Avatar billede zycho Nybegynder
07. november 2000 - 18:26 Der er 99 kommentarer og
4 løsninger

Unreal Tournament Fucker up!!!!!!!

Jeg er nu godt sur og ked af at jeg ikke kan spille UT (ordentligt). Jeg har de nyeste grafikdrivere fra Nvidia. Jeg har prøvet både at køre Open GL og Direct 3D. Begge dele er lige galt.

Problemet er: Den laver så mange grafikfejl at det ødelægger fornøjelsen FULDSTÆNDIGT!! Man kan se igennem vægge og gulve o.s.v.

500 points til den som kan løse problemet. Jeg har haft problemer med det problem lige siden jeg fik Abit Va6, og det kan ikke være rigtigt at det ikke kan lade sig gøre at spille Jordens fedeste spil på min computer.
Avatar billede zycho Nybegynder
07. november 2000 - 18:28 #1
PS: Info om min computer kan ses ved at trykke på zycho øverst til højre...............
Avatar billede 011268 Nybegynder
07. november 2000 - 18:29 #2
hvilken 3d kort har du?
Avatar billede 011268 Nybegynder
07. november 2000 - 18:32 #3
okay nu har jeg set din opsætning .
prøv at afinstalere din 3d kort,
og så instalere den igen med den gamle driver.
Avatar billede zycho Nybegynder
07. november 2000 - 18:34 #4
Jeg har også prøvet nummeret før den nyeste driver. Der gjorde den det samme.
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2000 - 18:41 #5
har spillet fungeret tidligere? (altså samme CD m.m...)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. november 2000 - 18:45 #6
Har du haft forsøgt at overclocke?
Avatar billede 011268 Nybegynder
07. november 2000 - 18:46 #7
jeg tror det har noget at gøre med din
direct x ,
prøv at afinstalere den og så køre den nyeste ind igen.
Avatar billede zycho Nybegynder
07. november 2000 - 18:51 #8
xtom >> Jeg har ikke forsøgt at overclocke. Overhovedet ikke.

keyseroze >> ja spillet har fungeret tidligere hvor jeg havde et andet bundkort og en anden cpu.

011268 >> Ja det var en god ide med DirectX. Jeg vil prøve at afinstallere det og installere det igen. Men jeg tror ikke det hjælper.

Avatar billede zycho Nybegynder
07. november 2000 - 18:53 #9
Alle andre spil virker perfekt og jeg gentager. perfekt. jeg kan bare ikke få UT til at virker og det er slet ikke fedt da jeg bliver nød til at spille det på min fars computer som ikke kører det lige så flot som min burde kunne.
Avatar billede 011268 Nybegynder
07. november 2000 - 18:58 #10
og hvis det ikke virker så prøv at afinstalere spillet og køre det ind igen,virker det ikke,ja
så må du jo prøve at afinstalere windows og køre
den ind igen.
Avatar billede zycho Nybegynder
07. november 2000 - 18:58 #11
Jeg har selvfølgelig også den nyeste patch fra epic games til UT, men det hjælper NADA.
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2000 - 18:58 #12
det kan ikke være en fejl i selv installationen??
Avatar billede zycho Nybegynder
07. november 2000 - 19:00 #13
011268 >> Har lige formateret så det er ikke noget galt med win. win kører fortrinligt nu!! Og Unreal tournament skal ikke geninstalleres da jeg har prøvet det mange gange før.
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2000 - 19:05 #14
der er ikke nogle konflikter eller noget på hverken grafikkort eller noget?
Avatar billede zycho Nybegynder
07. november 2000 - 20:21 #15
keyseroze >> Nej jeg er 99,99999 sikker på at der ikke er fejl i installationen. Det er trods alt et originalt købt spil ( ikke cracket vers. ), og jeg har downloadet patchen. Så skulle det være patchen der var fejl på, men det kan det alligevel ikke være når den plejer at brokke sig og sige: \"bad corrupt file\" if it is a downloaded file please download it again. eller noget i den stil..... OG DET GØR DEN IKKE

Har ingen konflikter på grafikkortet. ( og hvis jeg havde kunne jeg da heller ikke spille alle andre spil vel??? ).......
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. november 2000 - 20:27 #16
Tror umedbart at det er directX eller dine drivere den er gal med! Har du prøvet at downloade de nyeste drivere til dit gfx kort?

Køre du med windows ME?
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. november 2000 - 20:28 #17
ellers prøv at køre 3dstup igen i unreal tournament! Kan godt være fordi at den skal finde dit kort igen! Og prøv så de forskellige instillinger den viser du kan bruge! =)
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2000 - 20:33 #18
zycho >> jeg tænkte mere på konflikter eller noget med hardwaren... kig i kontrolpanelet -> system -> enhedshåndtering...

men det er der sikkert ikke når alt andet fungere :o/
Avatar billede teknik Juniormester
07. november 2000 - 22:17 #19
Da problemet er opstået i forbindelse med skift af bundkort
(Skift af CPU bør ikke være en fejlmulighed)
- så er det jo nærliggende at lede i bundkortsrelaterede indstillinger.

Dvs primært BIOS indstillinger.....Især når du ikke har nogen hardware konflikter.

Følgende BIOS settings kan give knas med grafik-afviklingen.
1. Fast-writes...en bios indstilling, hvis du har den så prøv at deaktivere den.
2. AGP-write strength....kan normalt defineres manuelt eller automatisk.
  - Jeg anbefaler auto...især når du har problemer.
3. Prøv at loade \"BIOS - defaults\"...typisk er det en rimeligt fejlsikker indstilling.

Prøv at downloade og installere den seneste BIOS update fra Abit.
Kan hentes her:  ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/va6/va6uq.exe

Der er også Beta-BIOS, hvis den gennemtestede ikke hjælper
Her:  ftp://ftp.univ-lille1.fr/pub/abit/beta/va6/

prøv at installere de nyeste drivere til VIA\'s Chipsæt, kan hentes her:
http://www.via.com.tw/drivers/4in1424a.zip
...Især AGP driveren må siges at værer relevant....

mvh :-)
Teknik

P.S.
.....Der er sat IRQ af til grafikkortet - ikke? (kan ses i enhedshåndtering/grafikkort/ressourcer)
.... og den IRQ er ikke \"delt\" - vel? (kan ses i Enhedshåndtering v. dobb.klik på \"computer)

Avatar billede seaspray Nybegynder
08. november 2000 - 00:06 #20
Hej!
Har du et andet OpenGl spil? Så prøve det og se om det kører! Evt. Quake 3 Arena eller Soldier of Fortune, hvis de virker er vi kommet ret langt.
Virker andre OpenGl spil er dit unreal blevet korrupt, og det med at få fejl medelt er altså
desværre ikke altid sandt, filer kan godt være dirty uden at Windows giver lyd om det, du kender
vel Wintendo fra Minisoft!? Eller alias Mega$.
Prøv at installere Unreal forfra, og brug seneste
patch igen fra dem, hvis du tidligere har patched
med anden patch, ja så kan der gå ged i den.
Altid ved forfejlet formål, er svaret prøv igen!
Jeg syntes der er mange der venligt har vist villighed og hjælpsomhed til dit problem, men
svarene er vist kommet ud på dybt vand.
Avatar billede seaspray Nybegynder
08. november 2000 - 00:14 #21
En anden ting er at sætte OpenGl op korrekt og
at sætte 3D op korrekt, samt at du selvfølgelig har installeret Directx 7.0a samt AGP driver,
de 3 første i OpenGl skal markeres, og Vertical Sync skal være off, 3D settings skal være 10 Mipmap levels, 8-tab ansisotropic og blend som detail level, ja så kører du, og selfølgelig skal
du have AGP fast write sat til i BIOS, men ikke
Video Ram cacheable, den skal disables.
Og kør med Detonator 5.32 istedetfor 6.31 da den
er buggy! Detonator 5.32 er Detonator 2 driveren
fra Nvidia Http://www.nvidia.com
SLUT
Avatar billede kkndmj Nybegynder
08. november 2000 - 16:58 #22
Prøv at gå ind på Nvidia´s hjemmeside og hent de nyeste drivere eller hent den nyeste version af Ut - Det virker
Avatar billede zycho Nybegynder
08. november 2000 - 19:53 #23
kkndmj >> hvordan kan du foreslå noget som jeg har skrevet at jeg allerede har prøvet. Det virker ikke en skid!!!!!!!!!
Avatar billede zycho Nybegynder
08. november 2000 - 21:13 #24
http://195.231.226.63/zycho/eksperten/

På denne side kan i se et par screenshots der er taget hvor jeg spiller UT. Der ser ikke kønt ud vel?? Læg mærke til at alt forvridder sig og meget er transperant som slet ikke skulle være det....Sådan ser det ud under både OpenGL og D3D
Avatar billede zycho Nybegynder
08. november 2000 - 21:20 #25
teknik >> Der er ikke noget som heder Fast-writes i min bios. Heller ikke AGP-write strength. Og bios defaults hjælper heller ikke.

Jeg har også installeret VIA driveren ( præcis den du foreslår ). Den er strengt nødvendig da jeg uden den ikke kan spille nogle filmformater eller spille nogle spil.

Jeg vil prøve at opdatere biosen. God ide..

Avatar billede morten11 Nybegynder
08. november 2000 - 22:27 #26
Har du prøvet at formatere din pc og så bruge de drivere der var med til dit skærmkort NB! ikke de nyeste men de orginale.

ellers

Har du prøvet DirectX 8.0

Du siger også du bruger den nyste patch til UT men jeg har lige set idag at der er kommet en ny patch bruger du den? Se evt. link: http://www.spilzonen.dk/content/nyhed.asp?id=3473
Avatar billede morten11 Nybegynder
08. november 2000 - 22:32 #27
ja og din Bios, den mener jeg ikke har noget at gøre med dine problemer!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. november 2000 - 22:40 #28
Well, da er jeg uenig.. teknik kan med rette kommentere BIOS\'en, som ofte danner grundlag for denne form for problemer.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. november 2000 - 22:45 #29
zycho, jeg har oplevet selvsamme forvræninger i UT som dine screenshots viser. En opdatering af DirectX (til 7.0a) samt pille lidt ved Direct3D hardware indstillingerne til skærmkortet ordnede det.
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 12:45 #30
morten11 >> Jeg ved godt at der er kommet en 436 så jeg er i fuld gang med at downloade den. Men jeg tror desværre ikke det hjælper!!

xtom >> jeg prøver lige 7.0a og vender tilbage med en melding senere.....

Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 12:47 #31
morten11 >> Hvis du læser hvad der findes i den nye patch er der stort set kun opdateringer til editoren (til at lave baner). Og det er jo ikke det jeg er ude efter....
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 12:51 #32
xtom >> hvad var det du lavede om ved D3D indstillingerne til dit skærmkort??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 13:28 #33
Direct3D:

x Enable Fog table emulation
x Adjust Z-buffer depth to rendering depth if unequal
Mipmap detail level: Best image quality
Use up to 16MB for textures in PCI mode
Vertical Sync Mode: Always off
Render no more than: 5 frames ahead
Texel alignment: (Value 3)
Antialiasing: Off

Ellers er der kommet GTU 2.1 som har et hav af forskellige indstillinger, http://www.guru3d.com/geforcetweakutility/download.html
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 13:34 #34
Det skal egentlig også lige siges at jeg clockede en anelse ned, fordi mit skærmkort var ved at blive kvalt af varme i kabinettet. Efterfølgende er der sat bedre køling i (og på), så nu kører den fint ved 240/400 MHz.
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 15:26 #35
Nu har jeg prøvet følgende ting for at få lortet til at virke :

- Installere DirectX 7.0
- Installere DirectX 7.0a
- Installere Unreal Tournament Patch 436

Intet hjalp :-(

Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 15:29 #36
xtom >> I Den Nvidia driver jeg bruger til mit Geforcekort kan jeg ikke instille noget som helst (okay man kan flytte skærmbilledet op, ned, højre, venstre)!!

Hvor kan jeg instille det du har gjort??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 15:34 #37
Skrivebord > Egenskaber for skærm > Indstillinger > Avanceret > GeForce2 GTS (Hedder min) > Additional properties > Direct3D settings

Jeg bruger Detonator3 v6.26
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 16:50 #38
seaspray >> Har  nu prøvet Detonator 2 5.32 driveren men det blev faktisk værre.........

ER DER VIRKELIG IKKE NOGEN SOM KAN SIGE HVAD DER ER GALT?????????????????????????????????????????

Er der nogen som kender en email-adresse til epic-games?? Så vil jeg skrive om mit problem til dem..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 16:59 #39
Jeg kan højst lede dig til deres site på http://www.epicgames.com

Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 17:01 #40
Har du prøvet at sætte AGP til x1 eller x2 ..?
http://www.ina-support.com/faq/ut_pc.asp#video
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 17:02 #41
Fra ovennævnte adresse:

Q: \"I see garbage graphics on wall textures or creatures while using software rendering.\"

A: \"Hit the tab key and type in FLUSH. This should fix the problem. If the problem happens often or always, you may need to update your video card drivers.\"
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 17:04 #42
Jeg kører AGP x2.
Har ikke prøvet x1.

Jeg har prøvet med en Appeturesize (hedder noget i den stil) på 64MB og 128MB
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 17:06 #43
xtom >> Ja men jeg gider da ikke at køre software.
PS : Tak fordi du stadigvæk følger med i denne debat. De andre er gået lidt i stå....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 17:08 #44
har du prøvet med AGP Graphics Aperture Size på 32MB ?

Well jeg er også ved at løbe tør for gode forslag =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 17:15 #45
Prøv lige den der \"flush\"-ting selv om du ikke kører software rendering.

Et long shot herfra, men har du nogle hukommelsesstyringsprogrammer kørende? -Hvad siger din autoexec.bat? -kører Windoze med en fastsat swapfil?
Avatar billede kkndmj Nybegynder
09. november 2000 - 17:15 #46
Ok Zycho, men jeg havde akkurat det samme problem, og det virkede EFTER at jeg gjorde det der!! Jeg har desværre ikke flere svar>> Har du patch 342?
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 17:21 #47
Nu har jeg også prøvet AGP Graphics Aperture Size på 32MB. Hjalp selvfølgelig heller ikke.

xtom >> Jeg har prøvet at stille de indstillinger du gjorde. Hjalp ikke.
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 17:26 #48
kkndmj >> det virkede efter du gjorde hvad???
Patch 342 til hvad??? UT??

Jeg prøver lige at skrive flush og vender tilbage...

xtom >> Jeg har sat swapfilen på 500 MB. Da man udnytter systemet bedre..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 17:30 #49
Har du prøvet at slæbe skærmkortet med over til en kammerat, og tjekke hvordan den kører i en anden maskine?
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 18:06 #50
flush kommandoen hjalp ikke!! Den loadede lige lidt og precachede men ingen forandringer skete der.

xtom >> hvorfor skulle jeg tage det med over til en kammerat?? Det virker jo i alle andre spil..................
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 18:21 #51
Jeg undrer mig over om den i en anden maskine vil fremvise samme fejl i UT.
Avatar billede teknik Juniormester
09. november 2000 - 18:27 #52
>>zycho
Jeg går ud fra, at du har gennempløjet Creative\'s og Nvidias sider, heriblandt denne.
http://www.europe.creative.com/support/drivers/product.asp?prod=8

Men har du prøvet AGP-Wizard på ovennævnte side?
Den lader dig åbenbart selv manipulere med
AGP x1/x2/x4.....Sideband, og Enable/disable Fast write....odds for at det hjælper 10%

Jeg har ikke nærlæst alle linierne, så der kan være en \"smutter\" men alligevel
...Flere af dem med lignende problemer her på eksperten, har løst det ved at fravælge Nvidias drivere, og så bruge Kortproducentens (her = Creative\'s) i stedet... de ligger på samme side.
...Odds for at det hjælper 30-50%
...I nogle tilfælde var Nvidias drivere bedre, men åbenbart ikke her...

...Jeg har heller ikke set, om du bruger den besværlige, men foreskrevne metode, med at først tvinger du grafikkortet over på standard VGA, så alle \"gamle\" tilknytninger afbrydes, genstarter i ren vga (skod-kvali), hvorefter du så installerer de nye driver.
Odds for at det hjælper under 10%

mvh :-)
Teknik

Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 19:21 #53
teknik >> Jeg ser da kun Nvidias reference-drivere på den side du linkede til. Og den med AGP wizard er til TNT baserede kort ( prøv at gå ind og læs ordentlig på den side du foreslog )!!!Engang lavede Creative deres egne drivere til mit grafikkort, men det tror jeg de er gået bort fra siden jeg ikke har kunne finde dem i lang tid. Så jeg ved ikke hvor jeg skulle kunne få Creative´s egne drivere.

Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 19:48 #54
Jeg har lige fået Detonator3 v7.17 beta ind af døren, og gir mig i lag med at teste den. Hvis du vil prøve at opgradere til denne driver, har jeg smidt den op på min server(T3):

http://tommi.dk/nVidia_v7.17_beta.zip
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 20:04 #55
xtom >> meget fed hjemmeside du har men hvorfor virker linkene ikke????

Hvor har du fået den driver fra??? Den er da ikke på Nvidias hjemmeside vel??
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 20:08 #56
Jeg er i gang med at maile til gtisup@clientlogic.co.uk som besvarer tekniske problemer om UT. Jeg gav dem det link som jeg også gav til jer (screenshot´sene). De mente at det var acceptabelt at se på....(hvad tænker de på???)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2000 - 20:15 #57
Linksene virker ikke fordi jeg aldrig har fået
taget mig sammen til at lave det færdigt (jaja,
jeg ved det..)

Detonator3 v7.17 scorede 8089 3DMarks og slog ikke
Detonator3 v6.26 som er #1 med 8737 3DMarks. Tests
er lavet i 640x480x16bpp D3D Hardware T&L.

(3DMark™2000 MadOnion.com)
Avatar billede morten11 Nybegynder
09. november 2000 - 20:59 #58
jeg vil nu stadigvæk holde fast i at det ikke er hans bios der fucker med UT, det dine drivere nogle gange virke de bare ikke før man har rodet og geninstalleret den uendelig mange gange.

Og man skal huske at det kun er UT der laver fejl \"ikke de andre spil\" derfor kan man næste udlede det er en driver fejl et sted.

Tit er det også et problem med et nyt skræmkort der først skal \"køres\" ind i de forskellige spil og programmer, og jeg kan se det er et Creative Geforce Pro DDR, og det er da et rimeligt nyt spil. så mit råd er prøv med DirectX 8.0 beta til Win98se jeg bruger det og det virker fint.

Avatar billede morten11 Nybegynder
09. november 2000 - 21:12 #59
øhh jeg tror dette er det spørgsmål med flest indlæg på jeg har set i min tid på EX, det er jo ret ok for ZYCHO.
Avatar billede zycho Nybegynder
09. november 2000 - 22:04 #60
morten11 >> Ja jeg er glad for alle de henvendelser men jeg er desværre ikke kommet længere end før. Jeg har stadigvæk det flabede problem.

Jeg opgraderede faktisk også min computer i håb om at spille UT i højere opløsninger med flere frames, større detaljeringer, da det er det spil jeg ville have brugt mest tid på. Men nu kan jeg slet ikke spille det ( det er ca. et halvt år siden, men har ikke sagt noget på eksperten da jeg troede at jeg enten selv vil finde fejlen eller de nye drivere og patches hen ad vejen ville løse problemet )
Avatar billede teknik Juniormester
10. november 2000 - 00:05 #61
>>zycho....Nu har -jeg- læst ordentligt på den side jeg linker til længere oppe....

Der er en \"original\" driver til grafikkort der ! (stadigvæk)
...Det er godt nok først nr. 6 regnet oppefra, men den er til Geforce og Geforce 2 kort fra Creative - At den så også kan bruges til TNT/TNT2 er jo ganske normalt.
Hvis du trykker her, så behøv\'s du ikke scrolle helt der ned....nemt ikke
http://www.europe.creative.com/support/drivers/search.asp?file=tntaw9x.exe

....For en sikkerheds skyld har jeg hentet den, og påbegyndt installation, for at checke, at det ikke blot er en forklædt \"detonator\"...Det er det ikke!...I hvert fald indeholder den bl.a. Creatives \"Blaster Control\", som ikke er en del af nogen Detonator driver!
Når man trykker på download og bekræft osv., så sendes man til Creative\'s FTP server
her ftp://ftp.europe.creative.com/pub/creative/drivers/3db/
...driveren hedder tntaw9x.exe
...prøv den dog !    Odds for at det dur er altså gode!
mht. AGP wizard, så kan jeg ikke checke den, da den ikke vil påbegynde noget som helst, når jeg ikke har et creative kort....Jeg ved ikke om du har testet det af, -
Men Fast-Writes har mig bekendt aldrig været brugt på TNT/TNT2, men derimod på Geforce.
Når nu Creative åbenbart mener at Geforce chip\'en er en del af TNT familien, med en geforce driver hvis navn er TNTAW (=TNT All Versions...ikk\')  så tror jeg roligt du kan teste den.

prøv det, prøv det, prøv det, I hvert fald driveren !!!
-----------------------------------------------------------
Hjælper det heller ikke, så er der et godt link her om opsætningsproblemer.
Der er også et \"Tweak\" linktil en som tydeligvis ved rigtig meget om grafikkortsopsætning i Unreal Tournament
Avatar billede teknik Juniormester
10. november 2000 - 00:07 #62
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. november 2000 - 23:31 #63
zycho, hvordan går det? -gider den nada? =/
Avatar billede zycho Nybegynder
11. november 2000 - 17:22 #64
Jeg kommer overhovedet ikke længere.........................................

Jeg har stadigvæk det problem med grafiken.

Utroligt så dårlig service man får når man mailer til Unreal Tournament technical problem support.

Jeg håber at i ikke glemmer mit problem, og lægger hovederne i blød. Det har jeg allerede gjort 10000000 gange. Er ret fortabt......... :-(
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. november 2000 - 02:44 #65
http://www.tweakfiles.com/misc/uttweak.html

UT Tweak is an easy to use tweaking program which is able to change many settings such as resolution, color depth, memory usage etc. without having to startup Unreal Tournament.
This version adds new advanced settings for sound, network and display.

Note: The following files Msvbvm60.dll, Mshflxgd.ocx, Comdlg32.ocx, Tabctl32.ocx, and ComCtl32.ocx are required to run this application.If you get a file not found error, you can get them HERE and unzip them into your windows\\system directory.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 06:33 #67
Hmm.. jeg har lige selv siddet og gamet lidt UT, efter en del søgning og læsning af deres troubleshooters.. prøv engang at køre UT i et vindue istedet for full screen og skriv tilbage om grafikfejlene stadig viser sig?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 06:36 #68
Microsoft DirectX 8.0 Final er forresten ude >
http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 08:36 #69
Måske du skulle prøve at lave et indlæg på en af disse discussion boards, eller søge lidt rundt. Der er ca. 5600 indlæg omkring Unreal Tournament =)

http://www.deja.com/qs.xp?OP=dnquery.xp&ST=QS&QRY=unreal+tournament&DBS=2
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 08:38 #70
CNET help.com Unreal Tournament support sider
http://www.help.com/cat/6/338/759/index.html
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 18:31 #71
Endnu en \"tanketorsk\".. prøv at gå ind i din BIOS og aktivér \"PCI/VGA Palette snoop\" og meld tilbage om det hjalp?
Avatar billede zycho Nybegynder
13. november 2000 - 19:23 #72
xtom >>

http://www.deja.com/qs.xp?OP=dnquery.xp&;ST=QS&QRY=unreal+tournament&DBS=2
Denne ovenstående side er efter min mening ret skod. Jeg har hentet DX 8.0 men har ikke prøvet det endnu. Jeg har nemlig lidt besvær på det område da mit netkort ikke virker i øjeblikket (driver-prbl) så jeg må spanne alt hvad jeg downloader over disketter i winzip. Derfor tager det lidt tid, men skal nok sige når jeg har fået tid til at prøve det. Det er nemlig ikke på min egen computer der er internet-forb.

Har også hentet UT-tweak men som sagt ikke prøvet det endnu...

Hvad er \"PCI/VGA Palette snoop\" ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 19:56 #73
deja.com > Måske skod, men løsningen til dit problem kan være der!
UT-tweak > Get on it.
PCI/VGA > -Palette snoop er en bios feature som enkelte skærmkort benytter for at vise farver med videre, ordentligt.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. november 2000 - 18:08 #74
Endnu et kreativt forslag hvis DX8 ikke afhjælper dit problem.. Start > Kør > skriv DXDIAG > vælg fanebladet Display > Prøv at disable AGP texture acceleration - eller køre tests på de tre features.
Avatar billede zycho Nybegynder
17. november 2000 - 23:22 #75
OK. Jeg har nu prøvet følgende:

1: MS DirectX 8.0
2: Creative grafikdriver
3: Ut tweak

Men intet hjalp!!!!
Jeg kunne godt tænke mig en link til de lidt ældre UT patch og ci snakker om ca. de 4.20 stykker. Det var nemlig ca. der hvor det kørte ordentligt på min computer. I de første kunne jeg ikke spille direct 3d og i de nyeste laver den fejl så jeg kunne godt tænke mig de lidt ældre patches.

Har prøvet patch:

Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. november 2000 - 02:38 #76
Hey Zycho - damn at det stadig ikke virker :/

Du finder langt de fleste patches/updates/m.v. på http://www.planetunreal.com/files/ .. håber du snart får det til at køre =)
Avatar billede hope Nybegynder
25. november 2000 - 13:57 #77
500p. hvem kunne ikke bruge dem....:-)
Avatar billede zycho Nybegynder
25. november 2000 - 19:22 #78
Intet virker. Jeg er sikker på at det er mit chipset som er et anti UT bundkort. Jeg hader det chipset (VIA). Jeg overvejer at købe Asus CL2 tror jeg nok det hedder med Intel 815 chipset!!

Pengene kniber bare..
Avatar billede zycho Nybegynder
25. november 2000 - 19:23 #79
Er der nogen herinde som har det bundkort som jeg har eller kender ( ABIT VA6 ) og samtidigt et Creative Geforce Pro, som kan spille Unreal Tournament??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 19:46 #80
SÅ! NU noget helt nyt! Prøv www.geforcefaq.com - der er MASSER af tips!

http://www.geforcefaq.com/#hw:gef:troub:flicker
Avatar billede zycho Nybegynder
26. november 2000 - 19:40 #81
xtom >> hold kæft en god side du har fundet. Den må jeg kigge lidt på og det synes jeg også alle andre med geforce problemer bør gøre ;-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 21:57 #82
No luck indtil videre?
Avatar billede zycho Nybegynder
29. november 2000 - 08:26 #83
okay. Jeg har prøvet at bios opdatere grafikkortet men når jeg prøver siger den noget i stil med: error at bla bla bla, general fault protection.

Det foreslår de på den side du gav. Det virker bare ikke.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 08:30 #84
Skummelt.. men paster du ikke lige hele \"blabla\" beskeden? :)
Avatar billede zycho Nybegynder
29. november 2000 - 19:33 #85
Fejlbesked når jeg (prøver på at) opdaterere grafik BIOS´en er følgende:

Error [35]: General Protection Fault in DOS4GW.EXE at 3C60:68EF code=0000 ss=2C70 ds=3C70
es=3C70 ax=0000 bx=1386 cx=F6F6 dx=0020 sp=77A4 bp=133A si=3D90 di=50B0
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 19:35 #86
Prøver du at flashe den fra Windoze? :)
Avatar billede zycho Nybegynder
30. november 2000 - 18:49 #87
Nej selfølgelig ikke. Jeg følger en liste over hvad man skal gøre 100 %. Jeg prøver at flashe fra ren MSDOS tilstand (uden windows i bagrunden)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 19:08 #88
Skummelt. Fra bootdisk? ..prøv en anden diskette..
Avatar billede zycho Nybegynder
30. november 2000 - 19:13 #89
Nej ikke fra boot disk. Men hvad skulle det hjælpe??? Jeg har nu levet med dette usle og nervepirrende problem og jeg har ikke fået nogle svar jeg kunne bruge på denne side så jeg har bestilt nyt mobo med et andet chipset end det jeg har (VIA), hvilket jeg frygter er en årsag til dette. Jeg har bestilt et ASUS CUSL2 fra X-data, og venter spændt....
Så jeg tror desværre ikke der er mere i (xtom) kan gøre....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 19:22 #90
:( .. hvad måtte du slippe for CUSL2? ..og hvad sker der med dit gamle board?
Avatar billede zycho Nybegynder
30. november 2000 - 19:26 #91
1600 for CUSL2!!! :-((((

Mit gamle board?? : Kan få lov at ligge og glo i den originale Abit æske...Med mindre nogen vil købe det, suk....
Avatar billede zycho Nybegynder
30. november 2000 - 19:28 #92
Når jeg får UT til at virke på mit nye MOBO, skal jeg nok lægge et indlæg og gi pointene (sandsynligvis alle sammen til dig xtom`)

De andre er stået af for 3 år siden, og hjælper ikke mere!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 19:30 #93
1600 syns mig nu som en anelse i overkanten, men til gengæld er CUSL2 og CUV4X et par kodyle kort! ..Dit VA6 kunne du eventuelt overveje at sætte til salg på www.qxl.dk og tjene en del af de 1600 hjem igen :)
Avatar billede zycho Nybegynder
30. november 2000 - 22:15 #94
når du siger kodyl mener du så godt eller skidt?? Jeg synes speifikationerne er ret seje ;-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 22:18 #95
Med \"kodyl\" mener jeg \"f*ckin\' l33t\" - råsejt =)
Avatar billede teknik Juniormester
30. november 2000 - 22:45 #96
..Svært at konkurrere med Xtom`\'s åbenbare entusiasme...selv om mailboxen er fucking fuld af påmindelser om dette spm.
Enig i at point bør være Xtom`\'s, om ikke andet så for udholdenhed !!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 22:52 #97
haha, teknik :)) Takker! Men well.. hvis der for fremtiden skulle være brugere med problemer med Unreal Tournament, så er der gode links at hente her :)
Avatar billede teknik Juniormester
30. november 2000 - 22:56 #98
Ja jeg har været tom for Ideer længe, så nyt MB er sikkert den bedste løsning....burde da 100% kurere problemet...Især når det opstod da det gamle blev skiftet
Avatar billede teknik Juniormester
02. december 2000 - 18:23 #99
...fik lige lidt ny inspiration i et lignende spm.

Jeg har blot søgt spm. igennem efter \"video\" & \"options\", men ikke fundet denne mulighed nævnt, så du må bære over med mig hvis det er prøvet for flere \"år\" siden.

Inde i selve spillet vælger du
menuen options, -preferences, -fanen Video, -Knappen Change...
Så ryger du \"ud i Windows\", og kan vælge en \"Grafik rendering metode\"...
Normalt skulle man jo vælge Open_GL med et Geforce kort, men de (GTinteractive) anbefaler Direct3D
metoden til kort med chips fra Nvidia....bl.a. Dit
Prøv at skifte mellem Open_GL & Direct3D og se om der \"sker noget\"...
Avatar billede zycho Nybegynder
02. december 2000 - 18:48 #100
teknik>> Gar jeg prøvet 1000000 gange men det er irrelevant nu!!
Avatar billede zycho Nybegynder
02. december 2000 - 18:52 #101
Jeg har i dag fået ASUS CUSL2 og sat det i maskinen. Det kører som en drøm. Ren stabilitet og nu virker Unreal Tournament heldigvis.
Jeg har nu en god grund til at melde mig ud af samfundet i en måneds tid, da jeg ENDELIG kan spille UT og lave Monsterkill o.s.v.

Tak for al den hjælp jeg har fået!!
Det må vist være ny rekord på eksperten med SÅ MANGE INDLÆG!!!!

Jeg tror simpelthen bare at det \"gamle MOBO\" (Abit VA6) var et ANTI UT motherboard ;-)

Jeg kan klart anbefale ASUS CUSL2 til dem som har PIII Coppermine, men ønsker et nyt motherboard..
Avatar billede zycho Nybegynder
02. december 2000 - 18:56 #102
Jeg fik godt nok aldrig løst det problem med UT på AbitVA6 men alligevel syntes jeg at det ville være lidt ledt, hvis jeg ikke gav point, så de er delt ud....
Avatar billede teknik Juniormester
03. december 2000 - 00:29 #103
10-4 :-)