Avatar billede chrede Nybegynder
28. februar 2003 - 16:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sidehovedet i højrehjørne

Hvordan får jeg sat et firmaets navn adresse mail tlf. osv. op i højrehjørne på en skabelon, man skal samtidigt kunne skrive kundens oplysninger i venstre side (så det passer i en rudekuvert) ??
Avatar billede alrua Nybegynder
28. februar 2003 - 16:48 #1
du kan vel lave et sidehoved med firmaets navn og skrive kundens oplysninger i dokumentet (eller skrive noget tekst som man kan erstatte med kundens adresse...) :)
28. februar 2003 - 16:56 #2
Indsæt fiemanavn og adresse i en tekstboks i højre side af dokumentet, så kan du stadig skrive adresseringen i venstre side.

Indsæt->Tekstboks
træk en firkant med musen til den ønskede størrelse. Som standard er der en streg omkring tekstboksen, den kan du fjerne ved at højreklikke på tekstboksen (Det skraverede område, når tekstboksen er markeret) og vælg Formater tekstboks - sæt farven til: Ingen
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2003 - 19:04 #3
Ang. firmanavn, adresse o.s.v.:  Åbn dit sidehoved og lav en tekstboks i hovedet, altså sidehovedet, med navn, adresse o.s.v.. Du kan jo evt. også indsætte firma-logo i sidehovedet også.
Det andet med kundeadressen, der skal passe i en rudekuvert, er der jo flere placeringsmuligheder på alt afhængig om det er C-65, A4 o.s.v., men du kan jo lave de antal skabeloner der er behov for.
Jeg har selv lavet 2 skabeloner, hvor kundens adresse skal placeres i en tekstboks, der passer til den rigtige rudekuvert.
28. februar 2003 - 19:23 #4
Hvis adresseringen af brevet skal stå til venstre, og Firmanavn og -adresse m.m. til højre på de samme linier, skal du ikke indsætte det i sidehovedet; men som jeg oprindeligt skrev 28/02-2003 16:56:21
Avatar billede chrede Nybegynder
02. marts 2003 - 12:04 #5
Tak for hjælpen, erikjuul's løsning virkede bedst for mig