Avatar billede whiz Nybegynder
07. november 2000 - 12:54 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Haster: Sony E400 Eller F400? Hjæææælp

Hjælp,
Jeg har fået tilbudt en sony f400 til 5500kr men har bestílt en sony e400 til 4800kr som dog kan afbestilles endnu. F400 er brugt fra kvartal 1, 2000 men skulle vaere iorden og med garanti. Men spørgsmpål er selvfølgelig om det er værd at tage chancen med F400 og betale mer prisen. Hvis man tjekker på sony hjemmeside eller lign. kan man se at F400 er er rettet til prof brug, desuden koster den 8000 fra ny. Er det for riskabelt at købe(og få sendt) en så dyr brugt skærm?

F400 er totalt blære stats der sparker stortset samtlige skærme røv men av det er mange penge og hvad hvis der er fejl på den?
Tror at man kan få den ombyttet via garantien hvis der er konvergensfejl/Geometrifejl eller lign?

Det ville være totalt fedt hvis nogen kunne hjælpe jeg er virklig i tvivl her, på forhånd mange tak.

Whiz

Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 13:04 #1
Hvis den er brugt kan du vel se den i drift inden du bestemmer dig? Det kommer også an på hvad du skal bruge skærmen til: Hvis det primært er 3D spil, og mindre seriøst brug vil jeg tage den billige (eller måske en anden endnu billigere). Hvis derimod du skal lave DTP, arkitektur, eller andet hvor dels geometri dels skarphed og farvejustering er vigtig er den anden værd at overveje.

Mht garanti er jeg dig svar skyldig, men du kunne evt prøve at ringe til SONYs service partner, IBAS der udfører den slags - telefon: 4576 0110
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. november 2000 - 13:31 #2
Jeg kan kun sige F500 er den fedeste monitor nogen sinde, så hvis der er garanti på dyret (F400), den er behandlet pænt og får en fornuftig transport (læs: pakkeforsikring) mv., så kan den anbefales...F-serien er vildt skøn at arbejde ved!
brugen er som cstern siger også en faktor du bør tjekke... og hvis du har mulighed for at tjekke skærmen før køb, ville det være helt perfekt!
Avatar billede dreadnought Nybegynder
07. november 2000 - 13:58 #3
Jeg har en F400. Jeg kan kun sige: nam nam.

Undersøg om vedkommende har et garantibevis/kvitering på den og forhandleren eksisterer, så du fortsat har garanti på den.
Avatar billede whiz Nybegynder
07. november 2000 - 16:05 #4
Tak for svarende,
Da jeg hovedsagligt skal bruge den til spil og surfning tror jeg bare at jeg tager E400. Det var nu et svært valg, F400 har nogen sindsyge gode specifikationer og til en rimelig pris. Jeg slipper også for bøvlet med garanti og kan købe e400 fra et sted jeg har tiltro til.  et eller andet sted er det nok lidt overdrevet at købe en F400 til at spille counter strike og baldurs Gate 2 på.
Tak for svarende igen

Whiz
Avatar billede dreadnought Nybegynder
08. november 2000 - 12:17 #5
Overdrivelse fremmer forståelsen.