Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
04. marts 2003 - 21:49 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Side der går ind foran opstartsside

Er der nogle der ved hvad det er der går ind foran ens opstartsside og lægger et pa værktøjsliner ind.
Er det virus og hvis, hvordan fjernes det
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 22:00 #1
http://download.com.com/3000-2144-10186632.html?tag=lst-0-1 - Ad-Aware
Prøv ad-aware først , og har de værktøjslinier et navn ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 22:04 #2
Som fromsej siger. Prøv først ad-aware. Hvis det ikke hjælper skal du ud og onlinescanne for virus. Du kan evt. vælge denne: http://www.pandasoftware.com/activescan/ Den kan finde og fjerne virus. Kan den ikke finde og fjerne alt, har vi skrappere metoder i baghånden, så meld tilbage.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 22:10 #3
aovergård>> Et lille spørgsmål , jeg søgte på surasoft efter imesh , får svaret Conducent
Hvad betyder det ord?
bjarneadsl>> Du kan også prøve at kigge her efter den:
http://bellsouthpwp.net/j/d/jdloop/johnloop/browserhijack.htm
Ellers kom med et navn , så skal vi nok knalde bæstet.*S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 22:21 #4
conducent= http://www.google.com/search?q=Conducent&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=  Ligner noget omkring spyware. Du skal vist på http://www.lavasoft.nu og hente Ad-aware.
Der er også en af brugerne herfra som lige har oprettet en side om spyware hvor der også ligger link til Ad-aware, samt en masse gode råd. http://www.spywarefri.dk
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 22:23 #5
Det ved jeg , det er Perhaps og det er en fremragende side.*S*
Det er bare hvad det ord betyder på dansk jeg ikke ved. ;o)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 22:24 #6
Fromsej>>> havde ikke lige set at det var dig som spurgte om conducent. Hvorfor søgte du på surasoft efter imesh, når vi endnu ikke kender navnet på hans/hendes virus?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 22:26 #7
Fromsej>>>> conducent betyder på dansk noget med at lede
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 22:26 #8
Den optræder her:
http://www.eksperten.dk/spm/324586
Og så faldt jeg over det ord , og tænkte når en af hajerne kom kunne i fortælle mig det.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 22:31 #9
Takker <Spam slut>*S*
Så mangler vi kun at høre fra bjarne.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 22:35 #10
Lige et sidste ord til dig fromsej. Nu skal jeg nok lade være med at gå ind og blande mig i det andet spørgsmål, men vejled ham videre det er helt sikkert en trojansk hest eller andet spy. Vil ikke gå ind og tage point fra dig. Slut på spam herfra også. *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 22:38 #11
Du må hellere end gerne blande dig , de point er ikke så vigtige for mig , det er vigtigere at få hjulpet folk af med snavset.
Avatar billede perhaps Nybegynder
04. marts 2003 - 22:54 #12
Kom lige hjem fra et møde og ser jert lille spørgsmål om conducent. Jeg tror I tænker på Conducent Affiliate Network et ”lækkert” spywareforetagende som medvirker til spyware i så så kendte produkter som Corel, CoffeeCop, CuteFTP og ca et par hundrede andre programmer. Conducent er eksperter i spyware.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 23:06 #13
Hej Perhaps>>> takker. Det var også lidt det vi havde fremme og så alligevel ikke. Dog havde jeg fundet denne side om dem: http://www.briefing.com/About_/PressReleases/a_pr_199902-Conducent.htm Så vi var ikke så langt væk. Troede bare at vi skulle lede efter det danske ord, og her var lede, ledende jo heller ikke ved siden af. Tak for din oplysning.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
05. marts 2003 - 00:00 #14
Jeg har prøvet med adware det hjalp kun et kort øjeblik. Den hedder loop.com den side der starte op. Jeg har også fundet nogle henvisninger i regedit og fjernet dem det hjalp heller ikke. Jeg har kørt den sidste opdatering i Norton i fejlsikret tilstand, den fandt ikke noget. jeg har talt med min nabo han har en der ligner, pludselig fortalte et program ham der blev Broadcastet fra hans maskine?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. marts 2003 - 00:18 #15
Når det hjælper en stund, er det fordi den kopiere sig selv. Gå i fejlsikret tilstand og fjern så meget som muligt af henvisninger i regedit. Der ligger også en hel masse i start som ikke skal køre. Gå i start - kør - skriv - msconfig - ok. Fanebladet start. Her står en masse programmer som starter når du starter din pc. Problemet er at man ikke hved hvad de forskellige ting betyder, og derfor tør man ikke fjerne vingen herfra. Gå ud på denne side, så kan du se hvad alt betyder, samtidig står der om det anbefales at programmet kører fra start eller om man skal fjerne vingen. Desuden får du at vide hvis det er virus - adware som ligger her og skal fjernes. Adressen er: http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm  Det tager lidt tid at gå alt igennem, men er umagen værd. Du har problemet fordi filen som driller dig kopierer sig selv, og den skal findes og fjernes.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. marts 2003 - 00:24 #16
Du bliver også nødt til at scanne for trojanske heste. Det er spionprogrammer som ligger og gemmer sig, og hver gang du er på Nettet kan de gå ind på din pc og tage hvad de har brug for.
Onlinescan for trojanere: http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx
http://www.anti-trojan.net/en/download.aspx Dette værktøj kan garanteret fjerne din trojaner
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. marts 2003 - 00:27 #17
Du kan evt. slå systemgendannelse fra så filerne ikke hele tiden gendanner sig.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. marts 2003 - 00:29 #18
Ved ikke hvilket OS du har så gå selv ind og søg på ordet systemgendannelse for at se hvor det ligger i dit OS, så du kan slå det fra mens du arbejder med dit "skidt"
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 07:11 #19
loop.com , er det ikke lop.com?
Hvis ja så læs her.
http://www.doxdesk.com/parasite/lop.html
Avatar billede perhaps Nybegynder
05. marts 2003 - 07:38 #20
Det er nok lop.com som fromsej også siger. Den kan fjernes med adaware. Hvis du har ME eller XP som styresystem er det måske en god idé lige at deaktivere systemgendannelse først, som aovergaard også fortæller dig. Det er noget med: Denne computer > Egenskaber > Fejlfinding og sætte flueben ved Deaktiver systemgendannelse. Jeg sidder på arbejde med en anden opsætning så jeg kan ikke lige checke stien.
Avatar billede perhaps Nybegynder
05. marts 2003 - 07:49 #21
Jeg har nu lige fået bekræftet at Ad-aware KAN fjerne lop.com og det er den du har. Når du skriver at det kun hjalp et kort øjeblik så er det nok fordi du bruger Windows ME eller XP med systemgendannelse som skal deaktiveres først. Du får mig ikke til at tro at Ad-aware ikke kan fjerne den, for Ad-aware kender udmærket lop.com.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
05. marts 2003 - 08:30 #22
Det prøver jeg at gøre, og så hører i fra mig i løbet af dagen.
Avatar billede perhaps Nybegynder
05. marts 2003 - 08:57 #23
Hej bjarneadsl. Når du nu har deaktiveret systemgendannelse så genstart i fejlsikret tilstand og kører Ad-aware. Derefter genstarter du og aktiverer systemgendannelse og afslutter med at køre Ad-aware endnu engang. Så skulle problemet være løst ellers kom tilbage for så må du gå mere manuelt til værks og ind i restore-mappen og fjerne filerne manuelt.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
05. marts 2003 - 18:46 #24
Promlemet blev løst ved at slå systemgendannelse fra, også uden at køre i fejlsikret tilstand. Tak for hjælpen
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 18:53 #25
Godt du fik løst problemet.*S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. marts 2003 - 19:52 #26
Ditto her. Vi er altid glade for at kunne hjælpe. Takker for point:) Har været meget stille indtil nu i dag, er først lige kommet hjem efter en lang dag.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 19:56 #27
Ja det er rart der er nogen der værdsætter hjælpen.
Der har lige været en klovn og lukket 3-4 spørgsmål med beskeden "kan jeg ikke bruge til noget" :o(
godt man har en lille liste. ;o)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. marts 2003 - 20:01 #28
Ja, sådan nogle er ikke værd at samle på. De tænker slet ikke på at vi sidder flere timer hver dag for at hjælpe andre uden andet end et lille tak for hjælpen, og glæden over at kunne hjælpe.
Anette
Avatar billede perhaps Nybegynder
06. marts 2003 - 07:52 #29
fromsej og aovergaard> Jamen hvor er jeg dog enig med jer.