Avatar billede thj_ether Nybegynder
02. marts 2003 - 01:44 Der er 7 kommentarer

Visual Studio .NET problem.

Hejsa..
Jeg vil igang med noget ASP.NET. Til at kode det i, vil jeg bruge Visual Studio .NET.
På min server, som kører win2000 adv. server, har jeg installeret iss på, og opdateret den med CD5 fra "VSN Enterprise Architect Edition" cd'erne. Så langt så godt.
Jeg har så installeret VSN på min workstation (winxp pro), men ikke iss. Altså, jeg vil kode over netværket, så jeg er fri for at flytte filer/projekter hele tiden.
Men når jeg så vil lave et nyt projekt, vælger jeg "Visual Basic Projects" og efterfølgende "ASP.NET Web application". I Location, skriver jeg så: http://192.168.0.1/WebApplication1, trykker ok, og så får jeg denne fejl meddelelse: http://ether.dk/untitled.JPG

En der har en løsning på min problem, det ville i hvert fald være dejligt :)
På forhånd tak.
Mvh. Tommy "ether" Holm Jacobsen
Avatar billede tam Nybegynder
02. marts 2003 - 02:39 #1
Hmmm, er .NET runtime installeret på din Win2k Server?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
02. marts 2003 - 10:53 #2
Inde i din IIS skal du lige lave den falder vsn lige har oprettet om til at være en Applikation.
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
02. marts 2003 - 13:55 #3
Sådab skal du gøre......!!

- Lave en virtuel directory i IIS på din server

- gå derefter ind i VSN og opret en ny web application. Kald den web application det samme som din virtuelle mappe i IIS, og tryk på ok.

F.eks.: http://192.168.0.1/webTest/

Så ruller den max.

Nogen gange spørger den om det er den rigtige placering den har fundet. Så trykker du bare ok hvis det er, ellers så browse dig hen til mappen på serveren hvis det ikke er.

Håber det hjalp.

:-)
Avatar billede thj_ether Nybegynder
02. marts 2003 - 17:44 #4
guidmaster, og hvordan gør jeg det?
tele_lucien, den kommer med det samme problem.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
03. marts 2003 - 08:48 #5
Go morgen.............. funger det ik, som tele_lucien har beskrevet?

Det var lige godt satans!!!!!!!!!!!!!! jeg gør det det på præcis på samme måde.

Det link du har lagt ud, virker ikke. Må jeg prøve og se error boxen?

Mvh

DK
Avatar billede thj_ether Nybegynder
03. marts 2003 - 17:36 #6
error boxen?
http://ether.dk/untitled.JPG - som jeg skrev.
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
03. marts 2003 - 18:35 #7
The page cannot be found