Avatar billede fuldstop Nybegynder
27. februar 2003 - 18:15 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Netbank og "siden kan ikke vises"

Hvorfor er det lige at jeg ikke kan få forbindelse til den danske netbank https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB , samt tastselv på told og skat https://www.tastselv.toldskat.dk/borger/login .
I begge tilfælde kan "siden ikke vises", kan dog godt logge på Nordea's netbank.
Nogen der har haft samme problem?
Avatar billede casualty Nybegynder
27. februar 2003 - 18:16 #1
Virker fint her
Avatar billede fuldstop Nybegynder
27. februar 2003 - 18:17 #2
Styresystem: WIN2000
Browser: IE 6
Avatar billede fuldstop Nybegynder
27. februar 2003 - 18:18 #3
jeg har aldrig kunnet se dem.
Avatar billede boris Mester
27. februar 2003 - 18:19 #4
Jeg har lige været på TroldogSkat uden problemer.
Prøv at se efter om Explorer blokerer for nødvendige cookier, og hvis det er tilfældet så klik på cookielåsen i bunden af billedet og giv bankens hjemmeside flere rettigheder.
Den nyeste IE kan godt forårsage den slags hændelser.
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2003 - 18:20 #5
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"

så kan det være vi kan få en fejlbesked vi kan få noget ud af... måske
Avatar billede fuldstop Nybegynder
27. februar 2003 - 18:20 #6
Jeg havde også problemerne da jeg kørte med IE 5.5, og ja jeg tillader cookies har har prøvet at slette temp internet files m.m.
Avatar billede boris Mester
27. februar 2003 - 18:21 #7
Det er lige netop IE6, som laver ballade. Det kan godt være tilfældet her. Se efter ikonet med et stopskilt i bunden af skærmen.
Avatar billede boris Mester
27. februar 2003 - 18:22 #8
Det er ikke de generelle cookie-indstillinger, som er problemet. Det er i forb. med en bestemt side.
Eksempelvis kan du ikke bestille pladsbilletter hos DSB med deres cookier uden at give dispensation (Ikke ret genialt)
Avatar billede fuldstop Nybegynder
27. februar 2003 - 18:22 #9
keysersoze>> skærmen bliver bare hvid nu.
Avatar billede htm Nybegynder
27. februar 2003 - 18:23 #10
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> sikkerhed -> fjern kryds i Brug SSL 3.0
Avatar billede boris Mester
27. februar 2003 - 18:24 #11
Så luk exploreren og start et nyt browservindue og prøv en side som www.ht.dk for at se om den virker
Avatar billede boris Mester
27. februar 2003 - 18:25 #12
Jeg har kryds i SSL 2.0 og 3.0 og kan godt logge på TroldogSkat
Avatar billede fuldstop Nybegynder
27. februar 2003 - 18:28 #13
Kan godt se www.ht.dk uden fejl, hjælper ikke at fjerne "flueben ved SSL 3.
Hmmmm, meget mærkeligt ;0(
Avatar billede htm Nybegynder
27. februar 2003 - 18:43 #14
Kan du besøge denne side?
https://www.kmd-ca.dk/sikker_forbindelse.asp

Har du firewall installeret?
Avatar billede fuldstop Nybegynder
27. februar 2003 - 18:49 #15
kan godt se den side.
Ja jef har tiny firewall installeret men den er slået fra, og min router er åben på alle porte.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. februar 2003 - 18:54 #16
Har du Java Virtuel Machine installeret/slået til? Det kan være årsagen, hvis det mangler.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
27. februar 2003 - 19:00 #17
Ja det er installeret (IE-vis-Javakonsol).
og alt er ok iflg. http://www.danskebank.dk/Link/TjekDinPC
Avatar billede zliber Nybegynder
27. februar 2003 - 19:16 #18
selvfølgelig ikke nogen der kan bruge det her til noget, men jeg har fået "siden kan ikke vises" hos Nordea's netbank idag - og jeg kan normalt godt komme derind...
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2003 - 19:38 #19
Kører du med MS JVM eller SUN JVM ?
Avatar billede dach Nybegynder
27. februar 2003 - 22:19 #20
Ring til Danske Bank - Kunde service - Teknisk Support.
De har åbent hver dag - også i weekenden
http://www.danskebank.dk/Link/Kundeservicenetbank
Avatar billede fuldstop Nybegynder
28. februar 2003 - 11:05 #21
Arne V>> Jeg kører med MS JVM.
Dach>> Har tidligere talt med DDB's Service og de forslår lige præcis alt det der er nævnt i dette spørgsmål.

Det mærklige er dog at jeg for ca. et år siden med samme styresystem, win2000 og IE 5.5, udemærket kunne komme på både DDB og Told og Skat, da var det en anden maskine/computer jeg havde på det tidspunkt, men det skulle vel ikke have noget at sige, men med denne ny computer kan jeg altså ikke ;0(.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. februar 2003 - 12:28 #22
Gør det nogen forskel om du starter op med denne URL
http://netbank.danskebank.dk ?

Sådan starter jeg op. Det virker.
Du starter op direkte på en sikker forbindelse, s'et efter http i URL'en i dit spørgsmål.
Kan det mon være årsagen, såfremt du ikke har fået "nøglen" til DanskeNetbank importeret korrekt over til ny pc.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
28. februar 2003 - 13:29 #23
Har fundet problemet langt om længe (jubler af glæde og kan ikke falde ned ;0))

1.) Fandt denne information vedr. netbank og min "lorte" speedstream 2601 router. http://webbankhelp.prod.bec.dk/webbankhelp/webbankhelp.nsf/frmfaqliste?openform# (Opstart - Når jeg forsøger at logge på systemet får jeg en fejl der hedder "Siden kan ikke vises")

2.) Prøvede herefter at opdatere firmwaren på min SS 2601 vha. denne http://www.dsl-faq.dk/firmware.asp , hvilket da også lykkedes at få opdateret, men forbindelsen til DDB virker stadigvæk ikke.

3.) Prøver herefter at sætte internet forbindelsen op uden min speedstream 2601 router, brugte følgende guider:
http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe.asp
http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe-raspppoe.asp
OG GUD HJÆLPE MIG OM DET IKKE FUNGERE NU, UDEN ROUTER ;0)
Så kan TDC få deres f****** router tilbage i nakken og jeg kan spare en 10'er om mdr. på ikke at skulle betale for deres router.
Weekenden er reddet ;0)
Avatar billede fuldstop Nybegynder
28. februar 2003 - 13:32 #24
Deler pointene mellem dem der har svaret.
Tak for hjælpen.
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
17. april 2003 - 03:15 #25
-> fuldstop, vil du ikke lige kontakte mig ? acker@sol.dk (har sammen problem og dsl-faq.dk virker ikke mere)

Vh. Acker
Avatar billede wtd_nielsen Nybegynder
29. april 2003 - 17:44 #26
Jeg kan heller ikke logge ind på nordeas side. jeg har også skodt speedstream router :(
belastende at pludselig ikke kunne logge ind på sin netbank, det har virket før. Det mærkelige er at min brors pc kan godt logge selvom den også er koblet til routeren.
Avatar billede metzsch Nybegynder
09. juli 2003 - 15:08 #27
Det er ikke så underligt som det måske lyde!!!! Problemet er ganske rigtigt i den firmware som ligger i routeren. Hvis man benytter den "lukkede" konfiguration som man kan vælge vil det virke. Hvis man benytter den "åbne" konfiguration vil det virke på alle PC der sidder bag routeren, undtaget den maskine der bliver "forwardet" til.