Avatar billede tams Nybegynder
28. februar 2003 - 15:31 Der er 9 kommentarer

E7205(Granite Bay) eller Sis655

Jeg kan simpelthen ikke vælge. Kortene er ca. lige dyre, og jeg aner ikke hvad jeg skal købe.
De er også lige hurtige.
Det er mest fordi jeg er bange for, at E7205 med DDR2100 vil være dårligt i fremtiden. Sis655 kan jo køre med op til DDR3200, men jeg er bange for, at Sis655 ikke kan køre optimalt med et Radeon9700/9800 kort, som tidligere Sis-chipset.
Mvh.
tams
Avatar billede human Nybegynder
28. februar 2003 - 16:36 #1
Hvis jeg var dig, ville jeg købe det først nævnte.

Hvis du kan bruge det til noget.
Avatar billede raffar Juniormester
28. februar 2003 - 16:37 #2
Ja dette er et svært vælg, men når du bange for, at Sis655 ikke kan køre optimalt med et Radeon9700/9800 kort, som tidligere Sis-chipset, så vil jeg anbefale at du skriver til deres support afdeling fopr at få en afklaring på sagen. Support finder du her http://www.sis.com/eHelper/index.htm

Alternativt -  Hvis du er bange for at det ikke vil køre optimalt, så er det vel bedre at vælge E7205, men det er selvfølgeligt op til dig.

The best of luck!
Avatar billede tams Nybegynder
28. februar 2003 - 16:40 #3
Måske at DDR2100 vil blive en flaskehals på et tidspunkt. E7205 kan jo højst køre med DDR2100, og det er jeg bange for, at bliver et problem.
Avatar billede human Nybegynder
28. februar 2003 - 16:42 #4
Well... raffar har fat i noget der. Få en afklaring på det.

Det er jo lidt ærgeligt at sidde med sådan et godt gfx-kort og så få problemer me det fordi man valgte det forkerte bundkort.

Ville stadig mene du skulle vælge det første, men det er jo dit valg :o)
Avatar billede raffar Juniormester
28. februar 2003 - 16:49 #5
Det er svært at vælge når man ikke er sikker på om udfaldet kommer til at virke/performe efter forventningerne.

Skriv til dem - få et svar og tag så en beslutning. Ja det er nemt for mig at sige. da det ikke er mig der skal betale.

Jeg har ellers observeret at du hælder mest til det Sis655.
Spørg først og tag siden chanchen (betinget af at svaret er positivt).
Avatar billede raffar Juniormester
11. marts 2003 - 14:27 #6
Hvad valgte du så?
Avatar billede raffar Juniormester
20. marts 2003 - 00:10 #7
Lukketid?
Avatar billede raffar Juniormester
04. april 2003 - 04:50 #8
Intet svar ... Jeg er nysgerrig!
Avatar billede raffar Juniormester
07. maj 2003 - 01:15 #9
Når du engang får dette lukket så bør du nok få dine andre gamle spørgsmål lukket samtidig. Ellers varer det sikkert ikke længe til holder op med at hjælpe dig. En oversigt findes her http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=tams&option=22