejl, men derimod bare en lille detalje som man må leve med. Når det ikke er defineret som en fejl, kan man derfor ikke få den byttet, lige meget om der er garanti på eller ej.

Prøv at kontakte forhandleren og se om han ikke siger det samme...
Avatar billede handmade Nybegynder
09. november 2000 - 17:08 #24
Sidste kommentar:
Forhandleren (branchen) skal s*u ikke SELV definere hvad der er fejl! Hvis de slipper afsted med det, er der jo ikke grænser for hvad man kan slippe afsted med overfor forbrugerne.
Over and out
Mvh
Avatar billede steffen Nybegynder
09. november 2000 - 17:56 #25
aaa:

Respekt - havde aldrig hørt om en 19\" LCD, og den kan da heller ikke så vidt jeg lige har hørt mig omkring, ikke umiddelbart købes i danmark. Med en opløsning på kun 1280 er den dog ikke superbrugbar alligevel - \"præsentationer\" kaldes anvendelsesområdet.

Men ok - det KUNNE da være det var sådan en fætter han havde - men til 70.000 var jeg nok ikke indstillet på at ville acceptere den slags fejl :-)..

Men det var indrømmet mig der manglede at sætte mig ind i noget der .. er der LCD\'ere med 1600 og højere opløsning derude? Og hvad koster de egentligt?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
09. november 2000 - 20:02 #26
tommyf,
Tjah...Jeg arbejder hos en af landets største distributører, så du kommer nok ikke uden om at købe noget som jeg har solgt...Hvis du ellers kunne læse, så ville du nok have set at mine kommentarer ikke var et forsvar, men istedet en belysning af hvordan branchen fungerer på lige netop det område...

handmade,
Du sammenligner igen pærer og appelsiner...

Tjah...hvis du mener at fordi fabrikanterne bevidst har nedsat kvaliteten for at imødekomme kundernes krav om billigere skærme er det samme som at kunderne tager sig af prisdannelsen, tjah så er det vist dig der har brug for at sætte dig ind i, hvordan produkter via forbrugernes interesse, indgår i en markedsmekanisme og dermed prissættes.

Harddiske er faldet i pris pga. stordriftsfordele i forbindelse med hurtigere udvikling samt opkøb af underleverandører. Det har gjort at færre led skal tjene penge på enkeltdele, og fordi både udvikling og hele produktionen foregår under samme tag, er fejlraten selvfølgelig faldet...

Forbrugerne har endnu aldrig bestemt at diskene skulle være hurtigere og billigere...Det er noget bavl! Spotmarkedet for harddiske er småt...Det som er interessant for producenterne er markedet for massesalg af harddiske...dvs. til PC producenter, producenter af værktøj osv...Det er stedet hvor firmaet kan spare milioner!!!

I og med at forbrugeren ofte er utrolig dårligt informeret, og ikke er interesseret i selv at opsøge viden, slipper branchen afsted med meget!

Det er dog også kundens skyld idet han ofte ikke tænker på at forhandleren skal tjene et eller andet på handelen...F.eks. er der mange forhandlere som kun tjener hvad der bliver til overs når fragten er betalt(Måske 10 - 50 kr på en ordre til måske flere tusinde kroner).

Når det ikke længere er kvalitet men pris som er det vigtigste, så får man en branche som er lige præcis så rådden som computerbranchen...

Ansatte som lønnes langt under mindsteløn og arbejdstider som er til at græde over!

steffen,
Tjah...
Den kan selvfølgelig købes, men du skal udenom den officielle distributør...Men for kreative mennesker er alt muligt!!;-)

Jeg har set meget underlige ting!
¨Hvad siger du til en ung mand på 15 som har en SGI workstation stående som NT server hjemme på
værelset!!!

thor64,
Kontakt stedet hvor skærmen er købt, og gør opmærksom på at du vil have fejlen repareret...Når/Hvis de siger nej, så bed om at få navnet på importøren(Hvis det er importøren, så bed om et navn på en person hos producenten).
Kontakt derefter producenten...Jeg er sikker på at du får en \"Du får ret og jeg får fred løsning\" ud af besværet...

Nærlæs lige købeloven...Jeg mener at erindre at der er mulighed for at gøre krav gældende selv efter et år...

Held og lykke
Avatar billede morten11 Nybegynder
09. november 2000 - 21:09 #27
Ja det lyder som om du har en dyr skræm derfor endnu en rigtig god grund til at få byttet den!!!
Avatar billede thor64 Nybegynder
09. november 2000 - 23:35 #28
-->  morten11

... øhh, hvi du læste min forrige kommentar - så stod der, at det var en Fujitsu skærm - så det er IKKE en dyr skærm :) - det er det vel generelt ikke når man taler om hjemme-PC ordninger fra arbejdspladser.
MEN nevertheless - tak for respons! Jeg reporterer lige tilbage, når der sker noget nyt i \"sagen\"!

MVH Thor Sarup
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. november 2000 - 14:24 #29
Vores hjemme-pc ordning bestod af en 500Mhz IBM til 20000kr hvis der bliver problemer med den SKAL de komme op ordne det inden 3 dage ellers skal de af med en ny. Og det gælder for de næste 3 år.
Så vi går principielt IKKE efter laveste pris da dette også normalt hænger sammen med kvaliteten.

Morten B:
Jeg blev kraftigt forbavset da jeg hørte dig bringe Zitech ind i diskussionen. Endda med hentydninger til dårlig kvalitet fra deres side. Mine venner har næsten alle købt deres computere hos Zitech og virker også til at værer tilfredse med dette, hvilket også er grunden til at min næste Pc vil komme fra Zitech.

Så for at gøre en lang historie kort gjorde jeg som du bedte om, og kontaktede dem. Jeg spurgte hvorvidt det kunne passe at hvis man havde købt en skærm hos dem men en død pixel så var det ikke noget der gik ind under garantien, her var svaret at

\"Hvis alle tre farver er væk i en pixel går skærmen
under garanti og ombyttes\"

Men hvis kun én af farverne var væk så var der ikke noget at gøre.
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. november 2000 - 14:26 #30
Deraf kan jeg så også regne ud at AAA_2500 ikke arbejder hos Zitech så hvis jeg holder mig til dem går det nok.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. november 2000 - 06:00 #31
tommyf,

Det er sgu da for latterlig!
Hvis du tager eksperten så alvorligt at du ligefrem truer mig med at finde ud af hvor jeg arbejder, så bør du nok tale med din læge...

Jeg handler skam også med zitech...og når de har klokket godt og grundigt i det i forbindelse med firma løsninger, så rydder jeg op efter dem...Det bedste er at vi får penge for det!

Zitech er ved at blive en meget stor spiller på det danske marked...Det har dog medført en væsentlig forringelse af servicen, og har gjort at en del firmaer er gået fra at have Zitech son eneleverandør til at have flere specialiserede leverandører...
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. november 2000 - 10:34 #32
Jeg truer dig ikke det fjerneste. Men jeg har heller ikke lyst til at købe en fladskærm til 7000kt ved en hvor jeg ved der vil blive problemer. Hvorfor så ikke udnytte det jeg ved.

Tale med min læge... hvad fanden skulle han kunne gører. Jeg synes der er riglig med mennesker der render til læge, nogle over noget så basalt som at værer vrikket om. Så det tror jeg ikke jeg gør.

Men en ting har jeg da regnet ud, jeg vil forlange at se skærmen tændt før jeg køber den.

Og helt ærligt så er du sgu da latterlig!
Når du straks føler dig truffet. Når du fortæller at du ikke ville bytte sådan en skærm, er det da klart at folk helst ikke vil risikere at komme til at købe den vare af dig du lige har gjort opmærksom på du ikke vil bytte hvis den er behæftet med fejl.

over and out
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
12. november 2000 - 03:02 #33
Jeg har aldrig sagt at jeg ikke ville bytte sådan en skærm...Jeg gjorde netop opmærksom på at det var branchens praksis...

Se skærmen tændt før du køber den!!!
Det er såmænd også hvad man generelt anbefaler folk at gøre!

Nå, men jeg er træt af at skulle skære tingene ud i pap...Lad os komme videre.
Avatar billede handmade Nybegynder
12. november 2000 - 12:04 #34
Det eneste der bliver skåret ud i pap her er at det er meget meget vigtigt at forbrugerne ikke finder sig i noget som helst for som du trods alt selv skriver
\" og med at forbrugeren ofte er utrolig dårligt informeret, og ikke er interesseret i selv at opsøge viden, slipper branchen afsted med meget!\"

Et andet sted skriver du at det er en plumrådden branche. Helt enig, men det skal ikke afholde nogen fra at gå hårdt til den: Forbrugerråd, advokater osv.
De dårlige arbejdsforhold interesserer mig ikke en sk*d, lige så lidt interesserer det mig,hvor lille profitten er. Hvis man ikke kan lide duften i bageriet, så trækker man teltpælene op - det gælder for alle, også for fallerede computergenier...
Avatar billede thor64 Nybegynder
13. november 2000 - 01:27 #35
Jeg har haft skærmen sat til en anden computer - \"heldigvis\" er det, som jeg regnede med, skærmen det er galt med.
nu skal den bare indleveres...
Avatar billede thor64 Nybegynder
22. maj 2001 - 11:59 #36
ja så fik jeg den sendt, og har fået den tilbage igen.

Jeg troede det var en død pixel - men det er det ikke, siger de. Læs:

Værkstedsrapport IT-Services Anova Danmark A/S

Reparationsbeskrivelse:

Kundens fejlbeskrivelse: INGEN MEN DER SIDDER EN HULFORSTÆRKER, SÅ JEG GÅR UD FRA DER ER TALE OM EN PIXELFEJL

Konstateret: EN GRØN PIXEL DÆKKET 1/3 DEL HVILKET ER OK IFLG. FABRIKSSPEC

Udbedring: TESTET CHECKET FOR PIXELFEJL ALT OK

-------

sådan skrev de. Jeg fik altså min skærm tilbage i hovedet igen.

Lige en lille ting de skriver med store bogstaver (hvorfor? fordi de er \"SERIØSE\" eller hva? HA!). Og \"kundens fejlbeskrivelse\" er ikke helt det jeg beskrev - Jeg sagde at jeg mente det var en død pixel. Jeg nævnte ikke en skid om hulforstærker... (?!)

men øh.. spørgsmålet er så kan man klage over det - det virker som om at de siger, at en fejl ikke er en fejl (iflg. deres \"regler\").

Jeg har da aldrig set noget papir på hvad der bliver betegnet som fejl.

Hva skal jeg gøre? Det er da pisse irriterende at se på den prik - især når man bruger PC\'en hovedsageligt til billedbehandling hvor korrekt billedgengivelse er essentielt.
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 12:06 #37
Det er godt nok ikke venligt af dem!

www.midtdata.dk kan anbefales hvis du fremover skal købe hardware over nettet, kanon service.

Så vidt jeg kan forstå på dem, mener de, at den døde pixel ikke er nok fejl til at bytte den.

Prøv at skrive/ringe til forbrugerklagenævnet, de er til for at hjælpe folk som dig. Men hvis de ikke kan hjælpe dig, er der så vidt jeg ved ingenting du kan gøre...

(måske åbne den og pille ved den, så den ik virker mere?!) :)
Men en chance at tage. :)
Avatar billede thor64 Nybegynder
22. maj 2001 - 12:22 #38
ja, smadret den med en hammer og sige \"hey! den åbenbart gået i stykker under transport\".

Jeg vil prøve at kontakte dem igen og klage på en eller anden måde, men jeg vil først lige høre jeres råd.

Man kan jo også begynde at lave dårlig reklame for dem (?!) ANOVO SUCKS!!!!!
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 13:00 #39
du kan evt. oprette et nyt spørgsmål, med reference til denne side, så du kan finde ud af om andre folk har nogen gode ideer til hvad du kan gøre :)

Jeg opdagede kun at du havde skrevet herinde, i dette spørgsmål, fordi jeg fik en mail...men det er jo begrænset hvem der har deltaget før, og derfor får mail, såeh... :)
Avatar billede johnbp Nybegynder
10. maj 2002 - 12:43 #40
Hej jeg havde selv købt en EIZO T761 hos http://www.nemdirect.dk/default.asp?shop=pc men den var uskarp i højre side og havde den samme pixel fejl, så jeg fik den byttet, måske har du fået min :o(
john