Avatar billede blank Nybegynder
04. marts 2003 - 20:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WinTV2000 problemer

Efter at jeg har installeret Windows2000 på min PC, kommer mit TVkort op med en fejlmeddelelse som siger:

"WinTV32    Failed to create TV Window. Another application may be using the driver."

Jeg har forsøgt at opdatere til nyeste driver fra Hauppauge.com , men så kommer den bare med en ny fejl meddelelse, som jeg ikke lige kan huske.
det sjove er at programmet køre fint, lige efter man har installeret det. Men genstarter man maskinen kommer den op med fejl meddelelsen, som beskrevet foroven.
Går man i enhedshåndtering er der et udråbstegn udfor  "Hauppauge win/TV 878/9 FW Video driver" og det er jo klart, for l..... virker ik.
Men går man så ind og opdatere driveren, så virke det igen, indtil man genstartet maskinen igen.

Hvad skyldes dette problem og hvordan får jeg det løst????

Jeg har bl.a. forsøgt mig med sfc.exe , men uden held
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 20:21 #1
Hvordan har du brugt sfc.exe ?
Avatar billede blank Nybegynder
04. marts 2003 - 20:26 #2
sfc.exe /enable /scannow

Det skal lige siges at det kørte fint under Win NT
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 20:26 #3
Det skal være SFC /scannow
Avatar billede blank Nybegynder
04. marts 2003 - 20:27 #4
Hvad betyder det egentlig??
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 20:28 #5
System File Check , det kontrollerer dine systemfiler , og reparerer dem.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 20:29 #6
Har du prøvet at fjerne kortet med Tilføj/fjern Hardware og så genstarte ?
Avatar billede blank Nybegynder
04. marts 2003 - 20:34 #7
har nu forsøgt med sfc /scannow, men med samme resultat som sfc /enable /scannow. Den kommer ikke og brokker sig over noget, ville den ellers det hvis der var noget galt??

Jeg har flere gange prøvet at fjerne kortet, både fysisk og med Tilføj/fjern hardware. Det virker så også lige efter installationen, men når man så genstarter maskinen, så er den gal igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 20:42 #8
Jeg mener den fortæller dig hvis den finder noget.
Har du spekuleret i virus ?
http://housecall.trendmicro.com/ - online scan
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
04. marts 2003 - 20:42 #9
Bare en ide:
Prøv at sætte kortet i en anden PCI-slot..
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
04. marts 2003 - 20:46 #10
+ Windows2000 - servicepack3
Avatar billede blank Nybegynder
04. marts 2003 - 21:06 #11
Jeg skal måske lige indskyde at problemet er det samme på 2 identiske PC'er, hvor kortene sidder i forskellige PCI slotte, så det kan heller ikke være det.
PC'erne det drejer sig om er på mit arbejde, så jeg har ikke mulighed for at updatere via microsoft's hjemmeside. Men jeg går udfra at de ting bliver updateret alligevel gennem min IT afdeling.
Avatar billede blank Nybegynder
13. marts 2003 - 04:35 #12
Der er vidst ingen som rigtig kan hjælpe mig med dette, så jeg tror vi lukker her.
Avatar billede blank Nybegynder
10. april 2003 - 14:23 #13
er ikke lige sikker på at jeg fik lukket spørgsmålet korrekt