Avatar billede jpst Nybegynder
28. februar 2003 - 15:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan installere jeg ?!

Yo! Har lige hentet Red Hat Linux 8.0 (Nej, det er gratis) - Jeg vil bruge den som en server til spillet (Counter-Strike).

Men Men Men. Når jeg sætter cd'en i og trykker (dobbelt) på setup.exe siger den følgende: "Der er intet program associeret med "Setup.exe"

Du kan konfiguere Gnome til at associere programmer med filtyper."

Hvis i fatter noget af det så svar grundigt for jeg er nybegynder til Red Hat LinuX 8.0      =)
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2003 - 15:53 #1
øhh .. setup.exe .. ok det har jeg aldrig set .. men du skal boote op på cden og så er det lidt ligsom en windows instalaltion

sæt din bios så first boot device er cdrom
Avatar billede henrik27 Nybegynder
28. februar 2003 - 15:54 #2
Jeg har selv lige haft instaleret redhat 8.0, jeg startede bare maskinen op cden, og så kørte det bare....

mvh. Henrik
Avatar billede acjcn Nybegynder
28. februar 2003 - 15:54 #3
Hmm, blot lige for at være sikker.
Hvilket OS bruger du nu? Du kan ikke påbegynde en installation af RH inde fra f.eks. winXP. Du skal som regel boote fra CD'en og derefter følge installationen.
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2003 - 15:54 #4
får du problemer under instalationen så kan du kigge og få en forklaring på hvad der foregår
http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-7.2-Manual/install-guide/
Avatar billede jpst Nybegynder
28. februar 2003 - 15:55 #5
HEHE jeg har installeret Linux, men jeg kan ik finde ud af at installere noget inde i systemes - altså feks et spil !
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2003 - 15:55 #6
du skal ikke tage dig noget af at den guide er til 7.2 .... det er det samme ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2003 - 15:57 #7
ja så må du læse lidt .. hvis det er instaleret så kan du ikke køre en exe ..
det er IKKE som windows.

kig her hvordan du instalerer counter-strike
http://server.counter-strike.net/help/linuxbasic.html
Avatar billede jpst Nybegynder
28. februar 2003 - 15:57 #8
Tak tak tak =) !!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2003 - 15:59 #9
husk at du ikke smider din normale cd i for at instalere ..
du skal hente en linux server
du downloader det gratis.

du skal hente den her
Half-Life Dedicated Server v3.1.1.0 (Linux)

http://www.fileplanet.com/files/50000/58368.shtml

og den her
Counter-Strike 1.5 Linux Server [Full]
http://www.fileplanet.com/files/50000/58481.shtml
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2003 - 16:00 #10
for at pakke hlds_l_3110_full.bin som du får hentet på et tidspunkt
skriver du chmod 777 hlds_l_3110_full.bin
og så
./hlds_l_3110_full.bin
så får du en licence agreement .. og så bliver den pakket ud til en file.tar.gz
Avatar billede jpst Nybegynder
28. februar 2003 - 16:01 #11
NIIIICE!

Skriv et eller andet som svar hvis du vil have pointene... =) =) =) =)
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2003 - 16:01 #12
det har jeg fået ;)
Avatar billede jpst Nybegynder
28. februar 2003 - 16:02 #13
lol ok !