Avatar billede kode Nybegynder
07. november 2000 - 17:25 Der er 5 kommentarer

Underlige tegn på min klient

Jeg sidder med en NT-maskine og prøver at \"snakke\" med en sql-server. på sql-serveren findes attributter som indeholder æ,ø og å. Når jeg forsøger at åbne disse tabeller for jeg fejlmeddelesen kan ikke finde field >>gæst id<< på NT-maskinen ser det ud som om der står >>g#st id<< pls hjælp
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. november 2000 - 20:22 #1
Hvilket charset er serveren installeret med ??, hvilken sort order ??
Avatar billede kode Nybegynder
07. november 2000 - 20:49 #2
Ved ikke? sagen er, at jeg også har en 98 maskine hvor problemet ikke forekommer????? Jeg har tidligere hørt problematikken omkring charsettet. Skal dette installeres på serveren eller..? Og lyder det ikke underligt at jeg ikke har problemer på min 98\'er??
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. november 2000 - 21:53 #3
ja, det er på severen det (i første omgang) er væsentligt...
Et eller andet sted må der være en forskel i opsætningen af klienter.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. november 2000 - 23:09 #4
Hvorfor vil du dog bruge æøå?
Avatar billede kode Nybegynder
07. november 2000 - 23:16 #5
I know!! min fejl. Men det største problem er vel også at æøå ikke kan læses af NT hvis de er skrevet ind fra min 98, og omvendt.

Iøvrigt tak for den hurtige respons begge, håber i stadig kan bidrage til min problematik