Avatar billede avarta Praktikant
04. marts 2003 - 20:41 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

Min PC er blevet langsom

Hey..

Jeg har fået et STORT problem!

For 2 måneder siden købte jeg en kanon PC med 2,66 ghz osv. osv.

Men nu er den pludselig blevet meget langsom og det er utrolig irriterende! Den kan ikke engang brænde en cd!

Jeg har scannet min computer for virus (med McAfee VirusScan v.4.5.1)

Jeg kan simpelthen ikke forstå det så jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe!

Mvh. Daniel
Avatar billede avarta Praktikant
04. marts 2003 - 20:42 #1
Jeg glemte at skrive at VirusScan ikke gav noget resultat
Avatar billede amd Nybegynder
04. marts 2003 - 20:44 #2
Jeg ville få taget backup, og geninstalleret windows...
Med mindre du selvfølgelig har sindsygt meget spyware, meeen så meget burde det ik gøre
Avatar billede peet-49 Novice
04. marts 2003 - 20:44 #3
Kør en scandisk og defragmentering.
Avatar billede amd Nybegynder
04. marts 2003 - 20:44 #4
Hvilket OS?
Avatar billede peet-49 Novice
04. marts 2003 - 20:44 #5
Kazaa kan gøre det.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 20:45 #6
http://download.com.com/3000-2144-10186632.html?tag=lst-0-1 - Ad-Aware
Tjek for spyware , det kan være det.
Prøv Start->Kør SFC /scannow , der skal Win CDén være i drevet.
Avatar billede werd Nybegynder
04. marts 2003 - 20:50 #7
det er rimelig sikkert en softwarefejl... noget spyware eller for mange demospil.... hold orden når du installerer ting, og husk at slette det hele når du sletter et program osv.

Synes desuden du skal prøve at downloade dette program: http://www.mlin.net/files/StartupCPL_EXE.zip - det kan se alle de programmer der starter sammen med windows... du kan evt lægge et par screenshots op eller sende dem til andreas_raskjensen@hotmail.com - så skal jeg fortælle hvilke programmer der ikke bør starte med windows!
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. marts 2003 - 21:00 #8
Lad os prøve noget simpelt. Hvor meget plads er der tilbage på dit C:/ drev.

Der skal helst være mindst 15 %.
Avatar billede avarta Praktikant
04. marts 2003 - 21:21 #9
Det er ikke noget med pladsmangel at gøre... der er 45,1 GB ledig udaf 55,8..
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. marts 2003 - 21:24 #10
Det burde være nok, sådan lige nok ;-)
Avatar billede avarta Praktikant
04. marts 2003 - 21:29 #11
Werd> Jeg tror ikke det har noget at gøre med programmer der starter op sammen med windows.. for der er nemlig ik nogen! men det skete næsten fra den ene dag til den anden.. Jeg er ikke sikker men det kan godt være det begyndte da jeg downloadede Imesh... kan det have noget med det at gøre??

Jeg har heller ikke nogen demospil på computeren så jeg forstår det ikke.....?

mvh. Daniel
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 21:35 #12
Ja det har noget med imesh at gøre.
En google søgning på imesh removal ender bl.a her:
http://www.cexx.org/adware.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 21:39 #13
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 21:41 #14
Ad-aware kan måske tage den , ellers er der en vejledning i det sidste link jeg lagde.
Prøv at tjekke denne her side , der får du mange oplysninger om Spyware , vira og andet snavs.
www.spywarefri.dk
Avatar billede werd Nybegynder
04. marts 2003 - 22:19 #15
det er imesh ja!! - en kammerat installerede det også og så begyndte han computer at blive mega langsom... jeg hører ham lige hvad han gjorde... du kan jo starte med at uninstallle det!
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 22:32 #16
Avatar billede hastek22 Nybegynder
04. marts 2003 - 22:44 #17
Imesh indlægger en frygtlig masse ekstra små spy/ad-ware programmer, disse kan dog fjernes med RegCleaner.
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml
Husk også at du kan lukke Imesh når du ikke bruger den - men det strider jo lidt mod hensigten med den type program :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 22:45 #18
Der er ikke nogle tvivl om at du har noget snavs liggende på din pc. Det kan enten være en trojansk hest eller andet spyware.
Onlinescan for trojanske heste her:
http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx
http://www.anti-trojan.net/en/download.aspx Dette værktøj kan garanteret fjerne din trojaner
http://www.framework.nl Dette prg. kan du installere og køre jævnligt for at finde trojanske heste. Det bliver ikke opdateret særlig ofte så du undgår ikke de andre.
Derudover skal du selvfølgelig have installeret Ad-aware for at finde og fjerne sypware. Derudover må du også hente spyblaster, som ligger sig i regedit og passer på at ikke for mange spioner slipper ind på din pc. Ad-aware napper så dem som slipper ind. Du har fået et link til de to programmer kan jeg se af fromsej, så benyt dig endelig af dem. Det er det link med spywarefri.dk
Avatar billede gaffemis Nybegynder
04. marts 2003 - 22:47 #19
nu fik man jo ikke at vide hvornår du sidst opdaterede dit antivirus-program, så jeg ville nok opdaterer antivirus og prøve igen.........
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 22:51 #20
Du undgår sikkert heller ikke at rense din opstart for snavs. Meget adaware ligger sig i opstarten og er ikke let at få bugt med. Problemet er bare det at man ikke rigtig ved hvad der er sikkert at fjerne og hvad der SKAL blive. Der er en hjemmeside som beskriver det meste af det som ligger i start. Gå i start - kør - skriv: msconfig. Gå i fanebladet start. Her ligger meget. Kig på den første fil. Se hvad den starter med. Gå ud på denne side: http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm  Klik ud for bogstavet og scroll dig ned til det ord du søger. Se forklaringen. Hvis der også ligger virusfiler her, vil du også få angivet et link til fjernelse.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 22:52 #21
gaffem>>>> Selvom antivirus er opdateret finder det næsten aldrig spyware og trojanere
Avatar billede hastek22 Nybegynder
04. marts 2003 - 22:58 #22
Programmet RegCleaner, har et særskilt menupunkt, der indeholder alle de programmer der startes op. De kan fjernes ved at markere de enkelte entries og derefter slatte dem. De overføres så til en backup fukktion, hvorfra de kan gendannes eller slettes, alt efter hvor sikker man er på om det er de rigtige entries man har fjernet.
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. marts 2003 - 08:30 #23
Prøv at tjekke for Trojan Horse, de kan sløve en computer til det ukendelige, jeg havde en gang en og jeg kunne knapt surfe.
Du kan finde programmer der kan fjerne dem her.
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=trojan&tg=dl-2001&search=+Go%21+

De fleste kan man prøve, men det er også alt rigeligt til at nå at fjerne den, hvis du har en.
Avatar billede c-holst Novice
05. marts 2003 - 11:00 #24
skræmmende ik´. Da jeg jeg fik e brat opvågning, efter at have købt ny pc og fået bredbånd havde jeg 6 vira fundet af agv antivirus, 42 ting fundet af adaware, og der var sjove ting da jeg installerede sygate personal firewall. Det kan godt give en en del sjov at slippe af med alt det, og det synes at have en magisk evne til at komme igen helt af sig selv. men formatering og bagklogskab er en god ting.
Avatar billede gaffemis Nybegynder
05. marts 2003 - 18:11 #25
hmmm.....der er jo msconfig.... der er mange sjove muligheder....(og ja det har du ret i spyware opdages ikke ret tit.......
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. marts 2003 - 19:58 #26
Hvad med vores spørger vi har ikke hørt fra dig siden i går. Har nogle af alle vores gode råd være med til at redde dig, eller står vi lige vidt?????????
Avatar billede avarta Praktikant
05. marts 2003 - 20:35 #27
jeg arbejder på det... jeg har scannet med ad-ware og det har slettet 229 objekter men jeg synes ikke den er blevet specielt hurtigere. jeg prøver med regCleaner nu....

ses
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 20:39 #28
Du skal af med imesh , det er noget virkeligt snavs.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. marts 2003 - 20:41 #29
Så pøj pøj da. Håber at det lykkes for dig.
Avatar billede avarta Praktikant
07. marts 2003 - 18:25 #30
jeg har scannet med ad-ware 3-4 gange nu og den har slettet en masse, men computeren er desværre ikke blevet hurtig igen :-(

Er der nogle der har nogle foreslag til hvad jeg nu skal prøve??

mvh. Daniel
Avatar billede avarta Praktikant
08. marts 2003 - 16:59 #31
Jeg løste problemet ved at nulstille min computer til de indstillinger, den var indstillet til da jeg købte den.

tak for de mange foreslag!

mvh. Daniel
Avatar billede fromsej Praktikant
08. marts 2003 - 20:02 #32
Tak for points.*S*