Avatar billede gehenna Nybegynder
02. marts 2003 - 17:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværk status - Pakker eller Byte ?

Hej! Jeg har lige opgraderet min PC og har ellers altid kunne se hvor mange byte jeg har hentet/uploadet. Det er ikonet i proceslinjen: lan-forbindelse, status her var trafikken før vist som byte, men nu vises det som pakker!
Er der en der ved hvordan man skifter visningen til byte igen ?
Kører med: XP Pro + service pack 1, Motherboard: Asus A7N8 deluxe dual lan (bruger det integreret netkort).
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
02. marts 2003 - 22:01 #1
Inde i din netværksopsætning (netværkskort/protocoller..) og lige nedenunder:
sættet et flueben i "VIS NETVÆRKSFORBINDELSE AKTIV)
Hedder nogenlunde dette..Sidder ikke lige ved en XP..
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
02. marts 2003 - 22:42 #2
Det hedder:
Vis Ikon på Proceslinjen, når forbindelse er oprettet.
Ved så det dobbeltklikke på ikonet, kan du se din trafik.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
02. marts 2003 - 22:43 #3
Upsssssssss..
Læste dit spørgsmål igen og det var vist slet ikke det du spurgte om.. Sorry..
Avatar billede mhj6 Nybegynder
03. marts 2003 - 14:39 #4
Hej. ved ikke lige om man kan "skifte" tilbage, men en TCP/IP pakke består af en TCP-header på 20 byte med forskellig info + data som kan være op til max. 65535 - 20 - 20 = 65495 byte. (- 20 til TCP-header og - 20 til IP-header.)
Der sendes dog ofte pakker uden data til eks. acknowledgements og kontrol beskeder.
Avatar billede gehenna Nybegynder
03. marts 2003 - 16:06 #5
Tak skal du have, det var jeg bekendt med! Det undrer mig bare at det visis som pakker, når det altid har været vist som byte?
Avatar billede gehenna Nybegynder
11. marts 2003 - 22:41 #6
Øv, jeg prøver igen... måske under netværk!