Avatar billede runeh Nybegynder
01. marts 2003 - 22:41 Der er 13 kommentarer

PC speaker

Jeg har en maskine uden lydkort.
Er der nogen som kan angive en løsning så der kan spilles enkle wave filer i pc højtaler, evt via et lille util el lignende.
I DOS og win 95 perioden var dette mulig, ex. demospil fra Circuit-
På forhånd tak for hj
R
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2003 - 23:49 #1
Køb dog det pci lydkort til 100 kr. eller find en pc i en container
Avatar billede c-holst Novice
02. marts 2003 - 01:13 #2
Jep, alt andet må siges at være nonsens, et lydkort vil absolut øge udbyttet af din maskine, uanset alder. Hvor gammel er en sådan i øvrigt siden der ikke er lydkort i?
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2003 - 07:47 #3
så er det vist tid til at lukke eller kommer med lidt respons om hvordan det går
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:17 #4
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede geshelg Nybegynder
28. september 2003 - 22:21 #5
hej
med de noget "flæbede" svar om lydkort så var det hele jo sagt
mit sprg drejet sig om at anvende den interne højtaler til at lave simple lyde svarede til "bios lyde". jeg har et gammelt program med lykkehjulet hvor det tilsyneladende ikke var noget problem at lave den slag simpel lyd
mvh
R
Avatar billede c-holst Novice
29. september 2003 - 09:59 #6
ok, jeg graver lige lidt i det, for jeg kan huske, at man kune få et program der kunne det du siger der, men jeg har stadig lidt svært ved at følge dig, for selv gamle maskiner med kun isa porte kan trække et lydkort.

der kan godt gå nogen tid, men jeg er sikker på, at programmet findes, og så skal du da også have det. Du må nok regne med, at det ikke kommer til at virke på andet end gamle maskiner med fx win95
Avatar billede c-holst Novice
10. oktober 2003 - 22:03 #7
http://www.eksperten.dk/spm/412123
http://computing.net/windows31/wwwboard/forum/10082.html

jeg har på fornemmeren at jeg løber panden mod en mur, for dette synes at være det mest relevante jeg kunne finde.

mener det var med på en cd fra privatcomputer en gang for mange år siden, og at de ikke var synderligt begejstrede på bladet den gang. Mener endog at de frarådede brugen af det.
p.s. Det kan nemt være omkring 8 år siden.

hvad er det du skal bruge den til? dos spil eller emulatorspil. tror der er væsentlig forskel i de to udgangspunkter.

så er det til emulatorspil, tror jeg du skal søge hvor du finder dem
Avatar billede geshelg Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:26 #8
tak, jeg tror jeg må "krybe" til korset ag anvende en af de nemme løsninger.
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2003 - 10:45 #9
det vil du også få utrolig meget glæde af i forhold til den elendige lydkvalitet jeg har læst at du kan opnå fra speakeren.

finder du et gammelt lydkort der passer i maskinen. alt efter alder enten et ISA eller PSI skal jeg nok prøve at finde drivere, både til dos og fx win95

god fornøjelse
Avatar billede c-holst Novice
31. oktober 2003 - 23:18 #10
skal vi så ikke lukke spørgsmålet, så andre kan få glæde af det. har for nylig været med i en lignende tråd, og der dukkede heller ikke noget op
Avatar billede geshelg Nybegynder
03. november 2003 - 13:05 #11
det vil jeg da gerne, men Hvor? R
Avatar billede c-holst Novice
03. november 2003 - 20:57 #12
nu har jeg jo lagt mærke til, at du har skiftet dit brugernavn i mellemtiden. for at lukke dette spørgsmål skal du logge ind som runeh. har du glemt koden kan du sikkert få den ved at henvende dig til admin. det gør du via den øverste blå linie under info-kontakt.

ellers kan du oprette et nyt spørgsmål der hedder "point til c-holst", og så henvise til denne tråd med et link, så er det så geshelg der udlover pointene
Avatar billede c-holst Novice
02. december 2003 - 13:05 #13
skal vi så ikke lukke spørgsmålet, så andre kan få glæde af det. har for nylig været med i en lignende tråd, og der dukkede heller ikke noget op