Avatar billede delanvital Nybegynder
04. marts 2003 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access denied

Hej.

Jeg fik endelig skiftet mit gamle BX-system ud med et nForce2-baseret. Til min store fornøjelse opdagede jeg, at jeg kunne bruge mit eksisterende Windows, uden at skulle reinstallere (hvilket jeg er vildt træt af).

Men: Fra tid til anden bliver udvalgte filer på min disk gjorte helt umulige. Jeg får fuldstændig "Access Denied" til dem. Jeg kan så hverken slette, åbne, omdøbe m.v.

De filer ligger nok kun i den mappe, jeg har på mit skrivebord - det er der jeg har al mit relevante data!

F.eks. installerede jeg en redigeret udgave af SpeedFan, jeg lige havde fået pr. mail - doven som jeg var, så smed jeg alt fra mit skrivebord (herunder en genvej til programmet) ind i den mappe jeg havde på skrivebordet.

Senere prøvede jeg at slette denne genvej - det kunne jeg ikke!

Nogen idéer? Jeg tror selv, at det bunder dybere...

Jeg logger på med eget navn, med administrator-rights.

Har prøvet at bruge administrator i stedet - så kunne jeg slette nogle af de besværlige filer, men mine mapper som jeg vil af med kunne jeg ikke!

Help! ;o)
Avatar billede brops Nybegynder
04. marts 2003 - 12:36 #1
hvis du vil slette den så genstart din puter i fejlsikkert tilstand og slet eller prøv i
cmd hvor du skriver så ændre roden til mappens navn og skriver så del *.* så sletter den alle filer i mappen
Avatar billede morten_leth Nybegynder
04. marts 2003 - 13:11 #2
ellers så ville jeg gøre det at jeg ændrede rettighederne for filen/mappen til at alle har og systemet og administratorene har... også prøve det er hvad jeg normalt gør når jeg har det problem... det virker fint... har været ude for nogenlunde det samme...
hvis det ikke er slået til så gør du det i mappeindstillinger og så er det den øverste der skal være flueben i....
alt det her forudsætter du har xp...
Avatar billede mickey777 Nybegynder
04. marts 2003 - 14:28 #3
Prøv at slette dem i en kommando prompt. Hvis det ikke virker så prøv at fjerne deres attributter og gør dem til "ugyldige filer" og prøv herefter at slettte dem igen.

Alternativ så køre lige scandisk og den slahs disk vedligeholdelsesværktøjer, for at finde ud af om det evt. ikke skyldes tabte klynger, der skal genoprettes :-)
Avatar billede delanvital Nybegynder
04. marts 2003 - 23:23 #4
Jeg fik afklaret problemet. Jeg havde ikke sat security-options korrekt. I de to kolonner, hvor man vælger at give eller hindre adgang var INGEN af dem sat, og alle felter var grå - selvom det kun var for en fil :o)

Jeg rettede det. Så den, der kom nærmest er morten, såh..
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. marts 2003 - 07:24 #5
jamen det var da godt jeg kunne hjælpe...
takker for pointene...