Avatar billede perplet Nybegynder
03. marts 2003 - 20:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sammenkobling af 2 x pc

Jeg har lavet netværk mellem to pc'ere, men jeg kan ikke få adgang til den anden pc. Begge har XP.

Der kommer flg fejlmeddelelse:

"XX er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverns administrator for at finde ud af , om du har adgangstilladlese.

Netværksstien blev ikke fundet"

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 20:17 #1
har du prøvet at køre XP's egen netværksopsætning?

hvilken type netværk er det?
- med hub
- eller kabel mellem to netkort
- eller kabel mellem to parralelporte

hvis hub, kør windows tingen

hvis netkabel, og du har kørt netguiden, så husk at det kræver crossed kabel
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. marts 2003 - 20:17 #2
køre du med eller uden hub??
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 20:18 #3
NBNB: Husk at deaktivere firewallen i windows (den bliver automatisk aktiveret igen efter kørsen af windows netværksguide
Avatar billede perplet Nybegynder
03. marts 2003 - 20:28 #4
Uden hub.

Hvordan deaktiverer man firewall i windows?

Jeg har kørt windows' egen netværksguide.

Det er Kabel mellem to netkort
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. marts 2003 - 20:30 #5
er det et almindeligt net kabel eller???
Avatar billede perplet Nybegynder
03. marts 2003 - 20:31 #6
Nej et krydset kabel
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 20:37 #7
Egneskaber for Netværkssteder
Egneskaber for LAN forbindelsen
Avanceret
Deaktiver firewall ved at fjerne hakket
Avatar billede perplet Nybegynder
03. marts 2003 - 20:38 #8
den var deaktiveret.
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 20:39 #9
på begge PC'ere?
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 20:39 #10
og har i kørt guiden med samme konfiguration på BEGGE computere?
Avatar billede perplet Nybegynder
03. marts 2003 - 20:40 #11
samme konfiguation?
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 20:43 #12
ja, guiden stiller nogle spg. det er vigtigt at i har sagt samme ting på begge computere

og hvornår er det den siger at xx ikke er tilgængelig
Avatar billede perplet Nybegynder
03. marts 2003 - 20:44 #13
vi har kørt på samme måde.

Den siger fejl, når jeg trykker på den anden pc inde i min stifinder
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 20:50 #14
kan begge computere komme ind på sin egen computer ved hjælp af stifinder?
Avatar billede pewo Nybegynder
03. marts 2003 - 23:30 #15
En nem måde til at få det til at virker er:
For det første lave vær med at bruge den guide.
Der efter giver du vær pc en statisk Ip-adresse, subnetmask og en default gateway, og connect dem med at krydset kable eller via hub/switch skal der bruges et normalt patch kabel. Der er bare nogle ting som du skal være opmærksomme på, hvis du vælger at bruge krydset kabel, begge netkort skal være sat til at køre med samme media type, f.eks. 10 mb half duplex eller 100 mb half duplex eller autoselect hvis begge netkort 10/100 mb. Det samme gælder hvis du bruger en hub, fordi de fleste hub køre enten 10 mb eller 100 mb.
Avatar billede zeion Nybegynder
05. marts 2003 - 12:32 #16
pewo har fat i det rigtigt... men laver lige en guide..
på begge computere sætte en fast Ipadresse...

guide :
Højreklik på netværksteder, og engeskaber
Højreklik på Lan-forbindelse 1 ( kan hedder mange ting.)
Skriv i Ipadresse feltet 192.168.1.2 på den første og 192.168.1.3 på nummer 2
Skriv i Undermaske feltet 255.255.255.0
Sæt krys i firkanten Vis netværksforbindelsen.
Tryk ok hele vejen ud...

Gå nu ned i Start og vælg kør
Skriv CMD og tryk enter
i commmadopromten skriver du på computer nr. 1
"ping 192.168.1.3" Hvis der er svar fra computer nummer 2 vil den komme med fireliner hvor der står modtaget svar fra 192.168.1.3
Hvis ikke, er det ikke "fysisk" forbindelse
Du skal Huske som Cautoo skriver at det skal værer et Crossoverkabel "krydsetkabelet" (kan købes i en hver computer forretning for omkring 40kr. for 5meter.

Håber det var hjælp nok..
Avatar billede zeion Nybegynder
05. marts 2003 - 12:33 #17
Ups glemte lige at skrive at du derefter skal gå ind i en Internet Explorer og skrive 192.168.1.3 på computer nr. 1 for at få forbindelse til computer nr. 2