Avatar billede desida Nybegynder
04. marts 2003 - 14:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man spejlvende en tekst?

Til brug bl.a. ved udprinting af billeder og tekster til T-shirts mm.m. skal man have spejlvendt teksten i Word.

Kan man det - og i givet fald - hvordan?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 14:32 #1
Indtast din tekst i en tabel. Stil dig i den celle teksten er i. Gå i formater - tekstretning - bestem den retning du ønsker - ok. Du kan jo sagtens komme teksten i en tabel og derefter markere tabellen og vælge ikke at kunne se stregerne. Derved bliver det ikke et problem for dig at placere teksten i en tabel.
Avatar billede the_collector Novice
04. marts 2003 - 14:33 #2
Det ser ud til at hvis man kan gøre, skal det foregå via en autofigur.
Avatar billede the_collector Novice
04. marts 2003 - 14:36 #3
aovergaard>> giver det ikke kun mulighed for at teksten står lodret. Såvidt jeg kan se så spejlvender det ikke teksten.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 14:49 #4
Det ku´ jeg også selv se efter jeg havde skrevet det:)
Avatar billede rvm Nybegynder
04. marts 2003 - 14:57 #5
Hvis man spejlvender en autofigur følger teksten ikke med :-(

Du må gå ind i et billedbehandlingsprogram som f.eks. PaintShop Pro og lave et billede med noget tekst. Derefter kan du sætte billedet ind i Word og spejlvende det som du har lyst via tegningsmenuen Tegning/Roter eller spejlvend
Avatar billede the_collector Novice
04. marts 2003 - 14:59 #6
Ja eller gøre det ved hjælp af Publisher jævnfør http://www.microsoft.com/danmark/products/publisher/2002/PublisherPG.doc
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 15:00 #7
Du kan jo også bare spejlvede det allerede inde i dit billedebehandlingsprogram. Et billede er ikke nødvendigvis et billede kan også kun være ren tekst. Du skal så huske hvis du benytter dig af det, at baggrunden skal være transparent
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. marts 2003 - 15:05 #8
Du kan ved hjælp af WordArt spejlvende en tekst uden problemer. Indsæt WordArt - skriv din tekst. Tag fat i midterste håndtag i venstre side. Træk mod højre og nu er det spejlvendt.
Avatar billede nakita Nybegynder
04. marts 2003 - 15:26 #9
Du spejlvender teksten idet du skriver ud ved i printerens papiropsætning vælger "påstrygningsoverføring" (det hedder det i Lexmark= eller t-shirt eller lignende, så spejlvendes tekstens automatisk.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. marts 2003 - 20:22 #10
Takker for point:) Godt du fik det løst.