Avatar billede thj_ether Nybegynder
02. marts 2003 - 19:22 Der er 3 kommentarer

IIS 6.0 FTP Server, FXP?

Hejsa..
Hvorfor kan jeg ikke FXP til en FTP som der bliver hosted af Win2003 Server RC2 - IIS 6.0?
Det er vel noget med sikkerheden, men er der en der ved hvordan jeg får det slået fra, så der kan FXP's til den?

Og noget andet er, at når jeg opretter en bruger, som skal have adgang til min FTP, så får han jo også adgang til at logge ind på min maskine, kan det gøres sårn, så at KUN får adgang til ftp'en, og ikke hele maskinen?

På forhånd tak, Tommy
Avatar billede mortrr Praktikant
03. marts 2003 - 18:29 #1
Uafprøvet:
If you'd like FXP to work on IE all you have to do is add a single setting to the registry.
Type REGEDIT at the run prompt and hit enter.
Then go to [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSFtpsvc\Parameters] and on the right side are registry settings.  rightclick the white space near them and make a new DWORD and name it EnablePortAttack.
Then doubleclick that setting and type the value as 1 .
lastly close it all and reboot to have FXP support.
Alternatively you can stop and start a few services (IIS Admin, ftp...) to make the changes take effect.

Men det er da et forsøg værd.

Jeg ville nu foreslå at du fandt en anden ftp-server og installerede i stedet.
Avatar billede thj_ether Nybegynder
05. marts 2003 - 13:51 #2
Det der det påvirker sikkert også en del andet i windows.. Tror også jeg finder en anden FTP server, Serv-U fx

Men ellers tak.
Avatar billede mortrr Praktikant
05. marts 2003 - 14:16 #3
Nah - det påvirker ikke andet end ftp, men det gør den mere sårbar.
Men det samme gælder for andre ftp med FXP