Avatar billede a_n_d_e_r_s Nybegynder
02. marts 2003 - 20:20 Der er 4 kommentarer

Annonce salg

Jeg overvejer at indføre bannerannoncer på et af mine websites, men er i den forbindelse meget i tvivl om hvilken pris jeg egentlig kan tage for det.

Sitet genererer lidt over 100.000 sidevisninger om måneden, og har efter min mening, en meget specifik og købestærk målgruppe. Jeg er blevet kontaktet adskillige gange af firmaer som hører ad om de kan få lov til at annoncere, men jeg har holdt dem hen fordi sitet ikke har været klar til annoncesalg.

Er 100 euro for 10.000 bannervisninger en lav eller høj pris på markedet i denne tid? (standard 468*60 banner). Er der nogle der kan give eksempler på hvad de har taget for deres annoncesalg.

Tak for alle inputs der kommer...!
Avatar billede cozey Nybegynder
02. marts 2003 - 20:24 #1
Det afhænger 100% af deres effektivitet.

Søgeord(søgeoptimering) med videre er idag normal kotume, når det drejer sig om annonce-salg.
Avatar billede timealert Nybegynder
02. marts 2003 - 20:35 #2
hvilket site er det? (url)
Avatar billede klas Juniormester
05. marts 2003 - 21:12 #3
Det er ikke til at give en pris på bannervisninger - Denne afregningsmåde bruges slet ikke længere. Det er mere normalt at tage en fast pris pr. klik, eller måske lave en sponsor aftale. Her tager du et fast beløb pr. måned for en fast placering.

Hvis din målgruppe er unik kan du også forlange flere penge for den - Men du skal basere beløbet på antallet af unikke besøgende (eller klik) og ikke på antallet af sidevisninger.

Du kan også overveje at bruge andre reklame metoder end netop 468*60 banners, da disse klart bliver overset af brugerne i dag. Folk har simpelthen set dem for ofte.. Andre fremvisningsmåder, som fx. tekstlinks er ofte at fortrække, jeg har selv god erfaring med tekstlinks, og "reklame artikler" hvor jeg indbygger reklame i min side - Selvfølgelig er det tydeligt at det er en reklame - Men alligevel får den meget mere opmærksomhed.

Bare for at være nysgerrig - kan man høre hvilken side det drejer sig om?

Jeg er selv på udkig efter sider med en unik målgruppe - Nemlig møbler/livstil da jeg netop har startet et partnerprogram på en side der handler med arkitekttegnede møbler - Så hvis der er nogle der kan være med her, må de gerne give lyd :)
Avatar billede kaz911 Nybegynder
09. april 2003 - 21:27 #4
klas - du har vist ikke helt ret...

Bannere sælges stadig pr. visning - men også pr. klik, pr. response, pr. signup, pr. salg etc. Det er helt afhængig i hvilken målgruppe man vil ramme - og hvad man prøver på. Branding sælges stadig pr. visning....

med venlig hilsen

Kasper Larsen
medstifter Jubii a/s