Avatar billede jklausen Juniormester
01. marts 2003 - 00:50 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

IP numre på routers og switche?

Hvordan finder får jeg let en oversigt over mit netværk med div. routere og switche?

Jeg er ved at lave en topologitegning!
Er der nogle dos komandoer jeg kan fyre af eller findes der speciel software?
Avatar billede agree21 Nybegynder
01. marts 2003 - 11:20 #1
hvis du har et stort netværk, findes der flere forskellige tools du kan bruge, som bla. kan tegne dit netværk for dig.

Til en start kan du bruge flg. dos kommandoer:
ipconfig /all<cr> (som bla. giver dig, din egen, default gw og dns ip adr.)
tracert www.eksperten.dk (viser dig alle hops med IP adr. du passerer for at komme til www.eksperten.dk) ((du kan bruge andre også))
ping xxx.xxx.xxx.xxx.xxx (pinger den angivne ip adr. så får du svar på om den findes)
det var alt for nu ;-))
Avatar billede agree21 Nybegynder
01. marts 2003 - 11:26 #2
forøvrigt er det ikke alle switche der har en IP adr. hvis det også gælder i dit netværk, findes der (godt nok dyre) programmer der også kan finde dine switche uden ip adr.
Avatar billede jtt Nybegynder
01. marts 2003 - 21:42 #3
Hvis du "pinger" enhederne " fra den maskinen , hvor du fyrer DOSk kommandoerne af, kan du bruge arp -a

mvh

JTT
Avatar billede jklausen Juniormester
02. marts 2003 - 01:21 #4
jeg kender godt ipconfig /all og tracert, men ikke arp -a, jeg vil checke det ud på mandag.
Avatar billede smee200 Nybegynder
14. marts 2003 - 22:23 #5
prøv med en trial version af sniffer PRO, hvis det er et switch netværk skal du lave span for at få trafik til snifferen.
Avatar billede jklausen Juniormester
25. august 2003 - 11:53 #6
Tak for svarene