Avatar billede plasti Nybegynder
02. marts 2003 - 02:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

knæk den virus

Jeg har fået en virus som mit virus program ikke kunne finde så derfor installerede jeg norton 2002 men den kan jeg ikke få til at opdater. hvad kan jeg gører ???
Avatar billede spids Nybegynder
02. marts 2003 - 04:18 #1
Du kan jo starte med at få scannet din pc online her : http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Hvad hedder den virus?
Avatar billede summer Mester
02. marts 2003 - 08:34 #2
Hvis du ikke køre med NFTS så hent F-PROT her: http://www.avirus.dk/startf-prot.htm Det er et selvudpakkende AVprg. som gratis kan downloades og fylder 2 disketter. Bare følg sitets danske vejledening. Disk 1 isætttes inden opstart og så starter den vel nok mest effektive scanning overhovedet fra dos. Prg. fjerner ca. 55.000 vira - lidt langsomt men uhyre effektivt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. marts 2003 - 08:42 #3
Når du ikke kan få Norton til at opdatere er det fordi den på en eller anden måde er blevet installeret forkert. Du må på den igen. Gå i tilføj/fjer programmer og afinstaller den. Det er ikke alt som bliver afinstalleret, så du bliver nødt til manuelt at fjerne resterne ellers går det galt igen. Gå i Start - Kør - Skriv: regedit. Gå i Rediger - Søg - skriv: Norton klik på find næste. Delete den nøgle som den finder - find næste (f3) delete - find næste - delete sådan fortsætter du til der ikke findes flere nøgler. Nu kan du igen installere dit Norton og uden at du får fejl.
Du skal sørge for at der ikke er virus på din maskine mens du installere Norton da virussen gør at du får fejlinstallering. Gå som spids siger ud og onlinescan din pc for virus først, du kan også onlinescanne her: http://wwww.pandasoftware.com/activescan/. Du kan også som summer siger gå ud og hente de 2 fprot disketter som kan fjerne dit virus fra dos. Den kan dog kun bruges hvis du ikke kører NTFS.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. marts 2003 - 08:46 #4
Jeg kom lige til at tænke på - hvad hedder din virus som ikke vil fjernes?? Kan det ikke være fordi det er en trojansk hest? så er det nemlig ikke alle virusscannere som kan fjerne dem, men så skal du have fat i et program til at fjerne trojanere med f.eks. Ad-aware. Se lige denne side http://www.spywarefri.dk
Avatar billede fromsej Praktikant
02. marts 2003 - 08:48 #5
Det gør det unægteligt noget lettere at hjælpe , hvis vi har et navn at gå efter.*S*
Avatar billede lrd Nybegynder
03. marts 2003 - 21:52 #6
ja og hvordan ved du at du har virus når nortor ikke kan finde den???
Avatar billede lrd Nybegynder
03. marts 2003 - 21:53 #7
her er en trojan fjerner    http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. marts 2003 - 22:49 #8
Jeg tror at vi har knækket hans virus siden vi ikke har hørt spor fra ham - ellers må vi gå ud fra at han ikke kan gå på Nettet siden spørgsmålet ikke bliver lukket
Avatar billede lrd Nybegynder
07. marts 2003 - 15:37 #9
fandt du udaf noget
Avatar billede spids Nybegynder
11. marts 2003 - 13:35 #10
Hmm....hvornår mon jeg får de 60 point istedet for 0 point
Avatar billede lrd Nybegynder
28. marts 2003 - 14:13 #11
er det ikke tid til at svar her mester
Avatar billede fromsej Praktikant
28. marts 2003 - 14:15 #12
Det er vist en af de fejl der ikke er rettet endnu.
Jeg ser lige om jeg kan svare, Plasti jeg skal ikke have point.*S*
Avatar billede spids Nybegynder
28. marts 2003 - 15:12 #13
Så prøver jeg sgu' osse :-)