Avatar billede clas Nybegynder
07. november 2000 - 13:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Zonealarm vs. \"Remote Desktop\" programmer.

Jeg kører med Zonealarm derhjemme(højeste sikkerhedsindstilling) og bruger på arbejde et program kaldet \"Remote Administrator\" til at kontrollere PC\'en derhjemme. Jeg ringer op med modem på arbejde og får derfor tildelt en forskellig IP hver gang.

Problemer er at jeg ikke kan få Zonealarm \"overtalt\" til at jeg kan få lov til at logge på derhjemme. Den spærrer AL trafik som bekendt. Kender nogen til at få Zonealarm til at acceptere f.eks. trafik på én bestemt port, men fra alle IP-adresser?

Avatar billede powell Nybegynder
07. november 2000 - 13:24 #1
Jeg kunne umiddelbart ikke finde nogen der havde dette problem, så jeg har lagt linket til dig, så du selv kan se, og derudover ligger der en email, du kan bruge for at få svar.

http://www.zonelabs.com/support.htm
Avatar billede powell Nybegynder
07. november 2000 - 13:26 #2
Jo jeg fandt nogen som spurgte om det var muligt, og da stod der blot, ja det var det.

Men det er hvisnok kun muligt med ZoneAlarm Pro. Og så ikke med maksimum security.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. november 2000 - 19:57 #3
Med ZoneAlarm Pro er det muligt at inkludere hosts/ipadresser under Local Zone så den ikke spærrer for de adresser man angiver selvom man kører med højeste sikkerhedsindstilling!
Avatar billede powell Nybegynder
08. november 2000 - 09:34 #4
kimrosgaard -> For at gøre det du siger der skal man vel kende den nøjagtige IP-adresse?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. november 2000 - 20:18 #5
powell>>man kan vælge mellem:
Host/site
IP adress
IP range
Subnet
så der er valgmuligheder nok :)
Avatar billede powell Nybegynder
09. november 2000 - 08:13 #6
kimrosgaard -> Så lærte jeg jo også lidt idag ;)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 15:58 #7
Ja og det er fuldstændig lige gyldig hvordan man konfigurrere det, så skoder det aligevel. Skift ZoneAlarm ud med Firewall fra www.sygate.com , så er problemerne løst. Den Ferewall.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2000 - 16:10 #8
sludder! ZoneAlarm Pro virker fortrineligt! hvad er det da, der skoder ved den? ZoneAlarm vs. ZoneAlarm Pro?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 16:47 #9
Den nægter f.eks. at jeg tjekker min post med et klientprogram, som iflg. listen har lov til det.
KlientPC er kan komme på nettet fint. Næste gang systemet startes op bliver der lukket zonealarm helt for netværket, også selv om disse klientPC\'er er difineret så zonealarm skal acceptere disse.

Så længe der ikke køres netværk virker zonealarm godt nok. De pogrammer som har lov til at gå på nettet kan også gøre dette, men kobles netværk på så er det slut.

Derfor skiftede jeg til firewall fra sygate. har testet denne på de sider der anbefales at teste zonealarm. Hvor der ved normal level var hul i zonealarms sikkerhed, så var der lukket når man bruger Sygates .

Ovennævnte fejl gælder også i forbindelse med proudgaven af zonealarm på trods af at man kan difinere det mere præsis.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2000 - 16:55 #10
well..de problemer du omtaler har jeg aldrig haft...kører selv med et netværk bestående af 3 pc\'ere hvor pc1 fungerer som server (deler bare inet forbindelsen), alle 3 kører med ZoneAlarm Pro og definerer jeg at en ip-adresse skal igennem eller at et prg skal have lov til at komme igen, så gør den det jeg beder den om uden problemer!
Avatar billede clas Nybegynder
14. november 2000 - 16:38 #11
Kimrosgaard-> Hvad nu hvis jeg har prøver at \"logge\" på min PC med en ny IP-adresse hver dag, men på samme port, hvordan skal jeg så konfigure Zonealarm således at den holder andre IP-adresser ude samtidig??

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. november 2000 - 17:55 #12
clas>>zonealarm er ligeglad med hvilken IP adresse du selv logger på! Jeg logger selv på med en ny ip adresse hver gang jeg går online og zonealarm brokker sig aldrig! De ip adresser du har fortalt zonealarm den skal blokere for, blokerer den stadig for samt alle de adresser den analyserer som værende \"farlige\" dvs. ip adresser der requester adgang til netbiosname eller laver pings på dig!
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 18:02 #13
Jeg kunne også arbejde med removærktøj fra den PC\'er hvor Zonealarm var installeret, men kunne ikke komme ind på de computere, som havde Zonealarm, selv om zonealarm havde givet klientet serverrettigheder.
Avatar billede clas Nybegynder
14. november 2000 - 19:32 #14
Kimrosgaard-> Du misforstår mig!! Jeg skal fra en anden PC, som hver gang, den er på nettet, får tildelt en forskellig IP logge på min egen PC, hvor Zonealarm er installeret......Hvordan får jeg Zonealarm sat op, således at JEG(og i teorien også andre)kan komme ind på eks. port 4000, mens Zonealarm samtidig skal holde andre PC\'er væk fra alle andre porte?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. november 2000 - 21:47 #15
ohh! den missede jeg lige! well...zonealarm pro giver dig mulighed for under \"local zone custom settings\" at blokere for port-ranges du selv definerer! fx port 1-3999 hvis du ønsker det eller forskellige komma-separerede værdier!
samtidig med kan du adde de ip adresser som altid har lov til at komme gennem firewallen!
Efter hvad jeg lige umiddelbart kan se har du ikke mulighed for at specificere hvilke porte der må åbnes for, kun lukkes for!
Avatar billede clas Nybegynder
15. november 2000 - 13:10 #16
Det lyder som en OK løsning.

Mange tak for hjælpen.