Avatar billede musicboy Nybegynder
02. marts 2003 - 16:35 Der er 5 kommentarer

"mysqld ended" error

Jeg har lige compilet mysql-server 3.23.55 på min linux-server med

./configure --prefix=/usr && make && make install
og det er da også gået fint, men når jeg vil køre serveren får jeg:

root@blackbox:~# safe_mysqld --user=mysql
Starting mysqld daemon with databases from /usr/var
030302 16:29:48  mysqld ended

Hvad kan der være galt?
Avatar billede abpdk Nybegynder
02. marts 2003 - 20:25 #1
Prøv at se om står noget i /var/log/mysql/mysql.err eller /var/log/mysql.log.
Avatar billede musicboy Nybegynder
02. marts 2003 - 20:47 #2
Well - nu fik jeg den da startet, men når jeg laver en safe_mysqld så starter serveren godt nok, men den står bare i console, i stedet for at lave en daemon...
Desuden kan jeg ikke connecte til serveren med mysqladmin
Avatar billede abpdk Nybegynder
02. marts 2003 - 20:56 #3
Hmm, jeg har ikke lige prøvet at kompilere og installere mysql selv (jeg kører Debian), men jeg vil mene at det næste du skal er at tilføje mysql til et (eller flere) af de startup scripts der findes i /etc/. Jeg ved ikke lige hvor meget det varierer fra distribution til distribution, men på min maskine er det noget ned /etc/rc0.d -> /etc/rc6.d og /etc/init.d
Avatar billede musicboy Nybegynder
02. marts 2003 - 21:03 #4
Ja, men nu har jeg jo ikke lyst til at genstarte min server pga. det :o(
Avatar billede cybermike Nybegynder
19. august 2003 - 16:00 #5
Rights for mysql er ikke sat rigtigt, start med ./bin/mysqld_safe --user=root  for at bekraefte dette , den burde nu starte.

Hvis den goer det skal du saette dine permisions rigtigt, laes i INSTALL filen hvordan.