Avatar billede jakobah Nybegynder
08. november 2000 - 14:23 Der er 60 kommentarer og
1 løsning

Droning Ingrid

Goddag allesammen.
Jeg synes godt at jeg vil donere nogle af mine point, til den som kan skrive den flotteste tekst om Droning Ingrid.
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 14:29 #1
hvorfor svedede hun altid? fordi hun altid gik i 90 grader!
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 14:33 #2
....hvorfor måtte sådan et spørgsmål bare komme?
Avatar billede mio Nybegynder
08. november 2000 - 14:33 #3
Jeg synes lige at man skal have lidt respekt for de døde, og ikke mindst for kongefamilien.

Man kan jo altid more sig på andres bekostning, men er det ikke lidt for meget. (henvendt til milo)
08. november 2000 - 14:34 #4
Hvem skal have hendes point????
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 14:34 #5
mio>> baaaaaaah...hvor slemt er det...
Avatar billede munk Nybegynder
08. november 2000 - 14:37 #6
Kendte du hende personligt eller er du bare royalist ?!
Avatar billede mio Nybegynder
08. november 2000 - 14:42 #7
munk > Jeg gik ud fra at den var til mig.... Nej jeg kendte hende ikke personlig, og royalist vil jeg ikke kalde mig, men jeg synes bare at hun fortjener al den respekt hun kan få. Hun var jo trods alt Dronning af Danmark
Avatar billede munk Nybegynder
08. november 2000 - 14:43 #8
Kun en tittel
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 14:45 #9
munk>> Ja, Dronning er en titel, men al den goodwill kongefamilien har hentet til landet er meget værd...
Avatar billede mio Nybegynder
08. november 2000 - 14:46 #10
munk > rigtigt nok..... Men Danmark er jo trods alt verdens ældste monarki, derfor mener jeg også at kongehuset fortjener respekt.
Avatar billede mariaf Juniormester
08. november 2000 - 14:48 #11
munk > Dog en titel som det ikke er hvem som helst beskåret at opnå, og samtidig skabe så megen respekt om.
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 14:51 #12
Andre titler:
Præsident
Gadefejer
Studerende
Konge
Sygehjælper
Direktør
Kogekone
Statsminister
Formand (Mao)
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 14:52 #13
ja hun var sq god nok...men irriterende hun absolut skal spolere de gode fjernsynsprogrammer for alle kanalerne...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2000 - 14:52 #14
Gad vide om det er Peter Lundin, der har bukket hende sammen så hun kunne være i en lige kiste...???
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 14:53 #15
Ja, TV gik lidt over gevind...
Avatar billede markm Nybegynder
08. november 2000 - 14:53 #16
Jeg synes ikke man kan være bekendt at lave en konkurrence ud af det, hun var en person jeg så op til respekter hende! Hun er er/var et vidunderlig menneske så drop alt det der.
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 14:54 #17
nikolajdu>> Not funny...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2000 - 14:55 #18
Just kidding...

Faktisk har jeg stor respekt for kongehuset og dets betydning for DK. Men jeg har en, måske dårlig, tendens til sort humor...
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 14:56 #19
nikolaj>>>> *LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*
Avatar billede munk Nybegynder
08. november 2000 - 14:56 #20
hovedsagen er at vi ikke kender hende og at hendes distance til os allesammen gør at hun er en fremmed !
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 14:58 #21
For d første: Det er MEGET ærgligt at en ældre dame r død!!
Men... Respekt!?! Jeg har \"respekt\" for min familie,venner og kæreste!
Jeg har ingen respekt for: en jeg ikke kender, for en der r født med sølvske i munden (Der r betalt af os!?) og for én der indordnet sig under \"regimet\" i 1939 - 1945!
Men jeg vil understrege igen:
Jeg syntes selvfølgelig d r meget ærgligt når et menneske dør!

Fartzzz
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 14:59 #22
Det plejer jeg også at have... Men jeg synes stadig ikke det var sjovt...
Avatar billede skott Nybegynder
08. november 2000 - 14:59 #23
Dronningen var jo vor alles lille mormor, specielt for dem som ingen havde (det er mig)Jeg så meget op til dronningen og hendes gøremål for det danske folk, og jeg syntes at vi skal være stolte over at have haft en dronning af den kaliber. Men nu må vi jo bare se fremad og håbe på at der ikke er for meget sorg i danmark.

Hilsen Chris
Børnehjemmet halsen!!
Avatar billede markm Nybegynder
08. november 2000 - 15:00 #24
Sådan Chris !
Avatar billede skott Nybegynder
08. november 2000 - 15:01 #25
PS.. Gud bevare danmark
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 15:01 #26
lad nu være med at tude:

Her til morgen går flagene på halv på dronning Ingrids residenspalæ, Frederik VIIIs Palæ på Amalienborg, på regentparrets residenspalæ og på Christian VIIIs Palæ, hvor kronprins Frederik bor. Desuden vil der blive flaget på halv på Christiansborg Slot og alle offentlige bygninger. Dannebrog vil også gå på halv stang på landets repræsentationer verden over, og ambassader og konsulater vil underrette stedlige myndigheder om dødsfaldet.

Allerede i dag vil dronning Ingrids kiste blive båret den korte vej fra Kancellihuset til Fredensborg Slotskirke, hvor den skal stå, inden den fredag aften overføres til Christiansborg Slotskirke, hvor danskerne får lejlighed til at tage afsked med deres gamle dronning. Kisten står på castrum doloris frem til begravelsen, som finder sted tirsdag den 14. november. På sit leje i Christiansborg Slotskirke vil kisten være omgivet af en æresvagt fra de tre værn.

Dronning Ingrid begraves fra Roskilde Domkirke. Kongelig konfessionarius professor, dr. theol. Christian Thodberg forretter begravelsen, hvortil ventes statsoverhoveder og andre gæster fra både ind- og udland. Dronningens kiste jordfæstes umiddelbart efter ved siden af hendes gemal, kong Frederik IXs grav på den nye begravelsesplads uden for Roskilde Domkirke.

Dronning Ingrids sygeleje blev kort. Så sent som torsdag den 12. oktober befandt den 90-årige dronning sig så godt, at hun veloplagt inviterede den nærmeste familie til koncert og souper med sin gode ven, den verdensberømte russiske cellist Mstislav Rostropovitch på Amalienborg.

Men i lørdags kom så, uventet for offentligheden, den første bulletin fra dronningens hofchef Svend Aage Kundby Nielsen om dronningens svækkede helbred. Mandag eftermiddag blev bulletinen om fortsat svækkelse underskrevet af lægerne Sten Madsen og Flemming H. Pedersen.

Dronning Ingrid blev dog de seneste par måneder hyppigt tilset af såvel sin gamle ven og huslæge, fhv. overlæge, dr.med. Sten Madsen, som administrerende overlæge ved Hillerød Sygehus dr.med. Flemming H. Pedersen.

Dronning Ingrid vil ifølge hofmarskal Søren Haslund-Christensen få en statsbegravelse. Som det folkeeje dronningen var, vil dronning Margrethe utvivlsomt beslutte sig for en stor begravelse, således at så mange som muligt kan følge hendes mors sidste færd, sådan som det var tilfældet ved hendes far kong Frederik IXs begravelse i 1972.

Især for den modne og ældre del af den danske befolkning er det vemodigt, at dronning Ingrid ikke er mere. For dem var hun den svenske kronprinsesse, som under krigen gjorde sig til dansker med liv og sjæl og stod last og brast med sine nye landsmænd. Hun blev indbegrebet af en moderne dronning i pagt med tiden. Professionel til sit job, blev det sagt om hende, og det var positivt ment. Folkelig og fortrolig med sit folk uden at glemme sin position. Hendes engagement og praktiske virkelyst i de opgaver, hun påtog sig, var legendarisk. Især engagerede hun sig i det sønderjyske arbejde - en landsdel hun fik et varmt forhold til, og det var her på slottet i Gråsten, hun hver sommer samlede familien omkring sig.

Så snart dødsfaldet blev bekendtgjort, samlede Fredensborg-borgerne sig ved Kancellihuset, mange med blomsterbuketter. Københavnerne begav sig i aftentimerne til Amalienborg Slotsplads for at lægge blomster foran porten til Christian VIIIs Palæ. Også mange unge fandt vej til slotspladsen. »For at vise dronningen respekt. Dronning Ingrid var en fin dame,« som en ung pige udtrykte det.
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 15:02 #27
fart>> For d første: Det er MEGET ærgligt at en ældre dame r død!!

Jeg vil nu mene gammel dækker bedre :)
Avatar billede skott Nybegynder
08. november 2000 - 15:02 #28
Tak.. markm
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:04 #29
milo<< k.. ;o)
Fartzzz
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 15:06 #30
fartzzz>>> Dronning Ingrid var MEGET mod tyskerne!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2000 - 15:07 #31
Det er altid trist når nogen dør, men hvis jeg skal lade mig påvirke af al død i verden - ville jeg gå i hundene... Jeg ved godt at hun var noget specielt, men altså ikke nok til at jeg kan gå i symbiose med hende...

/rfogh

Ved godt jeg nok ville træde nogle over tæerne med den kommentar, men jeg så bare nogle andre sorte indlæg og kunne simpelthen ikke lade være...
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:10 #32
Måske... Men!!!!
Hvad gjorde hun?? Hun fratrådte ikke.. Kom ikke med udtalelse(r)..
Ja bagefter da tyskerne \"overgav\" sig!
Mærkede hun det tyske regime?
Næppe

Fartzzz
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 15:10 #33
Det er iorden :o)
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:11 #34
^ Til rfogh

Fartzzz
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 15:14 #35
fartzzz>>> Nej, hun kom netop IKKE med udtalelser...

Kongen (Chr.X) og kronprinsen (Fre.IX) blev NØDT til at samarbejde... Men hmd Ingrid NÆGTEDE...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2000 - 15:14 #36
/fartzzz

Man kan diskutere meget længe om, lige hvad forskellige mennesker skulle have gjort under krigen, men helt ærligt... Tror du det har den store betydning for hvordan krigen gik???
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 15:15 #37
fartzzz>>  Rejs til Kina, og bliv systemkritiker!
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:18 #38
rfogh<< Nægtede samarbejde!?! Hun samarbejdede automatisk ved at være dronning!
De her indlæg r ikke for at headhunte dig og din holdning.. Nu har jeg bare en anden holdning til monarkiet end du har.. Men respekterer selvføgelig jeg din holdning!!!!! :o)

Fartzzz
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:20 #39
rfogh<< D lyder som en go\' idé, da der trænger til d.. Ligesom i Danmark ang. monarkiet *låål

Fartzzz
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:22 #40
nikolajdu << Jep! D viser hvad dine og mine penge går til!!

Fartzzz
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 15:24 #41
fartzzz>> Men jeg respekterer ikke din holdning :o)
Hun samarbejdede sgu da ikke ved at være dronning!!!
Tværtimod samlede hun danskerne om det at være dansk - MOD tyskerne...
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 15:27 #42
fartzzz>>> Om pengene skal gå til et kongehus eller en præsident kan vel være lige meget. Faktum er, at vi skal have repræsentanter for DK, og der gør kongehuset det glimrende!
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:28 #43
k.. ingen respekt for min holdning.. lugter jeg lidt flaming??

\"Tværtimod samlede hun danskerne om det at være dansk - MOD tyskerne... \" Luger jeg lidt DanskFolkeparti?

Fartzzz
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 15:29 #44
NEJ TAK!!!
...men igen: \"under krigen var der andre tider\"

(Hold kæft, hvor lyder jeg gammel...)
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:30 #45
rfogh<< Nope.. Der r nemlige ingen der siger man skal ha nogle eller noget for at repræsenter dk!
Er d ikke nok vi repræsenterer et godt,sikkert, funktionelt multietnisk samfund?
DET r da Danmark!

Fartzzz
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:35 #46
rfogh<< Helt sikkert, og jeg vil da heller ikke sige at jeg ville ha\' gjort d samme hvis jeg var i d samme sted.. MEN hjeg kan ikke se hvad vi så kan bruge monarkiet til, Når de ikke engang kan kan stå inde for den danske holdning, hjælpe Danmark i nød eller simpelthen vise deres holdning til samfundets kriser..

Fartzzz
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 15:35 #47
Har jeg påstået andet???

Modspørgsmål: Hvad ville du have skrevet, hvis Ingrid havde gjort oprør, og flyttet til Sverige..?

Så var hun jo bare stukket af!!?
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 15:37 #48
fartzzz>> som jeg skrev allerførst: goodwill!

Desuden kommenterer hmd Margrethe hvert år samfundet i hendes nytårstale...
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:40 #49
Man har en mulighed for at aftræde tronen!
Ja, så ville hun nok tage TILBAGE til Sverige.
D viser da hendes holdning (Hvis hun selvføgelig havde givet d til udtryk offentligt)
Fartzzz
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 15:42 #50
Jep, men læg mærke til hvad hun taler om..
Men helt sikkert.. Syndt der r en gammel dame der r død.. Ærgeligt!

Fartzzz
Avatar billede rfogh Nybegynder
08. november 2000 - 16:05 #51
fartzzz>>> Og alle danskere ville føle, at de var blevet svigtet...
Avatar billede fartzzz Nybegynder
08. november 2000 - 16:08 #52
Og hvis folk ikke var så konservative vile de føle sig svigtet nu!
øhh mig mig .... og mig

Fartzzz

Avatar billede hobbez Nybegynder
08. november 2000 - 16:13 #53
def >> *G*

Jeg syntes ikke det hører hjemme på Eksperten, men jeg grinede sgu højt da jeg så def\'s kommentar.

jakobah >> Lav en mindeside.

Det er trist at Hendes Majestæt er død, men det er nu engang den vej vi alle samme skal, og som 90 årig, så har man nået en alder hvor dagen nærmer sig hastigt. Trist, men et af livets fakta.

/Rob
Avatar billede blazer Nybegynder
09. november 2000 - 09:40 #54
FOR HELVEDE MAND!!!!!!!!

Først bliver Alli G. og meget andet godt aflyst pga den klamme sæk...nåhh fuck det tænker mand...så sætter man sig da bare lidt på nettet...OG FANDEME OM DEN KLAMME SÆK IKKE OXO BLIVER OMTALT HERINDE..........HUN HÆNGER MIG LAAAAANGT UD AF HALSEN!
Avatar billede hobbez Nybegynder
09. november 2000 - 12:11 #55
Blazer >>

OK, du er irriteret, men det sprog behøver du ikke anvende for min skyld. En smule respekt for andre mennesker, og ikke mindst de døde ville være på sin plads.

/Rob
Avatar billede rfogh Nybegynder
09. november 2000 - 15:32 #56
Støtter hobbez, selvom jeg er fuldstændig enig i, at TV gjorde lige rigeligt ud af det hele...
Avatar billede nomiz Nybegynder
09. november 2000 - 15:35 #57
Nu er der en hjørnesofa til salg på Amalienborg... (Den gamle kan ikke ligge i alm)

;)

/vh
Simon
Avatar billede hobbez Nybegynder
09. november 2000 - 15:59 #58
rfogh >>

Takker - men det er stadig fjernsynet man skal rette sin harme mod - ikke den afdøde.

/Rob
Avatar billede rfogh Nybegynder
09. november 2000 - 16:10 #59
Så sandt, så sandt!
Avatar billede milo Nybegynder
02. januar 2001 - 14:26 #60
nomiz>> *LOL* den matcher lidt mit indlæg *gg* (det aller 1.)
Avatar billede nomiz Nybegynder
02. januar 2001 - 14:43 #61
lol