Avatar billede romed Nybegynder
07. november 2000 - 22:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

peer to peer Winlogon

Er der nogen der kan give mig en fudstændig og idiotsikker opskrift på oprettelsen af et simpelt peer to peer netværk mellem en Win 95 og en Win 98 PC?
Avatar billede gozar Nybegynder
07. november 2000 - 23:12 #1
Gå ind under kontrol panel / netværk

Tilføj protokolen TCP/IP Protokol

Tryk egenskaber på protokolen.
skriv 192.168.1.1 i Ip feltet og 255.255.255.0 i undernetmaske (eng: subnetmask) på den ene pc.

Skriv 192.168.1.2 i Ip feltet og 255.255.255.0 i undernetmaske på den anden pc
Tryk ok

Tilføj klienten Microsoft klient for netværk hvis den ikke er tilføjet.

Tryk på fil og udskrifts deling og og sæt flugeben i de ting du har tænkt dig at dele.
Tryk Ok

Gå under fanen identifikation og sørg for at computerne er i samme arbejdts gruppe (eng: workgroup)

Tryk ok indtil du er helt ude af netværk. Nu vil computeren(e) gerne genstarte. Så genstart computeren(e)

Gå ind under denne computer
Makere det drev (eller mapper) du vil dele og højre click og vælg deling. Dette virker kun hvis du har sat flugeben i fildeling under fil og mappe deling i kontrol panel / netværk
Avatar billede romed Nybegynder
18. november 2000 - 23:49 #2
Så er der hul igennem. Det viste sig, at jeg havde fået forkert kabel. straight trough istedet for cross over.