Avatar billede orkide Nybegynder
27. februar 2003 - 15:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

en wan ip adresse - port - og flere sites

her er så et lækkert spørgsmål!
jeg har en webserver IIS5 på et lokalt netværk...
jeg vil gerne have sat den webserver op til, at man udefra kan se de forskellige sites som ligger på serveren.

nu er jeg ikke sikker på om det kan lade sig gøre, MEN
kan man ikke taste den faste IP (wan) adresse ind og en port fx. xxx.xxx.xxx.xxx:200
og så skal den redirectes direkte hen til det site som har porten...

kan dette lade sig gøre??

Seb
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2003 - 15:47 #1
Joda....man kan allerede se den, men du skal i routeren til internetforbindelsen lave en NAT-entry, der fortæller, at alt trafik på port 80 (eller hvilken port du vil bruge) skal dirrigeres til den IP-adresse, som webserveren har på det interne netværk.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2003 - 15:50 #2
hvis man skal kunne skrive www.hjemmeside.dk og derpå se din hjemmeside, skal du selvfølgelig have købt de relevante domains og derpå få dem DNS-hosted hos en internetudbyder - eg. Tiscali.
Det betyder, at når man skriver www.hjemmeside.dk i sin browser bliver den forespørgsel sendt til den IP-adresse di router har på ydersiden.
Derpå bliver den redirrigeret til den Ip-adresse, som din IIS5 har på indersiden (på dit netværk)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2003 - 15:51 #3
Er det helt sort snak eller...? :o)

//hansi
Avatar billede jps2mt Nybegynder
27. februar 2003 - 22:26 #4
hansimann >> Jeg tror du har misforstået,såfremt jeg har forstået det ret :)

orkide >> Jeg havde selv samme problem for nogen tid siden, hvis jeg altså har forstået dit problem...

Server1: www.domain1.dk
Server2: www.domain2.dk

Du har kun en IP?!

Jeg har siddet og arbejdet en del på et program jeg kalder Redirecting Proxy, som jeg er ved at lægge sidste hånd på, før jeg frigiver en version 0.1 BETA

Programmet understøtter i denne version KUN HTTP og KUN port 80, men det skulle gerne komme til at understøtte de mest almindelige protokoller samt HTTP på flere porte...

Hvis du er interesseret i at evt. blive beta-tester, så meld dig lige med en mail til mig på morten@trab.dk

Det samme gælder evt. andre der er interesserede i at teste produktet...Smid mig lige en mail... :)

Mvh. Morten Trab (BlackChart)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2003 - 10:15 #5
jps2mt -> Det tror jeg ikke, da jeg selv har haft to domains på en IIS5 via en ADSL-forbindelse. Som jeg forstår det skal Orkide have DNS-hosted sine domains samt lave en NAT-entry i sin router.
Det er ganske simpelt, og kræver ikke andet software.
Hvis jeg altså har forstået spørgsmålet. :o)

Orkide..?
Avatar billede orkide Nybegynder
28. februar 2003 - 21:42 #6
Så er jeg tilbage igen!

Jeg har en server, med 4 sites! hvert site har en ip adresse men  er sat op i IIS5 til alle at kører port 80 (jeg mener selv de også skal ændres)
min router er så sat op i NAT'en at alt trafik til en hvis port fx 1000 ryger over på den IP adresse som det pågældende site har...men det er altså ikke lykkedes endnu...

Seb
Avatar billede jps2mt Nybegynder
02. marts 2003 - 19:35 #7
Du behøver ikke en IP for hvert site på serveren...

Du skal bare bruge host header som IIS har indbygget som standard...
Avatar billede orkide Nybegynder
30. marts 2003 - 21:27 #8
jeg har desværre ikke kunne bruge nogle af disse svar jeg lukker spørgsmålet!!