Avatar billede wolfram4215 Nybegynder
28. februar 2003 - 22:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor skal modem være tændt under opstart af pc.

Hej eksperter

Jeg har et lille men irreterende problem. Jeg kører med 2 styresystemer win 98 og xp pro, og når jeg skal på nettet under xp skal mit modem værer tændt under opstart af pcen for at virke.

Det er rimeligt surt da jeg har en ældre udgave som tager langt tid om at starte op og i gode gamle win 98 behøver jeg ikke at huske at tænde modemet inden opstart.

Modemet er et US Robotics og er monteret på en com port, men det kan vel ikke være her jeg skal ændre nogle instillinger da det virker perfekt bare modemet er tændt under opstarten...

Håber i kan hjælpe
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2003 - 23:06 #1
Er ikke helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt. Alle modems er da tændt inden du starter. Hvad er problemet ved det?

Jeg går udfra at det er et dialupmodem eller hva?
Hvis det er dilaup  skal du henvise til din forbindelse i Internetindstilliinger - forbindelse.vælg den forbindelse du bruger som standard. og brug standardforbindelsen.
Avatar billede wolfram4215 Nybegynder
28. februar 2003 - 23:11 #2
Hej dannyboyd

Det er ligesom om at com porten er lukket hvis ikke mit eksterne modem er tændt under opstarten den melder fgl. fejl 797 (der blev ikke fundet et modem)
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2003 - 23:15 #3
Så er det nok en forkert driver- typisk xp.
Prøv så at gå til modem - diagnosticering- oplysninger.
Så søger den dit modem , men finder den det så?
Avatar billede wolfram4215 Nybegynder
28. februar 2003 - 23:24 #4
Hvis mit modem et tændt under opstarten så finder den mit modem og alle oplysningerne og alt virker som det skal.

Er modemet slukket under opstarten er der ingen diagnosticering-oplysninger, det virker på mig som om com porten ikke bliver aktiveret med mindre modemet er tændt under opstart.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2003 - 23:31 #5
Nå, kan du se din comport i system-enhedshåndtering?
Og hvor meget kan du se i modem i kontrolpanel af indstillinger?
Check konflikter i systemoplysninger
Avatar billede wolfram4215 Nybegynder
28. februar 2003 - 23:35 #6
Den må jeg lige kigge på i morgen

tak for hjælpen pt..
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. marts 2003 - 12:00 #7
wolfram4215, jeg havde sammen problem da jeg ahvde et eksternt modem, og fandt ingen løsning her på, derfor skal det dog ikke siges at der ikke findes en. Jeg satte bare bios op til at starte computeren, når jeg tændte modemet, og så vendte jeg mig til at starte computeren på den måde.
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 12:03 #8
Jeg har haft et USR sportster 28.8 og der var ingen problemer - jeg tændte det når det skulle bruges.

Hvilket USR har du ?
Avatar billede wolfram4215 Nybegynder
01. marts 2003 - 13:24 #9
til soreno

Det er et sportster flash som kan kører V90
Avatar billede wolfram4215 Nybegynder
01. marts 2003 - 13:27 #10
til lsskaarup
Din ide lyder tiltalende er det noget man kan gører i alle Bios og i så fald hvordan ??

Forklar det gerne på begynderniveau da jeg ikke lige normalt roder rundt i Bios
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. marts 2003 - 16:21 #11
det er faktisk rimeligt nemt, jeg kan dog ikke helt huske hvad det hedder i min. Men gå ind i bios, og find et menu punkt som siger noget om at starte maskinen. Der under skulle der gerne være et sted, hvor du kan sætte den til at starte på udefrakommende signaler. Det kræver dog at dit bundkort under støtter det, men det kan du jo kun finde ud af på en måde. Vender tilbage når jeg har set efter hvad det hedder i min bios.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2003 - 16:24 #12
Det hedder "wake up by lan"? så kan man åbne pcén udefra.
Avatar billede wolfram4215 Nybegynder
02. marts 2003 - 13:46 #13
Det vil jeg afprøve om jeg kan bruge, mit bundkort er dog fra 98 så jeg er lidt spændt.....