Avatar billede kio_liex Nybegynder
27. februar 2003 - 17:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Exchange server -> Linux ???

Meget kort spørgsmål...

Kan man få en mailserver, der fungere som en MS exchange server???

Jeg har nemlig fundet ud af at man ikke skal "sende/modtage" emails, de kommer bare i indbakken når server modtager dem...???
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2003 - 19:31 #1
Kort svar NEJ

Men du kan køre exchange på windows i WMware under linux eller du kan opsætte en exchange server i dit linuxnet med asmba
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2003 - 19:32 #2
Der findes mange gode Linux mailservere, der ikke har helt samme funktionalitet som exchange (f.eks. kalender og mødeindkaldelse, ressourcestyring) kik på Qmail f.eks.
Avatar billede kio_liex Nybegynder
27. februar 2003 - 19:45 #3
okay, takker...

Det jag skal bruge er en mailserver, skal gerne køre på debian linux...

...den skal have webinterface, til tjekking/sende af mails, og måske en eller anden form for webinterface til administration...

hvad kan jeg bruge..?
Avatar billede dinkie Nybegynder
13. juni 2003 - 11:34 #4
Der findes openexchange fra SuSE

http://www.suse.co.uk/uk/business/products/suse_business/openexchange/description.html

Men det er ikke gratis..