Avatar billede michaelmg Nybegynder
04. marts 2003 - 11:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan kan jeg fritlægge et foto så det også er fritlagt i -

hvordan kan jeg fritlægge et foto i photoshop 6,0 så det også er fritlagt i livmotion,

jeg har klippet et træ ud fra en skov, men når jeg indsætter dette billede i livemotion er der hvit omkring træet, det hvide område optræder ikke i photoshop, hvordan slipper jeg af med dette hvide område, så det kan anvendes i andre programmer og stadig være frit lagt???
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. marts 2003 - 11:35 #1
Hvad med at gemme det som transperent gif, og så sætte det ind i livmotion
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. marts 2003 - 12:02 #2
Du skal jo nok lave baggrunden i livemotion transparent også. Da livemotion jo har en default farve, på scenen. Jeg sidder desværre ikke med nogle af programmerne lige nu. Men vil lige vende tilbage når jeg kommer hjem. hvis du ikke har fået svar inden da selvfølgelig ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. marts 2003 - 12:06 #3
Har måske en lille ide aligevel.
Når du impotere den til livemotion gemmer du det så som billed fil og smider den ind. Eller ved du godt at du kan impotere den ind i livemotion som psd fil ?

Hvis du impotere som psd fil, vil jeg tro det virker ?
Avatar billede michaelmg Nybegynder
04. marts 2003 - 12:55 #4
hej bufferzone det virker ikke men.... michael-k har ret når han siger at man kan impotere i pdf
jeg har nok dummet mig lidt, fordi jeg afviste bufferzone svar, for nu kan jeg ikke finde muligheden for at tildele michael-k point---hvordan klare vi lige den?
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. marts 2003 - 13:00 #5
svar  sådan :)
Avatar billede michaelmg Nybegynder
04. marts 2003 - 13:00 #6
tak skal du have
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. marts 2003 - 13:01 #7
så lidt og takker for point
Avatar billede spe Nybegynder
04. marts 2003 - 15:35 #8
For at få det fritlagt i Livemotion vælger du dit motiv ud (altså alt det der skal være synligt) gemmer selektionen med Save Selection fra Selectmenuen.
Gemmer som psd og når du så henter billedet ind i LiveMotion sætter du Livemotion til at læse alpha-kanalen (som er din gemte selektion. Det gør du i Properties udfor Alpha Channel vælger du i pop-opmenuen.

Alt andet som f.eks pdf er nødløsninger og afskærer dig fra nogle af de redigering muligheder du ellers har på en psd-fil i LiveMotion