Avatar billede swiffer Nybegynder
28. februar 2003 - 23:36 Der er 8 kommentarer

Kun udføre kode på nogle af siderne?

Jeg har en inkluderet fil, som er inkluderet på alle mine sider. På denne, er der noget kode, som ikke skal udføres på en side, men på de andre. Hvad gør jeg?
Avatar billede skg Nybegynder
01. marts 2003 - 01:53 #1
If ExecuteCode = True Then
  ' gør noget...
End If

...og så skal du sætte ExecuteCode på alle dine sider.

Det er en dum ide at lave det på den måde, men ud fra den information du giver, kan det ikke rigtigt løses på andre måder.
Avatar billede sukos Juniormester
01. marts 2003 - 02:00 #2
i PHP ville du kunne hente filnavn eller sti til fil som spørger efter den, og så derfra bestemme hvad hvad :O)
Avatar billede skg Nybegynder
01. marts 2003 - 02:05 #3
Request.ServerVariables indeholder en variabel man sagtens kunne checke på, men det er sgu da lettere at gøre det på den anden måde...

men hvis du overhovedet har sådan en fil, så har du måske allerede designet din sider forkert... bare en tanke
Avatar billede sukos Juniormester
01. marts 2003 - 02:16 #4
skq -> Hvilken måde?
At bruge en fil som "hovedfil" for resten af sitet er vel ikke hen i vejret?
Avatar billede sukos Juniormester
01. marts 2003 - 02:17 #5
...og så skal du sætte ExecuteCode på alle dine sider. ???
På alle sider som skal bruge filen? (eller ikke må bruge filen)
Avatar billede skg Nybegynder
01. marts 2003 - 02:19 #6
jeg foreslår du laver en generel include, og i din laver nogle metoder som kan skrive din top og bund ud

og så kan disse functioner tage nogle parametre med, og så har du hvad du beder om, ik' ?
Avatar billede swiffer Nybegynder
01. marts 2003 - 15:52 #7
Jeg har prøvet at lave cheks med request.servervariables("url") = "etellerendet" Men det dur ikke - og stien er rigtig. Det vil blive for omfattande, hvis jeg skal til at kalde en funktion fra alle siderne... sorry.
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 19:31 #8
Brug request.servervariables("SCRIPT_NAME") den giver den relative sti til asp filen