Avatar billede bjo Nybegynder
12. august 1999 - 21:08 Der er 13 kommentarer

Modem - svarer ikke

Jeg har købt et Sandberg 56k-flex/V.90 modem, det virker ikke på de fleste PC'er, jeg har prøvet på 5 det virkede på den ene, kan det være kabling eller en eller anden com port opsætning der gør det?
Avatar billede carindex Nybegynder
13. august 1999 - 00:17 #1
Hvad siger den i enhedshåndteringen? Kan den overhovedet finde dit modem?
Jeg har installeret et modem magen til dit og så vidt jeg kan huske havde jeg også et par småproblemer, det var vist et eller andet med den opgradering til modemmets bios der fulgte med, hvis jeg husker rigtigt :-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. august 1999 - 00:19 #2
køb aldrig sandberg... min far købte et magen til for 1 år siden, det brugte vi en weekend på, for at konstatere at det ikke virkede og så byttede vi det... manden sagde at hvert 10. modem var defekt
Avatar billede bubby Nybegynder
13. august 1999 - 00:20 #3
virker din com port overhovedet?
Avatar billede bjo Nybegynder
13. august 1999 - 07:35 #4
Enhedshåndtering kender ikke modemet.

Bios er opgraderet

Modemet fejler ikke noget, det virker så godt på min vens PC at han har byttet med et Lasat fordi Sandbergs er hurtigere.

Com porte virker, jeg testede på min egen, hvor mit Zyxel Elite 2864I kører upåklageligt.
Avatar billede m-jensen Nybegynder
13. august 1999 - 13:02 #5
Hvis du ikke kan se modemet i enhedshåntering har du heller ikke installeret det rigtigt.
Sæt windows til at søge efter et modemet.

Er det intern eller ekstern modem?

Hvis det er intern modem så prøv evt. at flytte kortet til et andet slot.
Avatar billede bjo Nybegynder
13. august 1999 - 19:37 #6
Det er et eksternt, windows finder ikke modemet, undtagen på den ene PC. Hvis du læser mit oprindelige spørgsmål kan du se at jeg har installeret det med succes på en anden PC, i øvrigt har jeg efterhånden installeret 40-50 modems, så jeg er rimelig sikker på at det er installeret korrekt, når jeg går i modem - diag - flere opl. blinker rx og  tx før jeg får svaret "modemet svarer ikke".
Hvis jeg går i DOS kan jeg lave AT kommandoer til modemet og få lamperne til at blinke, men atdt virker ikke.

Jeg er som nævnt sikker på at modemet virker, da det er testet på en anden PC, jeg er sikker på at jeg har installeret rigtigt da jeg har prøvet det så mange gange. Mit spørgsmål går på om der opsætninger til com porten der  kan  være forkerte. Min irq/io står rigtigt til portene.

Dette lyder lidt som brok over dit svar, men det er bare ment som uddybende forklaring.
Avatar billede fatboy Nybegynder
14. september 1999 - 06:30 #7
Hvad med at spørge Sandberg, hvad du skal gøre!!!

Eller hvis din computer lever op til de på pakken beskrevne minimumskrav (og det gør den jo nok), så kan du få pengene tilbage, hvis modemet ikke virker på din pc. Også selvom det virker på andre.
Avatar billede bjo Nybegynder
29. september 1999 - 15:11 #8
Jeg er ikke interreseret i at få pengene tilbage, jeg vil have det til at virke, men ellers et udemærket forslag.
Avatar billede kgl Nybegynder
06. december 1999 - 11:20 #9
Prøv at installere modemet som et "standard 28800" og brug initialiseringsstrengen AT&F.

Fjern evt. FIFO BUFFER i egenskaber for com-porten.

Avatar billede bjo Nybegynder
06. december 1999 - 12:09 #10
Det var det første jeg gjorde
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. december 1999 - 21:37 #11
drop sandberg, det er noget gammelt, mig og min far brugte en gang en weekend på at slås med et modem der ikke virkede... da min far så byttede det sagde manden at sandberg modemer ikke var testede og at hvert 10. modem kom tilbage fra kunden... det er noget schweinerei!
Avatar billede bjo Nybegynder
07. december 1999 - 00:03 #12
Lyder måske som en god ide, men det samme modem er testet af en af mine venner, og på hans pc var det hurtigere en det lasat 56k han normalt bruger så modemet fejler ikke noget. I øvrigt er Sandberg netop kendte for en god "dansk" test, kvalitet og 5 års garanti mod normalt 1 år.
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. december 1999 - 03:59 #13
Så udnyt da for fa... garantien. Gå ned i butikken med det. Det er jo ikke rimeligt, at du betaler for et produkt, du ikke kan bruge.

Og fordi, det virker på een PC, betyder det ikke, at modemet ikke er fejlbefængt. Der kan jo være fejl, der netop gør, at det ikke virker sammen med din software/hardware, som det ellers burde.