Avatar billede photop Nybegynder
04. marts 2003 - 13:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Beskadigede klynger!

Under opstart udførte min Win2K hvad den kaldte en "undersøgelse for konsistens" af harddisken.
2 steder fandt den beskadigede klynger, og et tredje sted skrev den følgende:

Mappen \Programmer var helt ulæseligt.
Mappeelementet blev fjernet.

Da undersøgelsen var færdig, startede Windows op og ganske som skrevet var mappen Programmer slettet. I stedet var der blevet oprettet en mappe "Restored", med filfragmenter fordelt på 1000 filer af typen file0001, file0002 osv.

Computeren ser ellers ud til at køre udmærket.

Så spørgsmålet er: Står min harddisk til udskiftning, eller kan computeren finde ud af at lade være med at benytte den beskadigede del af disken???
Avatar billede toploader Nybegynder
04. marts 2003 - 13:24 #1
Du kan godt køre på din disk, har selv haft samme problem. kørte i ca.5 uger.
MEN på lang sigt burde du udskifte din disk.
04. marts 2003 - 13:28 #2
Når din harddisk begynder at melde den slags fejl, er det et tegn på at der er noget galt. Jeg ville hurtigst muligt udskifte harddisken inden jeg mistede data på grund af det.
Avatar billede chalde Seniormester
04. marts 2003 - 13:54 #3
jeg købte for godt et år siden en ibm 40gxp harddisk (den meget fejlbehæftede serie)... efter 2 dage blev jeg nødt til og formatere pga virus... allerede her var der beskadigede klynger (ikke pga virus).. men efter en format (tog et par timer pga fejlene) virkede comp fint... efter et halvt års tid begyndte harddisk at te sig mærkeligt og besluttede mig for at formatere igen... nu fandt den endnu flere beskadigede klynger osv.. besluttede mig for og få den byttet, da jeg fandt ud af at der hele tiden ville opstå fejl.
Men ja din computer kan godt finde ud af ikke og benytte de beskadigede dele, men havd der end har ligget der, vil formentlig være gået tabt.
Råd: Tag backup og få byttet/købt ny harddisk.
Avatar billede photop Nybegynder
04. marts 2003 - 14:05 #4
Tak så vidt! Jeg ville bare have bekræftet at det var en god ide at bytte harddisk, men hvad skal jeg gå efter. Fx har bj-trading en 80Gb Seagate til 809,- kr. Er det rimeligt?
Avatar billede chalde Seniormester
04. marts 2003 - 14:08 #5
Du går aldig galt i byen med en seagate... det er en ok pris.... jeg ville nok tage en større, men nu ved jeg ikke hvor meget du skal bruge..
Men det er godt valg..
Avatar billede photop Nybegynder
04. marts 2003 - 14:20 #6
Jeg tror jeg klarer mig med 80GB :D

Tak for hjælpen!
Avatar billede chalde Seniormester
04. marts 2003 - 14:36 #7
Det var så lidt
:-)