databasen skal indeholde en kundetabel: navn,adresse, kontaktperson, tlf, personaletabel: der er 7 jobfunktioner- koorninator, bartender, garderobe, kontrollør, grafiker, rengøring, og entrepersonel. der skal være en tabel for hver jobfunktion, tabellen skal indeholde: navn adresse, tlf/ mobil mail, fødselsdato, ansættelsesdato, dataløn nummer ? i databasen skal der være mulighed for at oprette kunder og nye ansatte. vedlæg evt. vedledning da den skal bruges af newbies, såfremt det derbliver leveret er lækkert kan vi godt smide flere point ud !
Du må max give 200 point for et svar, ellers skar du i erhvervs afdellingen. Dette er ikke en lille database. Jeg er ikke interreseret da den er for stor.
Spørgsmål: Er der nogen der kunne hjælpe mig med at oprette en lille database i access, da jeg ikke selv er access kyndig. Felterne er <liste>. Hvordan gør man ?
Gå ind i access. Klik filer - ny. der inde vælger du database, brug evnt den der hedder kontaktpersoner og følg guiden. Der kan så komme nogle forskellige tilrettelser bagefter, men så er den oprettet via en guide. derefter kan du så bruge hjælp funktionen. Skulle du gå helt i stå, kan du altids spørge her på E. Men det er bedst at komme igang selv, som f.eks på denne måde og rode lidt med det selv, og spørge her inde efterhånden som du stanger hovedet mod vægen og ikke kommer videre
Hej vug. Jeg vil godt havde at hvide hvad der skal være i de 2 tabeller. Da dit tidligere indlæg bestod af ca. 10 tabeller. Min email adresse er: oz1bua@wanadoo.dk Vh Henrik
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.