Avatar billede mathsk Nybegynder
04. marts 2003 - 18:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FTP? kan ikke connecte

ftp? kan ikke connecte
4. marts 2003 18:02 af Saihtam
jeg har lavet en lille hp jeg gerne vil have lagt op på SOL.dk. så jeg har anskaffet mig ftp programmer: Ws_Ftp pro, og Windows Commander..
.. men når jeg prøver at connecte (både i ws_ftp og windows commander) siger den "connect failure"

jeg er 100% sikker på det er de rigtige brugernavn og adgangskode jeg har tastet... men jeg er lift i tvivl om det er det rigtigte host name.. er det ikke bare "ftp.subnet.dk"?

eller hva?.. pg hvis det er.. hvad er der så galt?

HJÆLP BEHØVES HURTIGT!!!

på forhånd mange mange tak. ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. marts 2003 - 18:37 #1
Sidder du bagved en firewall, hvis du gør skal du have åbnet for port 20 og 21
Avatar billede s_kjaer Praktikant
04. marts 2003 - 18:47 #2
Når jeg connecter til min ftp server med commander, har jeg bare www adressen stående i host name.
Som bufferzone skriver skal du være opmærksom på opsætningen hvis du connecter via et netværk. Jeg er selv på Kollegienet hvor de har denne vejledening :http://odense.kollegienet.dk/support/opsaetninger.php?id=31&lang=dk
Måske kan den hjælpe dig.
Avatar billede mathsk Nybegynder
04. marts 2003 - 18:59 #3
har fået det til at virke nu !!! tak..
Avatar billede s_kjaer Praktikant
04. marts 2003 - 20:51 #4
Takker for point