Avatar billede snippermanden Nybegynder
28. februar 2003 - 08:14 Der er 2 kommentarer

Asus / Zyxel seriel port problem

Når jeg kobler mit Zyxel Omni.Net ISDN modem til min pc med et Asus A7V-266C motherboard, så lyser TX og RX konstant på mit modem. Jeg kan heller ikke få kontakt med porten/modemet inde fra Windows.

Jeg har checket med samme kabel og modem på to andre PC'er hvor det virkede fint.

Har prøvet med to forskellige Seriel kabler. Motherboardet har været ombyttet to gange med samme resultat?
Avatar billede kadann Nybegynder
09. april 2003 - 14:57 #1
Det lyder som et defekt modem.. Nu kan jeg ikke huske om dit modem har en reset-knap, hvis det har, så prøv den.

Ellers prøv at kontakte Zyxels support.. www.zyxel.dk .. der kan de nok hjælpe dig videre.
Avatar billede snippermanden Nybegynder
09. april 2003 - 17:03 #2
Har selv løst problemet. Det viste sig at være en underdimensioneret strømforsyning i pc'en!

Langt ude, men ikke desto mindre sandt. Alt andet virkede blot ikke mine seriel porte. Prøvede to andre strømforsyninger og begge hjalp!