Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 17:09 Der er 22 kommentarer

Delning af internet..

Vi har lige sat min comp til internettet, sat et ekstra netværkskort i, delt internet forbindelsen via XP, sat et krydsede kabel til den anden maskine men det virker ikke.
Vi kan godt pinge hinanden og jeg kan godt gå på nettet, men min ven kan ikk?
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 17:11 #1
Du skal angive den første maskines IP som gateway på den anden maskine.
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 17:12 #2
"Default gateway" hedder det på en engelsk xp.
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 17:15 #3
Er prøvet, men stadig uden resultat.. Det sjove er at vi godt kan se hinanden, men han kan ikke komme på nettet gennem min comp, og under netværksforbindelser i Xp viser den at internet gateway er tilsluttet server maskinen? kan det ha noget at gøre med cross kabel mellem de 2 maskiner, vi har desværre ikke noget hub/switch :(
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 17:17 #4
Nej, hvis i kan pinge hinanden så er det jo forbindelse.

Har den første maskine en firewall som evt. blokkerer for delingen (prøv at slå den fra) ?
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 17:18 #5
Den første maskine har firewall, men da han bor på skolehjem, kan han ikke koble på nettet uden den.. (HOST SKOD SKOLE)
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 17:19 #6
Hvorfor kan han ikke koble på Internet uden firewall ??
(det lyder lidt mystisk..)
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 17:23 #7
Måske det er muligt at sætte firewall setting pr. netkort.
Altså:
eth0 - fuld firewall, ligesom før.
eth1 - ingen firewall.
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 17:24 #8
Det er sikkert en firewall med indbygget proxy i.. Visse sider kan ikke vises når han slår den fra og at spille online på nettet er helt umugligt da serverne ikke vises..
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 17:25 #9
eth0 - fuld firewall, ligesom før.
eth1 - ingen firewall

Er gjort.. :) Det er jo noget af det første man gør når man instalere XP.. :D
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 17:28 #10
Det var måske værd at prøv at slå firewallen fra og prøve om en af de sider der virker, virker på maskine2.
(For at udelukke firewallen..)
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 17:32 #11
www.msn.dk virker ikke.. og den burde virke.. Sjovt nok uden firewall er vi i stand til at være på eksperten.dk fra maskine1, men alt er stadig udelukket fra maskine2 og vores kabler fejler ingen ting da de er nykøbte.. :(
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2003 - 17:33 #12
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2003 - 17:38 #13
hvilken Internetforbindelse har du?
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 17:38 #14
schulze >> Er prøvet, men stadig uden resultat.. Det sjove er at vi godt kan se hinanden, men han kan ikke komme på nettet gennem min comp, og under netværksforbindelser i Xp viser den at internet gateway er tilsluttet server maskinen? kan det ha noget at gøre med cross kabel mellem de 2 maskiner, vi har desværre ikke noget hub/switch :(  <========  !!!!!!!
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 17:38 #15
john >> Jeg sidder på skolehjem, med en 4/2 Mbit linie som skolen benytter.. Gennem TDC internet..
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 18:05 #16
ingen som har andre forslag til hvad der evt. kunne gøres for at få internette op på maskine_2 ??
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 18:11 #17
Hvad med at prøve nogle andre internet sharing programmer ?

F.eks. noget lign. (har ikke selv erfaring med diss - blot en lille googling :-)
http://www.ositis.com/english/products/WinProxy/pd_WinProxy_en.asp
http://store.yahoo.com/shop-itarmor/winproandlit.html
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
01. marts 2003 - 18:17 #18
vi har prøvet med Sygate...uden held.....menn....vil da læige prøve med winproxy..... men...jeg har stadig ikke fået svar på om det "kan" lade sig gøre med et rj45 kabel fra ISP til server maskinen og et crossede kabel fra netkort nr. 2 i server maskinen til client maskinen ? :-*(
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 18:25 #19
Hvis de kan "se" hinanden og pinge hinanden så virker det.. :-)
Avatar billede mortrr Praktikant
01. marts 2003 - 18:48 #20
Kunne det passe at computer 1 bruger proxy for at komme på internettet?

- Morten
Avatar billede serverservice Praktikant
04. marts 2003 - 00:35 #21
Jo det kan lade sig gøre med crossoverkabel.
1. Fjern xp firewallen på netkortene.
2. Kontroller ip:
Hosten skal have 192.169.0.1 på netkortet med krydset kabel.
På gæst pc tar du ipconfig/all i dosprompten.
så skal den gerne have: ip 192.168.0.2 mask 255.255.255.0
dns 192.168.0.1
default gateway. 192.168.0.1
Avatar billede serverservice Praktikant
04. marts 2003 - 00:36 #22
sorry trykfejl: Hosten skal selvfølgelig have 192.168.0.1.