Avatar billede peturkirke Novice
28. februar 2003 - 16:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

editorer

Hej

Jeg er lige begyndt at programmere med PHP.
Jeg bruger Microsoft Frontpage, men jeg har allerede fundet ud af, at det ikke er en god editor til PHP.

Kan i anbefale mig en god editor til PHP ?
og den skal helst være gratis
Avatar billede fangel Nybegynder
28. februar 2003 - 16:44 #1
tja, mange vil nok isge "Stones Webwriter", eller "Webcoder"... men jeg holder mig nu til den gode gamle NotePad (dog skal det være Win XP version hvor der er linietæller i)... den er meget ubehjælpsom, men tilgængeld laver den aldrig selv fejl, det kan kun være din egne... ;)

Morten
Avatar billede alrua Nybegynder
28. februar 2003 - 16:46 #2
jeg bruger selv textpad fra www.textpad.com. Det er en sublim editor og du kan downloade syntax-definitioner til en lang række sprog, deriblandt PHP. Det vil sige du kan få farvet koden så den er nemmere at overskue.

Derudover har textpad en god fil-browser så du nemt kan have flere filer åbne samtidig og den kan lave regular expression søg og erstat (hvis du en gang får brug for det).

Du har forøvrigt helt ret i at frontpage ikke er meget værd - i nogen sammenhæng :P
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2003 - 16:48 #3
Macromedia HomeSite er også et bud på en syntaksfarvende editor, med mulighed for at downloade komplette kanpper til f.eks. MySQL eller PHP, hvor man blot klikker på en knap så indsættes standardkoden for f.eks. mysql_fecth_array()

Den er dog ikke gratis, men du kan prøve den gratis i 30 dage...