Avatar billede simit Nybegynder
08. november 2000 - 12:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Overclock

Kan jeg overclocke min DELL Dimension på 400Mhz, og hvordan gøres det.
Hvor stor er risikoen for min Pc går ned hvis jeg overclocker den?
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 12:46 #1
hvilken processor har du ??
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 12:46 #2
ups, skulle kun have været en kommentar, sorry
Avatar billede simit Nybegynder
08. november 2000 - 12:48 #3
Jeg har en pentium II tror jeg, men jeg er ikke helt sikker, hvordan kan jeg se det?
Avatar billede krusell Nybegynder
08. november 2000 - 19:10 #4
Åben kabinettet og kig på processeren.
har du evt. en manual til motherboarded?
Ricikoen for at maskinen går ned er rimelig stor, hvis du vil have mest muligt ud af det, men så kan du bar nedclocke den igen og så virker den igen. MEN husk ordenlig køling... For hvis den brænder sammen er der ingen kære mor.
De fleste mærkevare computere er dog lidt tricky at overclocke, men det er et forsøg værd

krusell
Avatar billede mick_j Nybegynder
14. november 2000 - 10:35 #5
Prøv at hente programmet SoftFSB. Kan ikke lige huske en URL, men søg evt. på altavista. Hvis du er heldig kan du så overclocke via software, og behøver derfor ikke at rode med skruetrækkere mv. inden du har fundet en indstilling der passer til din CPU og kølesystem.
<br>
Ang. risiko for systemnedbrud er det den evindelige diskussion om køling og hvor god den aktuelle CPU er til OC. Men en locked 400Mhz P2 burde kunne køre 4x112 = 448Mhz uden de store problemer. Du skal blot huske, at du samtidigt overclocker PCI og AGP busserne samtidigt og dette kan volde problemer med visse indstikskort. I dit tilfælde tror jeg ikke der er meget at hente ved OC.
Avatar billede krusell Nybegynder
23. november 2000 - 00:49 #6
Softfsb på en dell?
Jaae...
Ellers noget nyt simit?
Har du en manual?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 05:56 #7
Afslut spørgsmålet?
Avatar billede krusell Nybegynder
29. november 2000 - 08:43 #8
Tjae, kan jo være simit er ude og rejse eller sådan noget, men....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
18. december 2000 - 11:19 #9
Lang rejse så da..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. januar 2001 - 14:04 #10
TRALALA !
Avatar billede krusell Nybegynder
02. januar 2001 - 15:39 #11
fløjte-fløjte-fløjt...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. januar 2001 - 09:48 #12
!%\"&%!\"¤&!%\"#¤!%&\"&#!\"¤#&(%!\"%¤#(!/\"
Avatar billede krusell Nybegynder
11. januar 2001 - 23:33 #13
Dumdi dumdi
tra lalala
Send et kort fra turen jorden rundt simit :-)
Avatar billede simit Nybegynder
10. februar 2001 - 02:51 #14
Avatar billede krusell Nybegynder
10. februar 2001 - 04:20 #15
Hvad sker der simit?
Hvorfor lukker du bare spørgsmålet, uden overhovedet at ha kommenteret det?
Og hvorfor tager du bare point\'ne selv, når du nu har fået en del af svaret?