Avatar billede vug Nybegynder
27. februar 2003 - 16:32 Der er 12 kommentarer

nogen der vil tjene 200 point ?

jeg skal have lavet en forholdsvis lille database med få informationer, men er ikke access bruger
Avatar billede henrik13 Nybegynder
27. februar 2003 - 16:34 #1
Ja det kan jeg godt
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 16:35 #2
kan du ikke bruge det, eller har du den ikke
Avatar billede henrik13 Nybegynder
27. februar 2003 - 16:36 #3
Hej min email adresse er oz1bua@wanadoo.dk
Vh Henrik
Avatar billede riversen Nybegynder
27. februar 2003 - 16:43 #4
alle skal have mulighed for at svare på spørgsmålet, så du må skrive de nødvendige informationer her.
Avatar billede vug Nybegynder
28. februar 2003 - 10:45 #5
databasen skal indeholde en kundetabel:
navn,adresse, kontaktperson, tlf,
personaletabel: der er 7 jobfunktioner- koorninator, bartender, garderobe, kontrollør, grafiker, rengøring, og entrepersonel.
der skal være en tabel for hver jobfunktion, tabellen skal indeholde: navn adresse, tlf/ mobil mail, fødselsdato, ansættelsesdato, dataløn nummer ?
i databasen skal der være mulighed for at oprette kunder og nye ansatte. vedlæg evt. vedledning da den skal bruges af newbies, såfremt det derbliver leveret er lækkert kan vi godt smide flere point ud !
Avatar billede henrik13 Nybegynder
28. februar 2003 - 11:23 #6
Vug.

Du må max give 200 point for et svar, ellers skar du i erhvervs afdellingen. Dette er ikke en lille database. Jeg er ikke interreseret da den er for stor.

Vh Henrik
Avatar billede vug Nybegynder
03. marts 2003 - 10:11 #7
du skal blot oprette tabellerne vi skal nok udfylde dem selv. det er jo reelt kun to tabeller, man skla bare kunne søge på job betegnelse
Avatar billede maniacdog Nybegynder
03. marts 2003 - 10:18 #8
Flot titel ;-)
Avatar billede nop Nybegynder
03. marts 2003 - 10:25 #9
Titel: oprettelse af lille database.

Spørgsmål: Er der nogen der kunne hjælpe mig med at oprette en lille database i access, da jeg ikke selv er access kyndig.
Felterne er <liste>.
Hvordan gør man ?
Avatar billede cdc Novice
03. marts 2003 - 11:25 #10
Gå ind i access. Klik filer - ny. der inde vælger du database, brug evnt den der hedder kontaktpersoner og følg guiden. Der kan så komme nogle forskellige tilrettelser bagefter, men så er den oprettet via en guide.
derefter kan du så bruge hjælp funktionen.
Skulle du gå helt i stå, kan du altids spørge her på E. Men det er bedst at komme igang selv, som f.eks på denne måde og rode lidt med det selv, og spørge her inde efterhånden som du stanger hovedet mod vægen og ikke kommer videre
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. marts 2003 - 15:04 #11
Vug.

Er det kun 2 tabeller med relationer er jeg stadig interesseret.

Vh Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. marts 2003 - 15:08 #12
Hej vug.
Jeg vil godt havde at hvide hvad der skal være i de 2 tabeller. Da dit tidligere indlæg bestod af ca. 10 tabeller.
Min email adresse er:
oz1bua@wanadoo.dk
Vh Henrik