Avatar billede johnnyboy Nybegynder
28. februar 2003 - 14:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Pris på Sony videokamera?

Hejsa

Jeg står med et videokamera Sony DCR-TRV725E, som jeg vil sælge. Men jeg kan ikke rigtigt finde den rette pris. Den nærmeste DCR-TRV725 finder jeg til omkring 10.000,-
Nogen der ved forskellen på de 2 kameraer? Eller endnu vigtigere, en god pris på kameraet? Lidt under 1 år gammelt og næsten ubrugt.
Gerne nogle links...
Avatar billede the_collector Novice
28. februar 2003 - 14:47 #1
Det er samme kamera. Nogen gange er E tilføjet, andre gange ikke. Er du sikker på at kameraet er under 1 år gammelt. Jeg har en 230 (nyere model) og det er over et år gammelt.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
28. februar 2003 - 14:50 #2
ok, det hjælper allerede meget :o)
Yep, jeg købte den nemlig den 16 marts 2002, det var så i udlandet ;o)
Avatar billede the_collector Novice
28. februar 2003 - 15:00 #3
Grundet til at jeg spurgte om du er sikker på kameraets alder er at der efterfølgende har været en 730, 738 og 740. For visse modeller har der derudover også været en X35, X45, X50 og X55. Så dit kamera er kun 7 generationer gammelt og mit er 6 generationer gammelt.
Nu jeg tænker over det så mener jeg at E er en europa model (EU), hvor at dv-in porten er disablet og kører på PAL tv-systemet. Den anden er en amerikansk hvor dv-in porten er enablet og kører på NTSC tv-systemet. Jeg har desværre ikke nogen links på det.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
28. februar 2003 - 15:04 #4
Ok, jeg tror dig på dit ord ;o)
Jeg har også haft fat i Sony, de sagde at DCR-TRV725 modellen er en 2001 model, så den er da et par år gammel - modellen altså, kan se at man stadig kan købe den hos forhandlere endnu.
Jeg lader lige spørgsmålet stå, og ser om der kommer lidt mere feedback.
Avatar billede the_collector Novice
28. februar 2003 - 15:08 #5
Men generelt, så skal du nok ikke regne med at få specielt meget for kameraet, da du i følge denne side kan få 740'eren for ca $500.
electronics.bizrate.com/,mpoi__cat_id--11140000,format--,prod_id--6487969,rf--wgg.html
Avatar billede the_collector Novice
28. februar 2003 - 15:10 #6
Man da de kommer med nye udgaver flere gange om året, så passer det også meget godt. Men 2001 model i radio/tv branchen betyder at produktet blev lanceret og solgt i 2000, ligesom med biler.
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. februar 2003 - 15:10 #7
så inde på edbpriser.dk  der fandtes modellen ikke :)
Har du et billede af kameraet og måske nogle specifikationer og en cirka pris måske :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. februar 2003 - 15:14 #8
misforstod vist spørgsmålet  prisen du søger ;)  nå men et billede af det ville være fint
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
28. februar 2003 - 15:14 #9
Men 740'eren er også en neddroslet version med mindre optisk og digital zoom, ved ikke om der skulle være andet der dårligere.
http://www.opticalstorage.no/xx053FHGFGCEMGBGOGMGJGOGLEJHEGFGNFGGJGFHHCOGIGBGMDPHDGFHDHDGJGPGOGJGEDNCGGJHEGFGNGDGPGEGFDNEEEDFCCNFEFCFGDHDCDF
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
28. februar 2003 - 15:16 #10
Her er der så en pris, i svenske kroner godt nok :o) http://www.vmd-musikk.com/Sider/Prislister/Oppticle%20Storage.htm
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. februar 2003 - 15:20 #11
Det vil sige 3000-4000 kr ville være et seriøst bud ?
Er der stadig garanti og hvordan foregår det når du har købt det i udlandet ?
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
28. februar 2003 - 15:25 #12
hehe 3-4000? hehehe. Ved det faktisk ikke, der er noget "Sony European guarantee" det skal jeg lige have fundet ud af om der vil være noget..
Omregnet ville den jo cirka ligger på 8500,- som ny, så 3-4000 er nok lidt for lidt, synes jeg ;o)
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. februar 2003 - 15:27 #13
okay ville også bare hører, men ville da være fedt med et videokamera og det ser da okay ud må jeg sige :)
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
28. februar 2003 - 15:31 #14
Ok, det er da også bare i orden :o)
Ja, sådan havde jeg det også, men gider ikke rigtig filme med det, så kan man ligesågodt sælge mens det er lidt værd endnu.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
28. februar 2003 - 15:32 #15
Avatar billede the_collector Novice
01. marts 2003 - 11:07 #16
Nej, det er ikke de danske afgifter, da de svenske afgifter er sammenlignelige med de danske, 1000 kr i EU-told og 25% moms. Nej man ser bare nogle gange at en forhandler har købt et produkt til fuld pris hos importøren. Når han så har på lager nægter han at sælge den med mindre fortjeneste (eller tab) og får derfor aldrig solgt produktet. Man kan se det samme inde på edbpriser. Et udemærket eksempel på dette er f.eks en 80 GB Maxtor harddisk. Den gamle model 740, bliver solgt for et godt stykke over 1000 kr. Den nye og bedre Maxtor fluid 9 bliver solgt for under 900 kr. Ingen vil købe den gamle, men forhandleren nægter at sætte prisen ned, hvorved han brænder inde med den gamle disk. Hvis han var smart, så solgte han den nu for en 700-800 kr, i stedet for om et halvt år til 500 kr. Jeg vil tro at en realistisk ny pris på produktet herhjemme vil være i størrelsesordenen 5000-7000kr og det inklusive 2 års dansk reklamationsret. Men den sidste idiot er ikke født endnu, så du kan være heldig at sælge kameraet for mere end det er værd.
Men hensyn til mindre digital zoom. Min erfaring er at digital zoom stort set er ubrugeligt, det kommer for meget digitalstøj på billedet når man bruge det. Derfor har jeg slået brugen af digitalzoom fra på mit kamera.
Selv om det har dårligere optisk zoom, så er 740'eren bedre på andre områder, blandt andet er den digitale indmad ca 2 år nyere og derfor både hurtigere, mindre og bruge mindre strøm.
F.eks. kan 740'eren lave USB streaming af video, hvilket det ser ud til at 725'eren ikke kan.
Men som sagt, det er ikke mig som skal købe dit kamera. Så finder du en du kan sælge det til, til en højere pris, så gør det endelig.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
01. marts 2003 - 11:51 #17
Ok, mange tak for hurtigt svar, så må jeg se, om jeg kan sælge den ;o)